Art. i. - La articolul 2, după alineatul (3) se introduc trei noi alineate, alineatele (3 1 )-(3 3 ), cu următorul cuprins: - Legea 85/2022 pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, precum şi pentru completarea Legii nr. 255/2010 privind exproprierea pentru cauză de utilitate publică, necesară realizării unor obiective de interes naţional, judeţean şi local

M.Of. 366

În vigoare
Versiune de la: 3 Februarie 2025
Art. I
Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 237 din 29 iunie 1998, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează:
1.La articolul 2, după alineatul (3) se introduc trei noi alineate, alineatele (31)-(33), cu următorul cuprins:
"(31) Drumurile pentru ciclişti sunt căi de comunicaţie terestră din interiorul sau exteriorul localităţilor, proiectate şi construite special pentru circulaţia cicliştilor, al căror traseu poate fi identic sau diferit de cel al drumurilor existente în zonă.
(32) După importanţa lor, drumurile pentru ciclişti pot fi de interes naţional, judeţean sau local, vor avea minimum două benzi de circulaţie, fiecare având o lăţime de minimum 1,20 metri.
(33) Proiectarea, execuţia şi exploatarea drumurilor pentru ciclişti, precum şi semnalizarea lor vor respecta dispoziţiile prezentei ordonanţe."
2.La articolul 6, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (41), cu următorul cuprins:
"(41) Drumurile pentru ciclişti de interes naţional aparţin proprietăţii publice a statului şi cuprind drumurile pentru ciclişti care traversează localităţi aflate pe raza teritorială a cel puţin două judeţe."
3.După articolul 6 se introduce un nou articol, articolul 61, cu următorul cuprins:
"Art. 61
Drumurile pentru ciclişti se vor construi în urma unor studii de necesitate şi cost-eficienţă astfel:
a) în afara localităţilor pe un traseu diferit de cel al drumurilor publice existente sau paralel cu acestea, în funcţie de rezultatul studiului;
b) în interiorul localităţilor dacă nu există piste pentru ciclişti şi nu s-a decis că aceasta este soluţia cea mai fiabilă."
4.La articolul 7, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
"(2) Drumurile pentru ciclişti de interes judeţean fac parte din proprietatea publică a judeţului şi cuprind drumurile pentru ciclişti care traversează localităţi aflate pe raza teritorială a aceluiaşi judeţ."
5.La articolul 8 alineatul (1), după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:
"d) drumurile pentru ciclişti de interes local."