Capitolul ii - Acordarea ajutorului financiar pentru plata serviciilor oferite de bonă - Legea 35/2020 privind acordarea unui ajutor financiar familiilor pentru plata serviciilor oferite de bonă

M.Of. 271

În vigoare
Versiune de la: 1 Aprilie 2020
CAPITOLUL II:Acordarea ajutorului financiar pentru plata serviciilor oferite de bonă
Art. 7
(1)Ajutorul financiar se acordă pe bază de cerere şi documente doveditoare care atestă îndeplinirea condiţiilor prevăzute de prezenta lege.
(2)Documentele doveditoare sunt:
a)copie după documentul de identitate al persoanei prevăzute la art. 2;
b)copie după certificatul de naştere al copilului/copiilor pentru care se solicită ajutorul;
c)copia documentului prin care se atestă calitatea de reprezentat legal al copilului/copiilor;
d)adeverinţe privind veniturile nete realizate în ultimele 6 luni de membrii familiei, eliberate, după caz, de angajator sau entitatea asimilată acestuia ori de organul fiscal, sau, în cazul persoanelor care desfăşoară activităţi independente, obţin venituri din drepturi de proprietate intelectuală, venituri din activităţi agricole, silvicultură şi piscicultură, declaraţia fiscală prevăzută de lege, pentru categoriile de venituri prevăzute la art. 3, pentru care Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, nu prevede emiterea unei decizii de impunere din partea organului fiscal central;
e)copia documentului în baza căruia se desfăşoară activitatea de bonă în condiţiile art. 7 din Legea nr. 167/2014.
(2)Pentru persoanele prevăzute la art. 5 alin. (2) cererea este însoţită de documentele doveditoare prevăzute la alin. (1) lit. a)-c) şi e), precum şi de documente eliberate de agenţiile pentru ocuparea forţei de muncă judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
Art. 8
(1)Cererea şi documentele doveditoare se depun şi se înregistrează la serviciul public de asistenţă socială organizat în condiţiile prevăzute de art. 113 alin. (3) şi (4) din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare.
(2)Dreptul la ajutorul financiar se aprobă prin dispoziţia primarului, după verificarea de către serviciul public de asistenţă socială a îndeplinirii condiţiilor de acordare.
(3)Verificarea îndeplinirii condiţiilor de eligibilitate se realizează de către direcţia de asistenţă socială în baza:
a)documentelor depuse de solicitant;
b)informaţiilor existente în bazele de date ale autorităţilor administraţiei publice centrale sau locale;
c)altor documente, în funcţie de situaţia în care se află solicitantul.
(4)În cazul în care condiţiile de acordare nu sunt îndeplinite, respingerea dreptului se realizează prin dispoziţie a primarului.
Art. 9
(1)În vederea urmăririi respectării condiţiilor de acordare a ajutorului financiar, solicitantul are obligaţia de a depune la serviciul public de asistenţă socială, din 6 în 6 luni, o declaraţie pe propria răspundere privind menţinerea condiţiilor de acordare a ajutorului.
(2)Neîndeplinirea obligaţiei prevăzute la alin. (1) în termen de maximum 30 de zile de la împlinirea termenului de 6 luni conduce la încetarea dreptului.
(3)Un nou drept poate fi stabilit după depunerea unei noi cereri şi a documentelor doveditoare.
Art. 10
(1)Dreptul la ajutorul financiar se stabileşte începând cu luna următoare depunerii cererii, dar nu mai devreme de data la care bona îşi începe activitatea, rezultată din documentele justificative prezentate.
(2)Aprobarea sau respingerea dreptului se realizează în termen de maximum 60 de zile de la depunerea cererii.
(3)Dispoziţia primarului se comunică în termen de 10 zile lucrătoare de la emitere.
(4)Plata ajutorului financiar se realizează, în funcţie de opţiunea beneficiarului, prin mandat poştal sau în cont bancar.