Art. 29. - Condiţia de formare se consideră îndeplinită de drept în condiţiile în care, în intervalul legal prevăzut, cadrul didactic s-a încadrat în una dintre următoarele situaţii: - Metodologie-Cadru din 2025 privind tipul programelor pentru dezvoltare în cariera didactică, asigurarea calităţii programelor şi sistemul de acumulare a creditelor ECTS pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar

M.Of. 472

În vigoare
Versiune de la: 1 Septembrie 2025
Art. 29
(1)În relaţie cu sistemul de acumulare a creditelor ECTS se stabileşte condiţia de formare în cariera didactică, expresie a obligativităţii formării ca dezvoltare profesională.
(2)Condiţia de formare prevăzută la alin. (1) implică acumularea de către un cadru didactic, la fiecare interval consecutiv de 5 ani şcolari de activitate didactică la catedră, calculat de la data promovării examenului de definitivare în învăţământ, sau, după caz, a examenului de licenţiere în cariera didactică, a unui număr de minimum 15 credite ECTS, care atestă dobândirea de competenţe ca urmare a parcurgerii unor programe de formare din categoriile prevăzute la art. 4 lit. a) şi b).
(3)În sensul prezentei metodologii-cadru, prin interval legal prevăzut se înţelege intervalul consecutiv de 5 ani şcolari de activitate didactică la catedră, precizat la alin. (2), calculat de la data promovării examenului de definitivare în învăţământ sau, după caz, a examenului de licenţiere în cariera didactică, fără a lua în calcul perioadele de suspendare, în condiţiile legii, a contractului individual de muncă.
(4)Ministerul Educaţiei şi Cercetării elaborează, cu consultarea reprezentanţilor federaţiilor sindicale reprezentative la nivel de sector de negociere colectivă învăţământ preuniversitar, o procedură specifică în baza căreia CFDCD din fiecare unitate de învăţământ verifică îndeplinirea de către cadrele didactice a condiţiei de formare. Pentru cadrele didactice care au acumulat numărul minim de credite ECTS precizat la alin. (2), unitatea de învăţământ eliberează o adeverinţă din care să rezulte îndeplinirea condiţiei de formare, conform unui model elaborat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării.
(5)Condiţia de formare se consideră îndeplinită de drept în condiţiile în care, în intervalul legal prevăzut, cadrul didactic s-a încadrat în una dintre următoarele situaţii:
a)obţinerea gradului didactic II sau a gradului didactic I, conform ordinului de ministru de validare a rezultatelor examenelor de acordare a gradelor didactice;
b)dobândirea unei noi specializări prin absolvirea unui program de studii universitare de licenţă;
c)absolvirea unui program de studii postuniversitare;
d)absolvirea unui program de studii postuniversitare de conversie profesională;
e)absolvirea unui program de studii universitare de masterat;
f)absolvirea studiilor universitare de doctorat;
g)absolvirea unui program de studii postdoctorale.
(6)Condiţia de formare prevăzută la alin. (2) se recunoaşte de drept personalului didactic din învăţământul preuniversitar care a făcut dovada îndeplinirii condiţiei de formare prevăzute la art. 245 alin. (6) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare.