Art. 18. - Activităţile de formare şi de evaluare finală nu se planifică şi nu se desfăşoară, indiferent de tipul activităţii şi indiferent de forma de organizare, în următoarele situaţii: - Metodologie-Cadru din 2025 privind tipul programelor pentru dezvoltare în cariera didactică, asigurarea calităţii programelor şi sistemul de acumulare a creditelor ECTS pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar
M.Of. 472
În vigoare Versiune de la: 1 Septembrie 2025
Art. 18
(1)În vederea planificării şi desfăşurării activităţilor de formare din cadrul programelor, furnizorul organizează formabilii în serii/grupe.
(2)Seria este constituită dintr-un anumit număr de grupe care participă simultan la activităţile de formare, într-o perioadă determinată de timp.
(3)Grupele se organizează cu maximum 25 de formabili/grupă pentru toate categoriile de programe.
(4)Prin excepţie de la prevederile alin. (3), în programele de formare implementate în cadrul proiectelor cu finanţare externă sau în cadrul unor intervenţii sistemice ale Ministerului Educaţiei şi Cercetării se pot organiza grupe de formabili cu un număr de maximum 35 de formabili/grupă.
(5)Activităţile de formare se desfăşoară de regulă în perioada de cursuri din structura anului şcolar.
(6)Activităţile de formare şi de evaluare finală nu se planifică şi nu se desfăşoară, indiferent de tipul activităţii şi indiferent de forma de organizare, în următoarele situaţii:
a)în perioadele: 1-31 august, 20 decembrie-15 ianuarie şi vacanţa şcolară de Paşte;
b)în zilele de duminică;
c)în zilele declarate sărbători legale, precum şi în punţile determinate de acestea, prevăzute de legislaţia naţională.
(7)Activităţile de formare şi de evaluare finală din programele de formare implementate în cadrul proiectelor cu finanţare externă sau în cadrul unor intervenţii sistemice ale Ministerului Educaţiei şi Cercetării se pot desfăşura şi în afara perioadelor prevăzute la alin. (6) lit. a), cu respectarea tuturor celorlalte condiţii privind implementarea.
(8)Planificarea, organizarea şi desfăşurarea activităţilor de formare din cadrul programelor trebuie să asigure respectarea următoarelor condiţii:
a)desfăşurarea, cu prioritate, a activităţilor didactice şi a programului şcolar;
b)finalizarea activităţilor de formare nu mai târziu de ora 20:00, indiferent de tipul activităţii şi indiferent de forma de organizare;
c)organizarea activităţilor de formare cu un număr de maximum 8 ore de formare/zi, din care maximum 4 ore în format online asincron, indiferent de tipul activităţii, este permisă numai în zilele de sâmbătă şi în zilele în care nu se desfăşoară activităţi didactice, conform structurii anului şcolar, cu respectarea celorlalte precizări ale alin. (6) şi (7);
d)organizarea activităţilor de formare cu un număr de maximum 4 ore de formare/zi, în zilele de luni-vineri, în perioada de cursuri din structura anului şcolar.
(9)Pe parcursul implementării unui program, furnizorul este obligat să completeze documentele corespunzătoare etapelor aferente implementării programului, conform prevederilor procedurii specifice privind implementarea.
(10)Pe parcursul implementării unui program, furnizorul este obligat să transmită către direcţia responsabilă cu dezvoltarea profesională continuă din cadrul Ministerului Educaţiei şi Cercetării următoarele documente, cu respectarea prevederilor prezentei metodologii-cadru şi ale procedurii specifice privind implementarea:
a)notificare privind demararea activităţii de formare şi calendarul pentru fiecare grupă de formabili;
b)notificare privind finalizarea activităţii de formare, inclusiv a evaluării finale, pentru fiecare grupă de formabili;
c)raport centralizator privind implementarea şi monitorizarea internă a programelor derulate de către fiecare furnizor în anul şcolar precedent, pentru care evaluarea finală a fost susţinută până la data de 31 iulie a anului şcolar precedent.
(11)Raportul centralizator precizat la alin. (10) lit. c) se transmite la Ministerul Educaţiei şi Cercetării în perioada 1 septembrie-31 octombrie a fiecărui an şcolar în curs.