Nou Art. i. - La articolul 1, după punctul 40 se introduc două noi puncte, pct. 41 şi 42, cu următorul cuprins: - Legea 239/2025 privind stabilirea unor măsuri de redresare şi eficientizare a resurselor publice şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative
M.Of. 1160
În vigoare Versiune de la: 18 Decembrie 2025 până la: 31 Decembrie 2025
Art. I
- Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 547 din 23 iulie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.La articolul 1, după punctul 40 se introduc două noi puncte, pct. 41 şi 42, cu următorul cuprins:
"41. mijloc modern de plată - instrument de plată, în înţelesul menţionat la art. 5 alin. (1) pct. 31 din Legea nr. 209/2019 privind serviciile de plată şi pentru modificarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare, care include cardurile de debit, de credit sau preplătite, precum şi soluţiile moderne de plată, care se bazează pe aplicaţii ce facilitează iniţierea unui ordin de plată pentru a se efectua plăţile de tip cont la cont;
42. cont de plăţi - are înţelesul menţionat la art. 5 alin. (1) pct. 11 din Legea nr. 209/2019, cu modificările şi completările ulterioare."
2.La articolul 7 alineatul (7), după litera d) se introduc trei noi litere, lit. e)-g), cu următorul cuprins:
"e) criterii cu privire la utilizarea mijloacelor moderne de plată;
f) criterii de avertizare timpurie cu privire la capacitatea financiară de a achita obligaţiile fiscale;
g) criterii cu privire la informaţiile/faptele înscrise în cazierul fiscal."
3.La articolul 92, după alineatul (11) se introduce un nou alineat, alin. (12), cu următorul cuprins:
"(12) Contribuabilul/Plătitorul persoană juridică este declarat inactiv şi îi sunt aplicabile prevederile din Codul fiscal privind efectele inactivităţii, dacă se află în una dintre următoarele situaţii:
a) nu are cont de plăţi în România sau un cont deschis la o unitate a Trezoreriei Statului;
b) nu a depus situaţiile financiare anuale în termen de 5 luni de la împlinirea termenului legal pentru depunerea acestora."
4.La articolul 92, după alineatul (4) se introduc patru noi alineate, alin. (41)-(44), cu următorul cuprins:
"(41) Dacă un contribuabil/plătitor declarat inactiv nu se reactivează în termen de un an de la data la care a fost declarat în inactivitate, acesta se dizolvă potrivit actului normativ de înfiinţare, cu excepţia societăţilor reglementate de Legea societăţilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care se dizolvă potrivit art. VIII din Legea nr. 239/2025 privind stabilirea unor măsuri de redresare şi eficientizare a resurselor publice şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative.
(42) În cazul contribuabilului/plătitorului declarat inactiv care nu se reactivează în termen de un an de la data declarării în inactivitate, organul fiscal are obligaţia de a formula cerere de dizolvare atât în situaţia în care nu figurează cu obligaţii fiscale restante, precum şi alte creanţe bugetare individualizate în titluri executorii emise potrivit legii şi existente în evidenţa organului fiscal central, cât şi în situaţia în care figurează cu asemenea obligaţii de plată, dacă nu este subiectul unor sesizări penale.
(43) Prin excepţie de la alin. (42), în cazul contribuabilului/plătitorului care are inactivitatea temporară înscrisă la registrul comerţului, formularea cererii de dizolvare se realizează după expirarea termenului de inactivitate temporară, în situaţia în care nu şi-a reluat activitatea.
(44) În termenele prevăzute la alin. (42) şi (43) organul fiscal, din oficiu, are obligaţia de a obţine şi utiliza toate informaţiile şi documentele necesare pentru stabilirea obligaţiilor fiscale ale contribuabilului/plătitorului şi de a întreprinde măsuri de recuperare a obligaţiilor fiscale/bugetare, potrivit legii."
5.La articolul 92, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alin. (71), cu următorul cuprins:
"(71) Contribuabilul/Plătitorul declarat inactiv conform alin. (12) se reactivează dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la alin. (5) şi nu se mai află în situaţia pentru care a fost declarat inactiv, respectiv are cont de plăţi în România sau un cont deschis la o unitate a Trezoreriei Statului ori şi-a îndeplinit obligaţia de depunere a situaţiilor financiare anuale şi nu se află în nicio altă situaţie dintre cele prevăzute la alin. (1) lit. d)-g)."
