Art. 10. - Legea 4/1989 privind asigurarea si controlul calitatii produselor si serviciilor
B.Of. 24
Ieşit din vigoare Versiune de la: 5 Iulie 1989
Art. 10
Intreprinderile si centralele au obligatia sa organizeze si sa execute intreaga productie pentru intern si export, prevazuta in plan, la nivelul carac- teristicilor si performantelor tehnice si calitative din documentele tehnice normative si contractate si iau masuri pentru:
a)elaborarea si aplicarea programelor de masuri tehnice si organizatorice pentru asigurarea si controlul calitatii, a planurilor de examinari tehnice si de inspectii si a programelor de imbunatatire continua a nivelului tehnic si calitativ al produselor, in conditiile reducerii consumurilor de materii prime, combustibili si energie;
b)asigurarea functionarii si intretinerii masinilor, utilajelor si instalatiilor la parametrii prevazuti, dotarea cu standuri de probe si aparate de masura si control;
c)introducerea in fabricatia de serie a produselor noi sau modernizate dupa omologarea acestora si a pregatirii de fabricatie;
d)introducerea in procesul de fabricatie a materiilor prime, materialelor sau a altor produse realizate prin cooperare, numai pe baza de receptie, interzicind folosirea celor care nu corespund prevederilor din documentatiile tehnice;
e)efectuarea, inainte de livrarea produselor, a tuturor probelor de verificare a parametrilor tehnico-functionali, prevazute in documentatii si contracte ;
f)organizarea compartimentelor proprii de control tehnic al calitatii si asigurarea functionarii acestora, pe activitati, in toate fazele de realizare a produselor;
g)sistarea fabricatiei de produse in cazul in care se constata abateri de la tehnologiile de excutie;
h)urmarirea sistematica a modului de comportare in exploatare a produselor si stabilirea masurilor pentru ridicarea nivelului calitativ a acestora;
i)organizarea perfectionarii pregatirii profesionale a personalului de executie si de control al calitatii, instruirea si verificarea periodica a cunostintelor acestuia;
j)asigurarea respectarii stricte a preturilor de productie si de livrare, in strinsa corelare cu calitatea produselor realizate, urmarind, prin compartimentele financiar-contabile, optimizarea gestiunii calitatii, incadrarea in normele de consum si normativele financiare, in costurile de productie planificate.