Art. 71. - Metodologia 1/1997 pentru aplicarea unitara a dispozitiilor Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civila

M.Of. 318 bis

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 19 Noiembrie 1997
Art. 71
(1)Dacă ofiţerul de stare civilă constată că datele de stare civilă din comunicarea de menţiune nu corespund cu actul pe care urmează a se opera menţiunea, restituie lucrarea la primăria de la care a primit-o, menţionând motivele pentru care nu se poate opera.
(2)La primirea adresei de restituire a comunicării ce nu poate fi operată pe actul de stare civilă indicat, ofiţerul de stare civilă verifică actul întocmit, pentru a stabili dacă comunicarea nu a fost greşit completată.
(3)În cazul în care constată că s-a comis o greşeală în completarea comunicării de menţiune, se trimite o nouă comunicare, cu datele exacte.
(4)Când se constată că în completarea comunicării de menţiune nu s-au comis greşeli, ofiţerul de stare civilă face verificări pentru stabilirea cauzei nepotrivirilor şi ia măsuri pentru punerea lor de acord.
(5)Dacă, în urma verificărilor făcute, nu s-a putut rezolva situaţia, despre aceasta se comunică formaţiunii de evidenţă a populaţiei, înaintându-se şi documentaţia necesară, pentru a face cercetări.