6.La articolul 92, alineatul (8) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(8) Prin excepţie de la prevederile alin. (5), (51), (6) şi (71), contribuabilul/plătitorul pentru care s-a deschis procedura insolvenţei în formă simplificată, contribuabilul/plătitorul care a intrat în faliment sau contribuabilul/plătitorul pentru care s-a pronunţat ori a fost adoptată o hotărâre de dizolvare se reactivează de organul fiscal central, la cererea acestora, după îndeplinirea obligaţiilor declarative."
7.La articolul 186 alineatul (1), după litera c) se introduce o nouă literă, lit. c1), cu următorul cuprins:
"c1) să prezinte contract de fideiusiune potrivit art. 1931;"
8.La articolul 192 alineatul (3), după litera e) se introduce o nouă literă, lit. f), cu următorul cuprins:
"f) debitorul datorează obligaţii fiscale/bugetare restante reprezentând ajutor de stat şi/sau de minimis de recuperat acordat din surse sau resurse de stat ori gestionate de stat, inclusiv dobânzile aferente datorate de la data plăţii ajutorului până la data recuperării sau a rambursării sale integrale."
9.După articolul 193 se introduce un nou articol, art. 1931, cu următorul cuprins:
"Art. 1931. Contract de fideiusiune
(1) Debitorul persoană juridică trebuie să prezinte un contract de fideiusiune încheiat în formă autentică cu beneficiarul/beneficiarii real/i definit/definiţi potrivit art. 4 din Legea nr. 129/2019, cu modificările şi completările ulterioare, astfel:
a) în termen de cel mult 30 de zile de la data comunicării acordului de principiu, în cazul în care debitorul trebuie să achite obligaţii fiscale administrate de organul fiscal, care nu fac obiectul eşalonării la plată, cu excepţia obligaţiilor prevăzute la art. 184 alin. (6) lit. c) şi d);
b) în termen de cel mult 5 zile de la data comunicării certificatului de atestare fiscală, în cazul în care debitorul nu deţine în proprietate bunuri în vederea constituirii de garanţii ori acestea sunt insuficiente;
c) în termen de cel mult 30 de zile de la data comunicării acordului de principiu, în cazul în care debitorul persoană juridică a fost înfiinţat cu mai puţin de 12 luni anterior depunerii cererii de eşalonare la plată;
d) până la împlinirea scadenţei prevăzute de lege inclusiv, în cazul obligaţiilor prevăzute la art. 194 alin. (1) lit. a);
e) până la împlinirea termenului de plată prevăzut de lege, în cazul obligaţiilor prevăzute la art. 194 alin. (1) lit. b);
f) până la împlinirea termenului de plată din graficul de eşalonare, în cazul prevăzut la art. 194 alin. (1) lit. d);
g) în termen de 10 zile de la data comunicării acordului de principiu, în cazul în care debitorul a solicitat modificarea deciziei de eşalonare la plată;
h) până la data depunerii cererii de menţinere a valabilităţii eşalonării la plată.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), debitorii prevăzuţi la art. 193 alin. (3), precum şi debitorii persoane juridice la care statul sau o unitate/subdiviziune administrativ-teritorială este acţionar majoritar nu trebuie să prezinte un contract de fideiusiune.
(3) Fideiusorul se obligă să stingă:
a) valoarea obligaţiilor fiscale administrate de organul fiscal care nu fac obiectul eşalonării la plată, inclusiv accesoriile aferente, cu excepţia obligaţiilor prevăzute la art. 184 alin. (6) lit. c) şi d), în situaţia prevăzută la alin. (1) lit. a);
b) valoarea sumelor eşalonate la plată, precum şi a dobânzilor datorate pe perioada eşalonării la plată, inclusiv accesoriile aferente, pentru care nu au fost constituite garanţii potrivit art. 193, în situaţia prevăzută la alin. (1) lit. b), c) şi g);
c) valoarea obligaţiilor care constituie condiţie de menţinere a eşalonării la plată, inclusiv accesoriile aferente, în situaţia prevăzută la alin. (1) lit. d)-f);
d) valoarea obligaţiilor care trebuie achitate pentru menţinerea valabilităţii eşalonării potrivit art. 200 alin. (2) lit. a) c), inclusiv accesoriile aferente, în situaţia prevăzută la alin. (1) lit. h).
