Art. 8. - Categoriile de furnizori ai programelor de specialitate, precizate la art. 4 lit. a), sunt următoarele: - Metodologie-Cadru din 2025 privind tipul programelor pentru dezvoltare în cariera didactică, asigurarea calităţii programelor şi sistemul de acumulare a creditelor ECTS pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar

M.Of. 472

În vigoare
Versiune de la: 1 Septembrie 2025
Art. 8
(1)Calitatea de furnizor al programelor acreditate, precizate la art. 4 lit. a) şi b), este definită numai în relaţie cu programul, este dobândită odată cu acreditarea programului, este valabilă pentru perioada acreditării programului şi încetează la finalizarea perioadei de acreditare.
(2)Categoriile de furnizori ai programelor de specialitate, precizate la art. 4 lit. a), sunt următoarele:
a)instituţiile de învăţământ superior de stat şi particulare acreditate, prin facultăţi/departamente/institute/centre de formare/structuri legal constituite;
b)casele corpului didactic;
c)centrele atestate de formare continuă în limbile minorităţilor naţionale;
d)unităţile de învăţământ preuniversitar cu statut de şcoală de aplicaţie, care asigură formarea iniţială pentru profesia didactică;
e)instituţiile aflate în coordonarea sau în subordonarea Ministerului Educaţiei şi Cercetării, cu atribuţii şi responsabilităţi în domeniul dezvoltării profesionale continue, legal prevăzute, inclusiv: Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar (ARACIP), Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare (CNCE), Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, Centrul Naţional de Dezvoltare a Învăţământului Profesional şi Tehnic (CNDIPT), Institutul Limbii Române (ILR), Palatul Naţional al Copiilor din Bucureşti, centrul judeţean de resurse şi asistenţă educaţională/Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE/CMBRAE), centrele judeţene de excelenţă/Centrul Municipiului Bucureşti pentru Excelenţă;
f)organizaţiile nonguvernamentale care au calitatea de partener al Ministerului Educaţiei şi Cercetării în cadrul proiectelor sistemice cu finanţare externă, implementate la nivel regional sau la nivel naţional, în învăţământul preuniversitar sau în cadrul unor intervenţii educaţionale sistemice ce prevăd acreditarea şi implementarea de către acestea a programelor de specialitate şi care au prevăzute în statut/actul constitutiv, precum şi în regulamentul specific atribuţii şi responsabilităţi în domeniul dezvoltării profesionale continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar;
g)organizaţiile nonguvernamentale care au încheiat cu Ministerul Educaţiei şi Cercetării acorduri de colaborare/parteneriat şi care îndeplinesc, cumulativ, următoarele condiţii:
(i)au prevăzute în statut/actul constitutiv atribuţii şi responsabilităţi în domeniul dezvoltării profesionale continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar;
(ii)au capacitate tehnico-administrativă şi experienţă specifică în domeniul educaţiei de minimum 3 ani;
(iii)au precizată în acordul de colaborare/parteneriat furnizarea programelor de formare continuă, cu respectarea prevederilor metodologice.
(3)Categoriile de furnizori ai programelor complementare, precizate la art. 4 lit. b), sunt următoarele:
a)categoriile prevăzute la alin. (2);
b)organizaţiile nonguvernamentale, naţionale şi internaţionale, care au prevăzute în statut activităţi în domeniul educaţiei şi care îşi desfăşoară activitatea pe teritoriul României;
c)agenţiile/autorităţile/institutele naţionale şi internaţionale specializate în domeniul educaţiei şi formării adulţilor;
d)institutele de cercetare.