Capitolul i - Dispoziţii generale - Metodologie din 2002 de elaborare, avizare si aprobare a standardelor de pregatire profesionala si a curriculumului pentru invatamantul postliceal
M.Of. 215
În vigoare Versiune de la: 1 Aprilie 2003
CAPITOLUL I:Dispoziţii generale
Art. 1
Prezenta metodologie reglementează procesul de avizare şi aprobare a standardelor de pregătire profesională şi a curriculumului pentru învăţământul postliceal pentru specializări tipice.
Art. 2
Specializările tipice sunt cele cuprinse în Nomenclatoarele ocupaţiilor, meseriilor şi specializărilor pentru care se asigură pregătirea profesională prin învăţământul preuniversitar şi care îndeplinesc condiţia conform căreia sunt solicitate în cel puţin 3 judeţe din cel puţin două macroregiuni de dezvoltare economică. Macroregiunea de dezvoltare economică este termen utilizat în Legea nr. 151/1998 privind dezvoltarea regională în România, cu modificările ulterioare.
Art. 3
(1)Învăţământul postliceal asigură formarea de tehnicieni şi maiştri care să lucreze într-un domeniu specializat (nivelul 3 de calificare). Nivelul de calificare este definit prin Hotărârea Guvernului nr. 1.246/2001 privind sistemul de certificare a nivelurilor de calificare prin învăţământul profesional, liceal - filiera tehnologică şi vocaţională - şi postliceal.
(2)Absolventul învăţământului postliceal va dovedi următoarele achiziţii exprimate prin competenţe de cunoaştere, de execuţie şi sociale:
a)cunoştinţe teoretice şi practice în domeniul de specializare, operabile în desfăşurarea unui proces tehnologic sau a unei activităţi economico-sociale.
b)cunoştinţe antreprenoriale şi legislative, care să îi permită conducerea unei întreprinderi mici/mijlocii ori a unui proces tehnologic, economic, social sau administrativ;
c)cunoştinţe de operare PC, care să îi faciliteze administrarea şi/sau gestionarea firmei proprii ori conducerea unui proces tehnologic, economic, social sau administrativ, la nivelul studiilor medii;
d)cunoştinţe în 1-2 limbi străine, aplicate domeniilor de activitate respective.