Art. 12. - Metodologia 1/1997 pentru aplicarea unitara a dispozitiilor Legii nr. 119/1996 cu privire la actele de stare civila

M.Of. 318 bis

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 19 Noiembrie 1997
Art. 12
Formaţiunile teritoriale de evidenţă a populaţiei au următoarele atribuţii:
a)urmăresc, lunar, pe bază de grafic, trimiterea de către primăriile arondate a comunicărilor nominale pentru născuţii vii, cetăţeni români, ori cu privire la modificările intervenite în statutul civil al persoanelor în vârstă de 0-14 ani, precum şi actele de identitate ale persoanelor decedate în luna precedentă, pentru actualizarea Registrului permanent de evidenţă a populaţiei;
b)efectuează verificări cu privire la cererile de schimbare a numelui pe cale administrativă, de transcriere a certificatelor procurate din străinătate, de anulare, completare, rectificare a actelor de stare civilă, precum şi a celor de declarare a dispariţiei sau a morţii pe cale judecătorească;
c)efectuează controale la primării pe linia asigurării documentelor de stare civilă cu regim special, în vederea prevenirii cazurilor de dispariţie a unor registre sau certificate de stare civilă; în mediul rural, aceste controale se efectuează şi prin lucrătorii posturilor de poliţie;
d)execută, periodic, controale în unităţile sanitare şi de protecţie socială, în vederea depistării persoanelor a căror naştere nu a fost înregistrată în registrele de stare civilă, şi efectuează verificări pentru identificarea părinţilor copiilor abandonaţi.