Art. 9. - Pentru contractele de achiziţie publică de lucrări sau de servicii al căror obiect vizează realizarea obiectivelor de investiţii publice noi sau a lucrărilor de intervenţie asupra celor existente, autoritatea contractantă alege procedura de atribuire în funcţie de următoarele considerente: - Legea 98/2016 privind achiziţiile publice
M.Of. 390
În vigoare Versiune de la: 17 Noiembrie 2024 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 9
(1)Pentru contractele de achiziţie publică de lucrări sau de servicii al căror obiect vizează realizarea obiectivelor de investiţii publice noi sau a lucrărilor de intervenţie asupra celor existente, autoritatea contractantă alege procedura de atribuire în funcţie de următoarele considerente:
a)valoarea estimată a contractului având ca obiect prestarea serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate pentru fiecare obiectiv de investiţii în parte, dacă contractul prevede o clauză privind cedarea drepturilor patrimoniale de autor;
b)valoarea estimată a contractului având ca obiect prestarea serviciilor de proiectare tehnică şi asistenţă din partea proiectantului pentru fiecare obiectiv de investiţii în parte cumulată cu cea a lucrărilor aferente obiectivului de investiţii, dacă acestea fac obiectul aceluiaşi contract de achiziţie publică de lucrări;
c)valoarea estimată a contractului având ca obiect prestarea serviciilor de proiectare tehnică şi asistenţă din partea proiectantului pentru fiecare obiectiv de investiţii în parte, separată de valoarea estimată a contractului având ca obiect execuţia lucrărilor aferente obiectivului de investiţii, dacă se atribuie contracte distincte de servicii de proiectare tehnică şi asistenţă din partea proiectantului, respectiv de lucrări;
d)pentru serviciile specifice aferente unei lucrări cum ar fi verificare proiecte, expertiză, audit energetic, studiu de impact asupra mediului, scenariu la incendiu, consultanţă, asistenţă tehnică şi altele, care necesită specialişti certificaţi/atestaţi pentru realizarea acestora, se va stabili valoarea estimată a fiecărui serviciu pentru fiecare obiectiv de investiţii în parte şi în funcţie de valoarea obţinută, pentru fiecare serviciu, se va stabili modalitatea de achiziţie corespunzătoare.
(1)Pentru contractele de achiziţie publică de lucrări sau de servicii al căror obiect vizează realizarea obiectivelor de investiţii publice noi sau a lucrărilor de intervenţie asupra celor existente, autoritatea contractantă alege procedura de atribuire în funcţie de următoarele considerente:
a)valoarea estimată a contractului având ca obiect prestarea serviciilor de elaborare a studiului de fezabilitate pentru fiecare obiectiv de investiţii în parte, dacă contractul prevede o clauză privind cedarea drepturilor patrimoniale de autor;
b)valoarea estimată a contractului având ca obiect prestarea serviciilor de proiectare tehnică şi asistenţă din partea proiectantului pentru fiecare obiectiv de investiţii în parte cumulată cu cea a lucrărilor aferente obiectivului de investiţii, dacă acestea fac obiectul aceluiaşi contract de achiziţie publică de lucrări;
c)valoarea estimată a contractului având ca obiect prestarea serviciilor de proiectare tehnică şi asistenţă din partea proiectantului pentru fiecare obiectiv de investiţii în parte, separată de valoarea estimată a contractului având ca obiect execuţia lucrărilor aferente obiectivului de investiţii, dacă se atribuie contracte distincte de servicii de proiectare tehnică şi asistenţă din partea proiectantului, respectiv de lucrări;
d)pentru serviciile specifice aferente unei lucrări cum ar fi verificare proiecte, expertiză, audit energetic, studiu de impact asupra mediului, scenariu la incendiu, consultanţă, asistenţă tehnică şi altele, care necesită specialişti certificaţi/atestaţi pentru realizarea acestora, se va stabili valoarea estimată a fiecărui serviciu pentru fiecare obiectiv de investiţii în parte şi în funcţie de valoarea obţinută, pentru fiecare serviciu, se va stabili modalitatea de achiziţie corespunzătoare.(2)În cazul în care autoritatea contractantă prevede, în conformitate cu dispoziţiile prezentei legi, acordarea unor premii/prime pentru ofertanţi sau candidaţi, determinarea valorii estimate a achiziţiei trebuie să includă şi valoarea premiilor/primelor respective.
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Repertoar numărul de obiecte din listă: (7)
Repertoar numărul de obiecte din listă: (6)
- Cum se estimeaza valoarea si cum se alege procedura de atribuire pentru contractele de servicii de elaborare a SF/DALI si de expertiza tehnica precum si daca este posibila aplicarea prevederilor art. 104 lit. c) din Legea nr. 98/2016 la achizitionarea in regim de urgenta a acestor servicii?
- Care este modalitatea de achizitionare a studiilor de fezabilitate pe care autoritatea contractanta isi propune sa le achizitioneze intr-un an bugetar si care se regasesc in Programul Anual al Achizitiilor Publice (PAAP), aferente unor obiective de investitii diferite, respectiv daca se cumuleaza valoarea tuturor studiilor de fezabilitate incluse in PAAP pe anul respectiv sau achizitia se face in functie de valoarea estimata a fiecarui SF/obiectiv in parte?
- O autoritate contractanta are in desfasurare o procedura de atribuire. In cadrul acesteia, unicul ofertant a intocmit oferta financiara cu valoarea fara T.V.A., iar in coloana dedicata acestei taxe mentionand valoarea zero. Ulterior, la perfectarea formelor contractuale, acesta a solicitat inclusiv TVA, situatie care este de natura a depasi valoarea estimata ca urmare a adaugarii taxei respective. In acest context, sunt aplicabile prevederile art. 215 alin. (4) din Legea nr. 98/2016 sau prevedereile art. 134 alin. (6) din Anexa la H.G. nr. 395/2016?
Răspunsuri Achiziţii Publice numărul de obiecte din listă: (1)
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (184)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (184)
- Sentinta nr. RJ 4e5gg8428/2024 din 23-apr-2024, Tribunalul Dolj, litigiu privind achizitiile publice (Contencios administrativ si fiscal)
- Incheiere nr. RJ ee7g93484/2024 din 27-mar-2024, Tribunalul Teleorman, contestatie decizie de concediere (Litigii de munca)
- Decizie nr. RJ 62eee6984/2024 din 01-mar-2024, Curtea de Apel Bucuresti, litigiu privind achizitiile publice (Contencios administrativ si fiscal)