Art. 6. - Metodologie-Cadru din 2025 privind tipul programelor pentru dezvoltare în cariera didactică, asigurarea calităţii programelor şi sistemul de acumulare a creditelor ECTS pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar

M.Of. 472

În vigoare
Versiune de la: 1 Septembrie 2025
Art. 6
(1)Validarea calitativă a unui program pentru dezvoltare în cariera didactică, denumită acreditare, pentru programele prevăzute la art. 4 lit. a) şi b), denumite în continuare programe acreditate, reprezintă rezultatul evaluării calitative a programului, se exprimă prin alocare de credite ECTS şi se aprobă prin ordin de ministru.
(2)Programului acreditat i se alocă un număr de credite ECTS, în funcţie de numărul de ore de formare alocat şi de consistenţa curriculară a programului.
(3)În sistemul pentru dezvoltarea profesională continuă a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, un credit ECTS reprezintă volumul de muncă necesar pentru acumularea unui set de competenţe, conform standardelor profesionale pentru profesia didactică, adecvat rolurilor didactice şi profilului profesional al cadrului didactic din învăţământul preuniversitar.
(4)Un credit ECTS se cuantifică într-un număr de 25 de ore de pregătire pentru dobândirea unui set de competenţe.
(5)Un program se acreditează cu un număr întreg de credite ECTS, în intervalul 1-5 credite ECTS, pentru a facilita recunoaşterea automată la nivel european.