Art. 2. - Metodologie-Cadru din 2025 privind înfiinţarea ''Şcolii din spital''
M.Of. 562
În vigoare Versiune de la: 18 Iunie 2025
Art. 2
În înţelesul prezentei metodologii, următorii termeni se definesc după cum urmează:
a)adaptare curriculară - corelarea conţinuturilor componentelor curriculumului naţional cu posibilităţile elevului cu cerinţe educative speciale, din perspectiva finalităţilor procesului de adaptare şi de integrare şcolară şi socială a acestuia. Aceasta se realizează de către cadrele didactice de sprijin/itinerante sau de cadrele didactice de la clasa respectivă;
b)cadru didactic monitor - cadru didactic desemnat cu organizarea şi desfăşurarea întregului proces de învăţământ din spital, cu monitorizarea parcursului educaţional al copilului/elevului, cu progresul acestuia în învăţare şi care colaborează cu şcoala de provenienţă la care acesta a fost înmatriculat înainte de spitalizare şi poate propune orice măsură educaţională în interesul copilului/elevului, corespunzător nivelului educaţional şi cu acordul părinţilor acestuia;
c)cerinţe educative speciale (CES) - necesităţi educaţionale suplimentare, complementare obiectivelor generale ale educaţiei, adaptate particularităţilor individuale şi celor caracteristice unei anumite deficienţe sau tulburări/dificultăţi de învăţare, precum şi o asistenţă complexă de natură medicală, socială şi/sau educaţională;
d)Corpul naţional al profesorilor pentru "Şcoala din spital" - o categorie de cadre didactice, care au competenţe stabilite prin regulamente, care sunt formate şi instruite special, pentru a desfăşura activităţile didactice din şcoala din spital;
e)certificatul de orientare - documentul emis de centrul judeţean de resurse şi asistenţă educaţională/Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională (CJRAE/CMBRAE) la cererea pentru şcolarizarea în spital şi cuprinde detaliile privind nevoile de învăţare ale elevului;
f)dosarul elevului reprezintă documente care conţin informaţii medicale, planuri de învăţare adaptate şi alte documente relevante pentru procesul de învăţământ al elevului care necesită şcolarizare în spital;
g)integrare şcolară - proces de adaptare a copilului la cerinţele şcolii pe care o urmează, de stabilire a unor raporturi afective pozitive cu membrii grupei/clasei şi de desfăşurare cu succes a prestaţiilor şcolare;
h)personalul suport pentru procesul de învăţământ este reprezentat de orice specialist sau student, care, prin profilul profesional dobândit sau în curs de formare, poate contribui la optima desfăşurare a unor activităţi educaţionale din spital şi poate stimula starea de bine la elevii pacienţi;
i)planul educaţional individualizat (PEI) este parte componentă a pachetului de documente curriculare, care asigură adaptarea conţinuturilor ştiinţifice ale disciplinelor, a metodelor şi tehnicilor utilizate la nevoile medicale, emoţionale, psihologice ale elevului pacient, în vederea dezvoltării lui psihofizice, în funcţie de potenţialul propriu;
j)profesorii din şcoala din spital sunt cadrele didactice care fac parte din Corpul naţional al profesorilor din spital, care desfăşoară procesul de învăţământ din saloane, fiind specializate în predarea în mediul spitalicesc;
k)prin programe de relaxare se înţeleg activităţi de relaxare pentru beneficiarii primari, precum: jocuri interactive şi antistres, scriere creativă, audiţii, vizionări de emisiuni de tip documentar/lungmetraje pentru copii/filme artistice, confecţionare de obiecte decorative, de păpuşi/marionete, desene animate, întâlniri cu personalităţi îndrăgite de copii.