Art. 69. - Metodologia 1/1997 pentru aplicarea unitara a dispozitiilor Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civila

M.Of. 318 bis

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 19 Noiembrie 1997
Art. 69
(1)Ofiţerul de stare civilă care primeşte o comunicare de menţiune o înregistrează în registrul de intrare-ieşire, după care operează menţiunea pe exemplarul I al registrului de stare civilă. Pe comunicare se va scrie: "operat menţiunea, numărul actului/anul, data operării, semnătura ofiţerului de stare civilă", după care se scade lucrarea în registrul de intrare-ieşire, cu menţiunea "operat menţiunea, actul numărul ........... /anul".
(2)După operarea menţiunii pe exemplarul I al registrului cu acte de stare civilă, se trimite comunicare de menţiune la serviciul de stare civilă care are în păstrare exemplarul II al registrului.
(3)În cazul în care exemplarul II al registrului nu a fost predat, nefiind încheiat, operarea menţiunii se face şi în acesta, iar comunicarea se trimite consiliului judeţean, respectiv Primăriei Municipiului Bucureşti, pentru arhivare.
(4)Dacă exemplarul I al registrului de stare civilă este distrus sau pierdut, comunicările de menţiune se expediază pentru a fi operate pe exemplarul II al registrului, făcând menţiunea că pe actul de stare civilă exemplarul I nu s-a operat, registrul fiind distrus sau pierdut.
(5)Dacă şi registrul de stare civilă exemplarul II lipseşte, se va menţiona pe comunicare, după care se va arhiva în dosarul pentru comunicări neoperabile.