(4) Contractul de fideiusiune constituie titlu executoriu.
(5) După împlinirea termenului prevăzut la art. 194 alin. (1) lit. a), b), d), e), s) sau art. 200 alin. (2), după caz, în situaţia în care debitorul nu a îndeplinit obligaţia respectivă, organul fiscal competent se îndestulează din bunurile fideiusorului de îndată. Dispoziţiile prezentului cod privind executarea silită se aplică în mod corespunzător.
(6) Contractul de fideiusiune încetează la data stingerii obligaţiei pe care o garantează.
(7) Dispoziţiile prezentului articol sunt aplicabile şi debitorilor persoane fizice care trebuie să prezinte un contract de fideiusiune, în formă autentică, încheiat cu o persoană capabilă de a se obliga, în condiţiile prevăzute la art. 2.285 din Legea nr. 287/2009 privind Codul civil, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."
10.La articolul 194 alineatul (1), literele e) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"e) să se achite obligaţiile fiscale administrate de organul fiscal, nestinse la data comunicării deciziei de eşalonare la plată şi care nu fac obiectul eşalonării la plată, în termen de cel mult 60 de zile de la data comunicării acestei decizii sau până la finalizarea eşalonării la plată, cu excepţia situaţiei în care debitorul a solicitat eşalonarea la plată potrivit art. 195;
f) să se achite creanţele stabilite de alte organe decât organele fiscale şi transmise spre recuperare organelor fiscale, precum şi amenzile de orice fel, pentru care au fost comunicate somaţii după data comunicării deciziei de eşalonare la plată, în cel mult 60 de zile de la data comunicării somaţiei sau până la finalizarea eşalonării la plată în situaţia în care termenul de 60 de zile se împlineşte după data stingerii în totalitate a obligaţiilor fiscale eşalonate la plată, cu excepţia situaţiei în care contribuabilul a solicitat eşalonarea potrivit art. 195;"
11.La articolul 194 alineatul (1), după litera s) se introduce o nouă literă, lit. ş), cu următorul cuprins:
"ş) să prezinte contractul de fideiusiune potrivit art. 1931."
12.La articolul 195, alineatele (3) şi (81) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"(3) Cererea se depune până la împlinirea termenului prevăzut la art. 194 alin. (1) lit. a)-c), e)-j) sau n), după caz, ori până la împlinirea termenului prevăzut la art. 200 alin. (2) lit. a) şi se soluţionează de organul fiscal competent prin decizie de modificare a deciziei de eşalonare la plată sau decizie de respingere, după caz. Pentru acordarea modificării eşalonării la plată, organul fiscal analizează îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 186 alin. (1) sau art. 192 alin. (3), după caz. Perioada de eşalonare la plată se stabileşte de organul fiscal competent în funcţie de cuantumul obligaţiilor fiscale rămase de plată din eşalonarea la plată aflată în derulare, precum şi al celor care fac obiectul modificării acesteia şi de capacitatea financiară de plată a debitorului, dar nu poate fi mai mare decât perioada rămasă din eşalonarea la plată deja aprobată.
...........................................................
(81) În situaţia debitorilor care deţin bunuri în proprietate, insuficiente pentru a constitui garanţiile în cuantumul prevăzut în prezentul capitol, organul fiscal central poate aproba cererea de modificare a deciziei de eşalonare la plată dacă sunt îndeplinite celelalte condiţii prevăzute la art. 186 alin. (1). În acest caz:
a) penalităţile de întârziere nu se amână la plată, ci se includ în eşalonare, iar decizia de amânare la plată a penalităţilor de întârziere şi a penalităţilor de nedeclarare se anulează;
b) debitorul prezintă contractul de fideiusiune potrivit art. 1931."
