Art. 18. - Prestatorii de servicii de plată transmit Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, cel puţin o dată pe lună şi ori de câte ori operează modificări, precum şi la cererea acesteia, informaţii, în format deschis, prelucrabil automat, potrivit Legii nr. 109/2007 privind reutilizarea informaţiilor din instituţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la: - Legea 258/2017 privind comparabilitatea comisioanelor aferente conturilor de plăţi, schimbarea conturilor de plăţi şi accesul la conturile de plăţi cu servicii de bază

M.Of. 1032

În vigoare
Versiune de la: 16 Iunie 2024
Art. 18
(1)Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor are obligaţia de a pune la dispoziţia consumatorilor un site internet cu acces gratuit unde sunt comparate comisioanele percepute de către prestatorii de servicii de plată, cel puţin pentru serviciile cuprinse în Lista prevăzută la art. 5 la nivel naţional. Site-ul internet oferă inclusiv informaţii cu privire la sediile prestatorilor de servicii de plată şi la localizarea bancomatelor şi a automatelor ce funcţionează pe baza acceptoarelor de bancnote şi monede ale acestora.

(2)Prestatorii de servicii de plată transmit Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor, cel puţin o dată pe lună şi ori de câte ori operează modificări, precum şi la cererea acesteia, informaţii, în format deschis, prelucrabil automat, potrivit Legii nr. 109/2007 privind reutilizarea informaţiilor din instituţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, cu privire la:
a)comisioanele percepute pentru serviciile cuprinse în Lista prevăzută la art. 5 la nivel naţional, aplicabile la data transmiterii, precum şi serviciile aferente unui cont de plăţi şi comisioanele percepute ce vor fi aplicabile, cu cel puţin 5 zile înainte de modificarea sau introducerea acestora;
b)sediile şi localizarea bancomatelor şi a automatelor ce funcţionează pe baza acceptoarelor de bancnote şi monede, cu cel puţin 5 zile înainte de data propusă pentru schimbarea acestora.

(3)Site-ul internet de comparare prevăzut la alin. (1):
a)este independent din punct de vedere operaţional prin asigurarea faptului că prestatorilor de servicii de plată li se acordă egalitate de tratament în rezultatele căutării;
b)menţionează clar că este administrat de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor;
c)defineşte criterii clare şi obiective pe care se bazează comparaţia, criterii care vor fi publicate pe site;
d)foloseşte un limbaj clar şi lipsit de ambiguitate şi, după caz, termenii standardizaţi stabiliţi în Lista prevăzută la art. 5;
e)furnizează informaţii clare şi actualizate şi precizează momentul ultimei actualizări;
f)include o gamă largă de oferte de conturi de plăţi care acoperă o parte semnificativă a pieţei şi, în cazul în care informaţiile prezentate nu reprezintă o imagine completă a pieţei, o declaraţie clară în acest sens, înaintea afişării rezultatelor;
g)pune la dispoziţie o procedură eficace de raportare a informaţiilor incorecte cu privire la comisioanele publicate;
h)prezintă informaţiile şi în formate accesibile pentru persoanele cu dizabilităţi, conform prevederilor Legii nr. 448/2006 privind protecţia şi promovarea drepturilor persoanelor cu handicap, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
i)furnizează date în format deschis prelucrabil automat, potrivit Legii nr. 109/2007, cu modificările şi completările ulterioare.
(4)Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor face toate demersurile pentru asigurarea publicităţii site-ului internet de comparare a comisioanelor percepute de către prestatorii de servicii de plată.