Art. 24. - Art. 24 - Legea 265/2022 privind registrul comerţului şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative cu incidenţă asupra înregistrării în registrul comerţului

M.Of. 750

În vigoare
Versiune de la: 23 Iulie 2023
Art. 24
(1)ONRC are următoarele atribuţii:
a)ţinerea registrului comerţului, în sistem informatic, prin centralizarea tuturor înregistrărilor efectuate de oficiile registrului comerţului;
b)ţinerea Buletinului electronic al registrului comerţului, în sistem informatic;
c)ţinerea Registrului beneficiarilor reali, în sistem informatic;
d)ţinerea catalogului firmelor în sistem informatic;
e)ţinerea Buletinului procedurilor de insolvenţă, în sistem informatic;
f)ţinerea registrului litigiilor, în care sunt evidenţiate acţiunile de dizolvare şi radiere formulate de ONRC, potrivit legii;
g)proiectarea, realizarea, implementarea, întreţinerea şi dezvoltarea sistemului informatic integrat al ONRC;
h)organizarea şi coordonarea activităţii registratorilor;
i)organizarea, coordonarea, îndrumarea metodologică unitară şi controlul activităţii desfăşurate de oficiile registrului comerţului;
j)formarea profesională a personalului ONRC şi al oficiilor registrului comerţului;
k)organizarea şi prestarea activităţii de asistenţă acordată solicitanţilor, la ghişeu sau prin intermediul sistemului informatic integrat al ONRC;
l)furnizarea de informaţii, certificate constatatoare despre datele înregistrate în registrul comerţului, precum şi certificate constatatoare că un anumit act sau fapt nu este înregistrat, copii şi copii certificate de pe documentele prezentate şi de pe cele care atestă soluţionarea şi înregistrarea în registrul comerţului;
m)furnizarea de informaţii şi/sau documente din Registrul beneficiarilor reali, din Buletinul procedurilor de insolvenţă şi din Buletinul electronic al registrului comerţului;
n)colaborarea cu autorităţi şi instituţii publice naţionale şi internaţionale, precum şi cu alte entităţi, potrivit legii;
o)formularea de propuneri şi participarea la elaborarea proiectelor de acte normative care vizează domeniul său de activitate;
p)arhivarea dosarelor profesioniştilor înregistraţi în registrul comerţului şi a altor documente prevăzute de lege;
q)alte atribuţii prevăzute de lege.
(2)Documentele şi informaţiile transmise ca parte a constituirii unei societăţi, a înregistrării unei sucursale sau a înregistrării oricăror menţiuni în registrul comerţului sunt păstrate de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului într-un format care permite citirea şi căutarea pe calculator sau sub formă de date structurate.