13.Articolul 200 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 200. Menţinerea eşalonării la plată
(1) Debitorul poate solicita organului fiscal competent menţinerea unei eşalonări a cărei valabilitate a fost pierdută din cauza nerespectării condiţiilor prevăzute la alin. (2) şi la art. 194 alin. (1), cu excepţia cazului în care eşalonarea a fost pierdută ca urmare a nerespectării condiţiei prevăzute la art. 194 alin. (1) lit. k) şi p)-s), precum şi în situaţia în care debitorul datorează sume reprezentând ajutoare de stat sau de minimis stabilite prin decizii de recuperare sau alte titluri de creanţă/titluri executorii primite de către organul fiscal până la data emiterii deciziei de menţinere a valabilităţii eşalonării la plată, după caz, o singură dată într-un an calendaristic sau fracţie de an calendaristic, dacă depune o cerere în acest scop înainte de executarea garanţiei de către organul fiscal competent sau înainte de stingerea tuturor obligaţiilor fiscale care au făcut obiectul eşalonării la plată, după caz. Cererea se soluţionează prin emiterea unei decizii de menţinere a valabilităţii eşalonării sau a unei decizii de respingere, după caz. Pentru acordarea menţinerii eşalonării la plată, organul fiscal analizează îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 186 alin. (1) şi (4) sau art. 192 alin. (3), după caz. Perioada de eşalonare la plată se stabileşte de organul fiscal competent în funcţie de cuantumul obligaţiilor fiscale rămase din eşalonarea la plată a cărei valabilitate a fost pierdută şi de capacitatea financiară de plată a debitorului, dar nu poate fi mai mare decât perioada rămasă din eşalonarea la plată a cărei valabilitate a fost pierdută.
(2) Pentru menţinerea valabilităţii eşalonării, debitorul are obligaţia să achite:
a) obligaţiile fiscale exigibile de la data comunicării deciziei de pierdere a valabilităţii eşalonării până la data comunicării deciziei de menţinere a valabilităţii eşalonării, cu excepţia celor care au făcut obiectul eşalonării a cărei valabilitate a fost pierdută, în termen de 60 de zile de la data comunicării deciziei. Prevederile art. 194 alin. (2) şi (3) sunt aplicabile în mod corespunzător;
b) obligaţiile fiscale reprezentând accize exigibile la data comunicării deciziei de menţinere a valabilităţii eşalonării, în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei. Prevederile art. 194 alin. (2) şi (3) sunt aplicabile în mod corespunzător;
c) obligaţiile fiscale restante care au fost condiţie de menţinere a valabilităţii eşalonării la plată potrivit art. 194 alin. (1), cu excepţia celor prevăzute la lit. d) a aceluiaşi articol, în termen de 30 de zile de la data comunicării deciziei de menţinere a valabilităţii eşalonării. Prevederile art. 194 alin. (2) şi (3) sunt aplicabile în mod corespunzător;
d) obligaţiile fiscale/bugetare care reprezintă ajutor de stat şi/sau de minimis de recuperat acordat din surse sau resurse de stat ori gestionate de stat, până la data emiterii deciziei de menţinere a valabilităţii eşalonării la plată;
e) obligaţiile fiscale restante reprezentând accize care au fost condiţie de menţinere a valabilităţii eşalonării la plată, până la data emiterii deciziei de menţinere a valabilităţii eşalonării la plată.
(3) Pentru menţinerea valabilităţii eşalonării, debitorul are obligaţia să prezinte contractul de fideiusiune potrivit art. 1931."
14.La articolul 2091, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alin. (61), cu următorul cuprins:
"(61) Pentru a beneficia de eşalonarea la plată prevăzută la alin. (1) debitorul trebuie să stingă până la depunerea cererii de eşalonare la plată obligaţiile prevăzute la alin. (6) lit. a) şi f)."
15.La articolul 2091, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(7) Eşalonarea la plată se acordă pentru:
a) obligaţiile fiscale principale şi accesorii ale persoanelor fizice în sumă totală cuprinse între 500-100.000 lei;
b) obligaţiile fiscale principale şi accesorii ale asocierilor fără personalitate juridică în sumă totală cuprinse între 2.000-100.000 lei;
c) obligaţiile fiscale principale şi accesorii ale persoanelor juridice în sumă totală cuprinse între 5.000-400.000 lei."
16.La articolul 2091, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alin. (71), cu următorul cuprins:
"(71) Prin excepţie de la alin. (7), în cazul în care debitorul înregistrează obligaţii fiscale restante peste plafonul prevăzut la alin. (7) şi are de încasat sume certe şi lichide de la autorităţi sau instituţii publice se acordă eşalonare la plată în condiţiile prezentului capitol, în limita acestor sume, în baza unui document eliberat de autoritatea sau instituţia publică respectivă prin care certifică aceste sume. Prevederile prezentului alineat nu se aplică sumelor aflate în litigiu."
