Art. 11. - Metodologie-Cadru din 2023 de organizare şi funcţionare a consiliilor de administraţie din unităţile de învăţământ preuniversitar

M.Of. 814

În vigoare
Versiune de la: 11 Septembrie 2023
Art. 11
(1)Consiliul de administraţie se întruneşte lunar în şedinţe ordinare, precum şi ori de câte ori este necesar în şedinţe extraordinare, la solicitarea directorului/preşedintelui consiliului de administraţie, în cazul în care directorul nu deţine această calitate, sau a cel puţin o treime dintre membrii consiliului de administraţie.
(2)Şedinţele consiliului de administraţie se pot desfăşura fizic, online sau hibrid. Preşedintele consiliului de administraţie hotărăşte modalitatea de desfăşurare a şedinţelor consiliului de administraţie: fizic, online sau hibrid.
(3)În situaţii obiective, cum ar fi calamităţi, intemperii, epidemii, pandemii, alte situaţii excepţionale, şedinţele consiliului de administraţie se desfăşoară doar online, prin mijloace electronice de comunicare, în sistem de videoconferinţă.
(4)Procedura de desfăşurare online sau hibrid a şedinţelor consiliului de administraţie, care prevede inclusiv modalitatea de semnare a procesului-verbal de şedinţă, se stabileşte la nivelul inspectoratului şcolar/direcţiei de învăţământ şi se aplică tuturor unităţilor de învăţământ preuniversitar de stat din judeţ/municipiul Bucureşti. Pentru unităţile de învăţământ particular şi confesional procedura se stabileşte de către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ.
(5)Membrii consiliului de administraţie, observatorii şi invitaţii sunt convocaţi cu cel puţin 72 de ore înainte de începerea şedinţei ordinare, comunicându-li-se ordinea de zi şi documentele ce urmează a fi discutate. În cazul şedinţelor extraordinare convocarea se face cu cel puţin 24 de ore înainte. Prin excepţie, în cazul şedinţelor extraordinare în care este necesară luarea unor decizii urgente sau al reconvocării potrivit prevederilor art. 10 alin. (7), convocarea se poate realiza cu mai puţin de 24 de ore înainte. Procedura de convocare se consideră îndeplinită dacă s-a realizat prin unul dintre următoarele mijloace: sub semnătură sau prin poştă, fax, e-mail, alte mijloace electronice folosite de unitatea de învăţământ (de exemplu, whatsapp, SMS etc.) stabilite printr-o procedură la nivelul unităţii. Convocatorul va conţine obligatoriu data, ora, modalitatea de desfăşurare, locul de desfăşurare a şedinţei consiliului de administraţie, ordinea de zi/problematica abordată în şedinţă şi care sunt invitaţii.
(6)Dacă după 3 convocări consecutive consiliul de administraţie nu se întruneşte în şedinţă, cu respectarea prevederilor art. 10 alin. (2) şi (4)-(11), sunt reluate demersurile pentru reconstituirea componenţei consiliului de administraţie sau, după caz, de constituire a unui nou consiliu de administraţie conform procedurii prevăzute la art. 5. În acest ultim caz, directorul unităţii de învăţământ emite o nouă decizie privind componenţa consiliului de administraţie.