Art. 2. - Metodologie-Cadru din 2025 privind tipul programelor pentru dezvoltare în cariera didactică, asigurarea calităţii programelor şi sistemul de acumulare a creditelor ECTS pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar

M.Of. 472

În vigoare
Versiune de la: 1 Septembrie 2025
Art. 2
(1)Prezenta metodologie-cadru reglementează tipul programelor pentru dezvoltare în cariera didactică şi cadrul general, instituţional, conceptual şi procedural de asigurare a calităţii programelor pentru dezvoltare în cariera didactică.
(2)Pentru recunoaşterea competenţelor profesionale ale personalului didactic din învăţământul preuniversitar, formate şi dezvoltate prin programe şi activităţi de formare continuă, prin parcurgerea etapelor de evoluţie în carieră, precum şi prin celelalte activităţi de formare prevăzute la art. 187 alin. (10) din Legea învăţământului preuniversitar nr. 198/2023, cu modificările şi completările ulterioare, se utilizează Sistemul european de credite transferabile, denumit în continuare ECTS, în conformitate cu prevederile art. 9 alin. (3) din Metodologia de acordare a creditelor transferabile în învăţarea pe tot parcursul vieţii, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei nr. 6.768/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
(3)Evaluarea şi validarea rezultatelor participării personalului didactic la diferite programe şi forme de organizare a formării în cariera didactică se realizează prin sistemul de acumulare a creditelor ECTS, prin corespondenţă cu creditele profesionale transferabile (CPT), pe baza evaluării competenţelor şi a recunoaşterii rezultatelor învăţării, asigurând flexibilitate şi transparenţa rutelor de formare în contexte variate: formale, nonformale şi informale.