Art. 8. - Operatorul întocmeşte documentul prevăzut la alin. (1) în 3 exemplare şi îl transmite SRAPM pe suport hârtie, precum şi în format electronic, în următoarele termene: - Legea 59/2016 privind controlul asupra pericolelor de accident major în care sunt implicate substanţe periculoase

M.Of. 290

În vigoare
Versiune de la: 1 Decembrie 2018
Art. 8
(1)Operatorul are obligaţia de a elabora un document potrivit prevederilor prevăzute în anexa nr. 2, în care să prezinte politica sa de prevenire a accidentelor majore, denumită în continuare PPAM, şi să garanteze că aceasta este implementată în mod corespunzător. PPAM trebuie să fie elaborată astfel încât să asigure un nivel ridicat de protecţie a sănătăţii umane şi a mediului. Aceasta cuprinde obiectivele globale şi principiile de acţiune ale operatorului, rolul şi responsabilitatea gestionării, precum şi angajamentul privind îmbunătăţirea continuă a controlului pericolelor de accident major şi trebuie să fie elaborată astfel încât să asigure un nivel ridicat de protecţie şi să fie proporţională cu pericolele de accident major.
(2)Operatorul întocmeşte documentul prevăzut la alin. (1) în 3 exemplare şi îl transmite SRAPM pe suport hârtie, precum şi în format electronic, în următoarele termene:
a)pentru amplasamentele noi, înainte de începerea construcţiei sau a exploatării, după caz, cu respectarea procedurii de evaluare a impactului asupra mediului, respectiv a procedurii de emitere a autorizaţiei/autorizaţiei integrate de mediu, potrivit prevederilor legislaţiei specifice, sau cu 90 de zile înainte de schimbarea ce determină o modificare a inventarului de substanţe periculoase ca urmare a unor modificări ale instalaţiilor sau activităţilor sale;
b)în toate celelalte cazuri, în termen de 150 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi şi de la care se aplică amplasamentului în cauză.
(3)În vederea elaborării punctelor de vedere scrise, SRAPM pune la dispoziţia ISUJ şi CJGNM documentul prevăzut la alin. (1).
(4)Dispoziţiile alin. (1) şi (2) nu se aplică în cazul în care operatorul a stabilit deja PPAM şi în cazul în care a transmis un astfel de document către SRAPM înainte de data intrării în vigoare a prezentei legi, iar informaţiile conţinute în PPAM sunt în conformitate cu prevederile alin. (1) şi au rămas neschimbate.
(5)Fără a se aduce atingere prevederilor art. 11, operatorul revizuieşte periodic, cel puţin o dată la 5 ani, şi actualizează, dacă este necesar, PPAM. Operatorul transmite PPAM actualizată la SRAPM, cu 90 de zile anterior termenului de 5 ani de la data la care a fost întocmită.
(6)PPAM este pusă în aplicare de către operator prin mijloace şi structuri adecvate şi printr-un sistem de management al securităţii, potrivit prevederilor prevăzute în anexa nr. 4, proporţional cu pericolele de accident major şi cu gradul de complexitate a activităţilor din cadrul amplasamentului. În cazul amplasamentelor de nivel inferior, obligaţia de a pune în aplicare PPAM poate fi îndeplinită prin alte mijloace, structuri şi sisteme de management adecvate, proporţionale cu pericolele de accident major, ţinând seama de principiile prevăzute în anexa nr. 4.
(7)Conţinutul-cadru al documentului care prezintă PPAM, precum şi informaţiile privind sistemul de management al securităţii se aprobă prin ordin comun al ministrului mediului, apelor şi pădurilor şi al ministrului afacerilor interne.