Art. 19. - Conducătorul compartimentului de audit public intern, după asumarea prin semnătură a raportului de audit public intern şi a rezultatelor reuniunii de conciliere, îl transmite pentru analiză şi avizare: - Legea 672/2002 privind auditul public intern*)
M.Of. 142
În vigoare Versiune de la: 20 Februarie 2024
Art. 19
(1)Auditorii interni elaborează un proiect de raport de audit public intern la sfârşitul fiecărei misiuni de audit public intern; proiectul de raport de audit public intern reflectă cadrul general, obiectivele, constatările, concluziile şi recomandările. Raportul de audit public intern este însoţit de documente justificative.
(2)Proiectul raportului de audit public intern se transmite la structura auditată; aceasta poate comunica, în maximum 15 zile calendaristice de la primirea raportului, punctele sale de vedere, care vor fi analizate de auditorii interni.
(3)În termen de 10 zile calendaristice de la primirea punctelor de vedere, compartimentul de audit public intern organizează reuniunea de conciliere cu structura auditată, în cadrul căreia se analizează constatările şi concluziile, în vederea acceptării recomandărilor formulate.
(4)Aspectele acceptate, precum şi cele rămase în divergenţă în urma reuniunii de conciliere se descriu şi se justifică în raportul de audit public intern, într-o secţiune distinctă.
(5)Conducătorul compartimentului de audit public intern, după asumarea prin semnătură a raportului de audit public intern şi a rezultatelor reuniunii de conciliere, îl transmite pentru analiză şi avizare:
a)conducătorului entităţii publice care a aprobat misiunea;
b)numai conducătorului entităţii publice locale care îşi asigură activitatea de audit prin cooperare, pentru misiunile de audit public intern proprii, şi nu informează alte persoane fizice sau juridice, cu excepţia celor prevăzute de lege, despre date, fapte sau situaţii constatate cu ocazia desfăşurării misiunilor;
c)conducătorului instituţiei publice mici.
(6)În termen de 45 de zile lucrătoare de la data primirii raportului de audit public intern, persoanele prevăzute la alin. (5) avizează raportul de audit public intern.
(7)Neînsuşirea parţială sau în totalitate a recomandărilor de către persoanele de la alin. (5) se motivează în scris, iar motivarea se comunică compartimentului de audit public intern.
(8)Conducătorul compartimentului de audit public intern informează comitetul de audit intern, organul ierarhic superior sau UCAAPI, după caz, cu privire la recomandările neînsuşite de conducătorul entităţii.
(9)Recomandările asupra cărora s-a dispus în condiţiile alin. (6) sau, după caz, au fost neînsuşite potrivit alin. (7) se comunică structurii auditate.
(10)Structura auditată informează compartimentul de audit public intern asupra modului de implementare a recomandărilor, incluzând un calendar al acestora. Şeful compartimentului de audit public intern informează UCAAPI sau organul ierarhic superior, după caz, despre recomandările care nu au fost avizate; aceste recomandări vor fi însoţite de documentaţia de susţinere.
(11)Compartimentul de audit public intern verifică şi raportează UCAAPI sau organului ierarhic superior, după caz, asupra progreselor înregistrate în implementarea recomandărilor.
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (87)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (87)
- Sentinta nr. RJ 72e29e73d/2022 din 22-feb-2022, Tribunalul Giurgiu, contestatie act administrativ fiscal (Contencios administrativ si fiscal)
- Decizie nr. 340/2022 din 11-feb-2022, Curtea de Apel Craiova, anulare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)
- Sentinta civila nr. 1924/2021 din 08-dec-2021, Curtea de Apel Alba Iulia, actiune in raspundere patrimoniala (Litigii de munca)