Art. 21. - Metodologie-Cadru din 2025 privind tipul programelor pentru dezvoltare în cariera didactică, asigurarea calităţii programelor şi sistemul de acumulare a creditelor ECTS pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar

M.Of. 472

În vigoare
Versiune de la: 1 Septembrie 2025
Art. 21
(1)Rezultatele învăţării, ca urmare a participării la programe pentru dezvoltare în cariera didactică, se precizează în documentele de certificare.
(2)Pentru programele cuprinse în secţiunile Registrului (RUPA), precizate la art. 11 alin. (3) şi (4), furnizorul programului eliberează Certificatul de formare continuă, însoţit de Fişa competenţelor şi a modulelor/temelor, în termen de maximum 30 de zile de la promovarea programului de către formabil, cu respectarea strictă a conţinuturilor minime cuprinse în modelul precizat în procedura specifică privind implementarea.
(3)Certificatul de formare continuă este valabil numai însoţit de Fişa competenţelor şi a modulelor/temelor.
(4)Pentru eliberarea, evidenţa şi gestionarea documentelor de certificare în termenii prevăzuţi de prezenta metodologie-cadru, furnizorul elaborează o procedură specifică.
(5)Pentru programele de abilitare funcţională, precizate la art. 4 lit. c), furnizorul eliberează adeverinţă/document de certificare, care să conţină numărul de ore alocat şi, după caz, obiective/module/teme/competenţe dezvoltate, asociate activităţilor desfăşurate.
(6)În categoria programelor de abilitare funcţională, precizate la art. 4 lit. c), pot fi incluse activităţi de formare specifice educaţiei formale şi nonformale, care contribuie la dezvoltarea abilităţilor şi deprinderilor cadrelor didactice din învăţământul preuniversitar în domenii care vizează autonomia pedagogică, selfmanagementul, dezvoltarea comportamentelor sociale adecvate şi alte domenii conexe domeniului educaţional, cu precizarea bugetului de timp asociat.
(7)Pentru aplicarea unitară a reglementărilor legislative privind certificarea, furnizorii programelor pentru dezvoltare în cariera didactică au obligaţia înfiinţării şi gestionării, pentru fiecare program implementat, a unui Registru al documentelor de certificare eliberate, care să conţină elemente doveditoare ale autenticităţii documentelor, cu respectarea structurii minime obligatorii prevăzute în procedura specifică privind implementarea.