Art. 4. - Metodologie-Cadru din 2025 privind tipul programelor pentru dezvoltare în cariera didactică, asigurarea calităţii programelor şi sistemul de acumulare a creditelor ECTS pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar

M.Of. 472

În vigoare
Versiune de la: 1 Septembrie 2025
Art. 4
Categoriile de programe pentru dezvoltare în cariera didactică a personalului din învăţământul preuniversitar sunt următoarele:
a)programe pentru dezvoltare în cariera didactică de specialitate, denumite programe de specialitate, constituie forme ale dezvoltării profesionale continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar în domeniul de specializare corespunzător funcţiei didactice ocupate, în domeniul psihopedagogic şi metodic pentru evoluţia în cariera didactică, respectiv în domeniul management educaţional;
b)programe complementare pentru dezvoltare în cariera didactică, denumite programe complementare, constituie forme ale dezvoltării profesionale continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar în domenii complementare specializării funcţiei didactice ocupate;
c)programe pentru dezvoltare în cariera didactică de abilitare funcţională, denumite programe de abilitare funcţională, constituie forme ale dezvoltării profesionale continue a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, specifice educaţiei formale şi nonformale, care contribuie la dezvoltarea abilităţilor şi deprinderilor cadrelor didactice în domenii care vizează autonomia pedagogică, selfmanagementul, dezvoltarea comportamentelor sociale adecvate şi alte domenii conexe domeniului educaţional.