Art. 4. - Au calitatea de autoritate contractantă în sensul prezentei legi: - Legea 98/2016 privind achiziţiile publice
M.Of. 390
În vigoare Versiune de la: 17 Noiembrie 2024 până la: 31 Decembrie 2025
Art. 4
(3)Se consideră că nevoile de interes general, prevăzute la alin. (2) lit. a), au caracter industrial sau comercial, dacă entitatea înfiinţată, în condiţiile legii, de către o autoritate contractantă îndeplineşte în mod cumulativ următoarele condiţii:
a)funcţionează în condiţii normale de piaţă;
b)urmăreşte obţinerea unui profit;
c)suportă pierderile care rezultă din exercitarea activităţii sale.
(1)Au calitatea de autoritate contractantă în sensul prezentei legi:
c)asocierile formate de una sau mai multe autorităţi contractante dintre cele prevăzute la lit. a) sau b).
a)autorităţile şi instituţiile publice centrale sau locale, precum şi structurile din componenţa acestora care au delegată calitatea de ordonator de credite şi care au stabilite competenţe în domeniul achiziţiilor publice;
b)organismele de drept public;
c)asocierile formate de una sau mai multe autorităţi contractante dintre cele prevăzute la lit. a) sau b).(2)Prin organisme de drept public în sensul alin. (1) lit. b) se înţelege orice entităţi, altele decât cele prevăzute la alin. (1) lit. a) care, indiferent de forma de constituire sau organizare, îndeplinesc în mod cumulativ următoarele condiţii:
a)sunt înfiinţate pentru a satisface nevoi de interes general, fără caracter comercial sau industrial;
b)au personalitate juridică;
c)sunt finanţate, în majoritate, de către entităţi dintre cele prevăzute la alin. (1) lit. a) sau de către alte organisme de drept public ori se află în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea ori controlul unei entităţi dintre cele prevăzute la alin. (1) lit. a) sau ale unui alt organism de drept public ori mai mult de jumătate din membrii consiliului de administraţie/ organului de conducere sau de supraveghere sunt numiţi de către o entitate dintre cele prevăzute la alin. (1) lit. a) ori de către un alt organism de drept public.
(3)Se consideră că nevoile de interes general, prevăzute la alin. (2) lit. a), au caracter industrial sau comercial, dacă entitatea înfiinţată, în condiţiile legii, de către o autoritate contractantă îndeplineşte în mod cumulativ următoarele condiţii:
a)funcţionează în condiţii normale de piaţă;
b)urmăreşte obţinerea unui profit;
c)suportă pierderile care rezultă din exercitarea activităţii sale.Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Repertoar numărul de obiecte din listă: (10)
Repertoar numărul de obiecte din listă: (8)
- Exista posibilatea ca un beneficiar privat, semnatar al unui contract de finantare, sa aiba calitate de autoritate contractanta si sa foloseasca platforma SEAP pentru atribuirea contractelor de achizitie, respectiv poate aplica prevederile Legii nr. 98/2016?
- Exista posibilatea ca un beneficiar privat, semnatar al unui contract de finantare, sa aiba calitate de autoritate contractanta si sa foloseasca platforma SEAP pentru atribuirea contractelor de achizitie, respectiv poate aplica prevederile Legii nr. 98/2016?
- In cazul unui proiect cu finantare nerambursabila, beneficiarul este un parteneriat mixt (format autoritati/institutii publice si entitati juridice private) ce are calitate de autoritate contractanta, conform art. 4 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016, iar fiecare partener dispune de un buget propriu in cadrul proiectului, conform O.U.G. nr. 40/2015. Avand in vedere ca Programul achizitiilor publice se elaboreaza la nivel de proiect, independent de portofoliul proceselor de achizitie de la nivelul autoritatii contractante, carui partener din cadrul proiectului implementat in parteneriat mixt (liderul sau oricare dintre parteneri) ii revine obligatia indeplinirii prevederilor art. 13 din H.G. nr. 395/2016?
Răspunsuri Achiziţii Publice numărul de obiecte din listă: (2)
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (300)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (300)
- Decizie nr. RJ 5933e573e/2025 din 14-iul-2025, Curtea de Apel Pitesti, litigiu privind achizitiile publice (Contencios administrativ si fiscal)
- Sentinta nr. RJ 863583477/2024 din 29-aug-2024, Curtea de Apel Bucuresti, conflict de competenta (Contencios administrativ si fiscal)
- Sentinta nr. RJ 6232797g3/2023 din 27-apr-2023, Tribunalul Cluj, obligatie de a face (Civil)
Comentarii, monografii, reviste şi webinarii numărul de obiecte din listă: (4)
Comentarii numărul de obiecte din listă: (1)
Monografii numărul de obiecte din listă: (1)
Articole numărul de obiecte din listă: (2)
- Întâlnirea preşedinţilor secţiilor specializate (foste comerciale) ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi curţilor de apel, dedicată dezbaterii problemelor de practică neunitară în materia litigiilor cu profesionişti şi insolvenţei, Bucureşti, 24-25 octombrie 2022
- Principiul transparenţei în dreptul achiziţiilor publice