Art. 155. - Legea 98/2016 privind achiziţiile publice
M.Of. 390
În vigoare Versiune de la: 17 Noiembrie 2024 până la: 31 Decembrie 2025
Arată norme de aplicare
Art. 155
(1)Specificaţiile tehnice sunt stabilite prin documentaţia de atribuire şi definesc caracteristicile solicitate privind lucrarea, serviciul sau produsele care fac obiectul achiziţiei.
(2)Caracteristicile prevăzute la alin. (1) pot de asemenea să vizeze procesul sau metoda specifică de execuţie a lucrărilor, fabricaţie a produselor sau prestare a serviciilor solicitate sau un proces specific pentru un alt stadiu al ciclului de viaţă al acestora, chiar dacă aceste elemente nu fac parte din conţinutul material al produselor, lucrărilor sau serviciilor care urmează să fie achiziţionate, dar cu condiţia ca aceste caracteristici să aibă legătură cu obiectul contractului de achiziţie publică/acordului-cadru şi să fie proporţionale prin raportare la valoarea şi obiectivele acestuia.
(3)Prin specificaţiile tehnice se poate de asemenea stabili dacă se solicită transferul drepturilor de proprietate intelectuală.
(4)Pentru toate achiziţiile destinate utilizării de către persoane fizice, indiferent dacă este vorba de publicul larg sau de personalul autorităţii contractante, specificaţiile tehnice se definesc astfel încât să ţină seama de cerinţele de accesibilitate ale persoanelor cu dizabilităţi sau de conceptul de proiectare pentru toate categoriile de utilizatori, cu excepţia cazurilor temeinic justificate.
(5)În cazul în care printr-un act normativ adoptat la nivelul Uniunii Europene sunt introduse cerinţe de accesibilitate obligatorii, specificaţiile tehnice se definesc, în ceea ce priveşte cerinţele de accesibilitate pentru persoanele cu dizabilităţi sau conceptul de proiectare pentru toate categoriile de utilizatori, prin trimitere la cerinţele obligatorii astfel introduse.
(6)Specificaţiile tehnice trebuie să permită tuturor operatorilor economici accesul egal la procedura de atribuire şi nu trebuie să aibă ca efect introducerea unor obstacole nejustificate faţă de asigurarea unei concurenţe efective între operatorii economici.
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Repertoar numărul de obiecte din listă: (4)
Repertoar numărul de obiecte din listă: (4)
- O autoritate contractanta a incheiat, in urma derularii unei proceduri simplificate, un contract de proiectare si executie a unui corp nou de cladire alaturat unui spital existent, valoarea investitiei fiind de 20.000.000 lei fara TVA, investitie finantata prin POR 2014-2020. Pe parcursul realizarii investitiei, ca urmare a modificarii structurii ambulatoriului, respectiv aparitia unor noi specialitati medicale, se impune crearea unor spatii suplimentare, sens in care autoritatea contractanta analizeaza posibilitatea modificarii indicatorilor tehnici ai investitiei, respectiv regimul de inaltime: demisol, parter+5 etaje. Valoarea estimata, fara TVA, pentru realizarea etajului 5 este de 2.000.000 lei. In acest context, exista posibilitatea ca autoritatea contractanta sa uzeze de prevederile art. 221 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 98/2016, in vederea implementarii modificarii mentionate mai sus?
- In documentatia de atribuire aferenta unei proceduri de licitatie restransa, care se va desfasura integral prin SEAP, se poate introduce, cu justificarile de rigoare, un sub-factor de evaluare tehnic ce consta intr-un interviu aplicabil expertilor cheie, avand in vedere ca interviul nu se poate desfasura prin SEAP?
- O autoritate contractanta poate solicita, in cadrul procedurilor de atribuire a contractului/acordului-cadru de achizitie publica, declaratiile de disponibilitate in forma autentica/legalizata/certificata, fara ca aceasta abordare sa contravina legislatiei achizitiilor publice, pentru a evita riscul nedeclararii reale a personalului-cheie/expertilor-cheie mentionati in propunerile tehnice ale ofertantilor?
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (227)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (227)
- Hotarare nr. RJ ee237egd5/2024 din 18-iun-2024, Curtea de Apel Pitesti, litigiu privind achizitiile publice (Contencios administrativ si fiscal)
- Hotarare nr. RJ ee237egd5/2024 din 18-iun-2024, Curtea de Apel Pitesti, litigiu privind achizitiile publice (Contencios administrativ si fiscal)
- Sentinta nr. RJ de2425e95/2024 din 26-apr-2024, Tribunalul Dolj, anulare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)