Art. 15. - Metodologie-Cadru din 2025 privind tipul programelor pentru dezvoltare în cariera didactică, asigurarea calităţii programelor şi sistemul de acumulare a creditelor ECTS pentru cadrele didactice din învăţământul preuniversitar

M.Of. 472

În vigoare
Versiune de la: 1 Septembrie 2025
Art. 15
(1)Curriculumul unui program acreditat cuprinde componenta teoretică şi componenta practică.
(2)Fiecare formă de organizare a unui program, prevăzută la art. 12, conţine obligatoriu două componente: componenta teoretică şi componenta practică.
(3)Componenta teoretică include activităţi complexe (de exemplu, brainstorming, analiză conceptuală, analize comparative, studii de caz, proiecte colaborative etc.), care valorifică informaţiile specifice acestei componente.
(4)Componenta practică cuprinde activităţi cu caracter practic-aplicativ specifice domeniului tematic al programului (exemple: activităţi cu caracter practic-aplicativ în domeniul didactic, management şi leadership educaţional, aplicaţii digitale, aplicare de chestionare, cercetări educaţionale, activităţi cu caracter experimental etc.). În componenta practică pot fi cuprinse şi activităţi cu caracter practic-aplicativ asociate evaluării formative/pe parcurs, care nu se evidenţiază separat în bugetul de timp al programului, dar sunt descrise în strategia de evaluare, fiind implicite activităţii de formare.
(5)Activităţile prevăzute la alin. (3) şi (4) sunt considerate activităţi-suport pentru elaborarea portofoliului de evaluare finală.