Art. 9. - Metodologie din 2005 de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat - 2006
M.Of. 834
În vigoare Versiune de la: 15 Septembrie 2005
Art. 9
Comisia Naţională de Bacalaureat are următoarele atribuţii:
(1)publică, la începutul anului şcolar, calendarul şi metodologia de organizare şi desfăşurare a examenului de bacalaureat, lista disciplinelor de examen, în funcţie de filieră, profil, specializare, precum şi programele de examen;
(2)aprobă lista centrelor de examen şi de evaluare pentru examenul de bacalaureat, pe baza propunerilor comisiilor judeţene/a municipiului Bucureşti;
(3)instruieşte preşedinţii comisiilor judeţene/a municipiului Bucureşti de bacalaureat;
(4)primeşte de la fiecare inspectorat şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti necesarul de subiecte, centralizat pe judeţ;
(5)selectează şi numeşte, prin ordin al ministrului, preşedinţii comisiilor de bacalaureat, pe baza propunerilor instituţiilor de învăţământ superior şi a convenţiilor civile semnate de către candidaţii pentru funcţia de preşedinte de comisie de bacalaureat;
(6)în situaţii deosebite, poate decide, la propunerea comisiilor judeţene de bacalaureat sau la propunerea delegatului Comisiei Naţionale, înlocuirea unor preşedinţi de comisie;
(7)coordonează şi răspunde de elaborarea subiectelor pentru probele orale şi stabileşte o grilă orientativă de evaluare a acestora:
(8)coordonează şi asigură elaborarea unui număr de variante de subiecte pentru probele scrise, a baremelor de evaluare corespunzătoare, folosind şi propuneri ale inspectorilor şi ale profesorilor din ţară; din variantele elaborate se vor extrage, prin tragere la sorţi, subiectul de examen şi subiectul de rezervă;
(9)coordonează multiplicarea subiectelor, în funcţie de numărul centrelor de examen şi de necesarul de subiecte comunicat de judeţe:
(10)decide, în cazuri deosebite, folosirea subiectelor de rezervă;
(11)controlează şi îndrumă acţiunile privind organizarea şi desfăşurarea examenului de bacalaureat;
(12)controlează modul în care îşi desfăşoară activitatea comisiile judeţene de bacalaureat, comisiile de contestaţii, comisiile de examen din centrele de bacalaureat;
(13)poate decide evaluarea lucrărilor dintr-un judeţ în alt judeţ;
(14)stabileşte judeţele în care se organizează centre regionale de contestaţii şi modul de arondare a judeţelor la aceste centre;
(15)analizează desfăşurarea şi rezultatele examenului naţional de bacalaureat, pe baza rapoartelor elaborate de comisiile judeţene/a municipiului Bucureşti şi prezintă concluziile conducerii Ministerului Educaţiei şi Cercetării;
(16)propune ministrului Educaţiei şi Cercetării eventualele modificări în modul de organizare şi desfăşurare a examenului naţional de bacalaureat;
(17)decide reevaluarea unor lucrări, în perioada desfăşurării examenului sau ulterior, dar nu mai târziu de un an de la desfăşurarea examenului;
(18)Comisia Naţională de Bacalaureat nu se ocupă de soluţionarea contestaţiilor referitoare la notele obţinute de candidaţi la probele de examen.