17.La articolul 2091 alineatul (8), după litera e) se introduce o nouă literă, lit. f), cu următorul cuprins:
"f) în cazul persoanelor juridice, să fi fost înfiinţate cu minimum 12 luni anterior depunerii cererii."
18.La articolul 2094 alineatul (1), literele e) şi f) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"e) să se achite obligaţiile fiscale administrate de organul fiscal nestinse la data comunicării deciziei de eşalonare la plată şi care nu fac obiectul eşalonării la plată, în termen de cel mult 60 de zile de la data comunicării acestei decizii;
f) să se achite obligaţiile stabilite de alte organe decât organele fiscale şi transmise spre recuperare organelor fiscale, precum şi amenzile de orice fel pentru care au fost comunicate somaţii după data comunicării deciziei de eşalonare la plată, în cel mult 60 de zile de la data comunicării somaţiei, cu excepţia situaţiei în care debitorul a solicitat eşalonarea potrivit art. 2095 alin. (2);"
19.La articolul 2095 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"a) obligaţiile fiscale de a căror plată depinde menţinerea valabilităţii eşalonării la plată, prevăzute la art. 2094 alin. (1) lit. a)-c), f)-i) şi l);"
20.La articolul 20910, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(2) Pentru menţinerea valabilităţii eşalonării, debitorul are obligaţia să achite obligaţiile fiscale exigibile la data comunicării deciziei de menţinere a valabilităţii eşalonării, cu excepţia celor care au făcut obiectul eşalonării a cărei valabilitate a fost pierdută, în termen de 60 de zile de la data comunicării deciziei. Prevederile art. 2094 sunt aplicabile în mod corespunzător."
21.După articolul 250 se introduce un nou articol, art. 2501, cu următorul cuprins:
"Art. 2501. Vânzarea la licitaţie, prin mijloace electronice, a bunurilor sechestrate
(1) Pentru valorificarea bunurilor sechestrate prin vânzare la licitaţie prin mijloace electronice se efectuează publicitatea vânzării cu cel puţin 10 zile înainte de data fixată pentru desfăşurarea licitaţiei.
(2) Publicitatea vânzării bunurilor se realizează prin mijloace electronice, denumite în continuare platformă de licitaţii electronice, caz în care se afişează:
a) denumirea organului de executare care a sechestrat bunul, precum şi date de contact pentru furnizarea de informaţii suplimentare;
b) informaţii privind bunurile pentru care se realizează procedura de publicitate, descrierea lor sumară, precum şi fişiere media relevante pentru vizualizarea acestora;
c) preţul de evaluare ori preţul de pornire a licitaţiei, după caz, pentru fiecare bun;
d) indicarea, dacă este cazul, a drepturilor reale şi a privilegiilor care grevează bunurile;
e) timpul rămas până la începerea licitaţiei;
f) invitaţia, pentru toţi cei care pretind vreun drept asupra bunurilor, să înştiinţeze despre aceasta organul de executare silită înainte de începerea licitaţiei, în cazul bunurilor sechestrate;
g) obligaţii ce revin cumpărătorului potrivit prevederilor legale speciale, cum ar fi obligaţiile de mediu, obligaţiile de conservare a patrimoniului naţional sau altele asemenea;
h) menţiunea cu privire la faptul că pentru participarea la licitaţie ofertanţii trebuie să plătească o taxă de participare la licitaţie reprezentând 10% din preţul de pornire a licitaţiei;
i) alte informaţii de interes pentru cumpărător, dacă sunt cunoscute de organul fiscal.
(3) În perioada de publicitate, orice persoană interesată are posibilitatea optării pentru vizionarea bunurilor la o dată şi într-un interval orar stabilite pe platforma de licitaţii electronice.
(4) Despre data şi ora începerii licitaţiei organul de executare silită înştiinţează debitorul, custodele, administratorul-sechestru, precum şi titularii drepturilor reale şi ai sarcinilor care grevează bunul urmărit.
(5) Perioada de organizare a licitaţiei prin platforma de licitaţii electronice este cuprinsă între 5 şi 30 de zile.
(6) Pentru participarea la licitaţie ofertanţii trebuie să se autentifice în platforma de licitaţii electronice, să aibă confirmată plata taxei de participare la licitaţie şi să înregistreze ofertele în termenul prevăzut la alin. (5). În situaţia în care la licitaţie participă o persoană împuternicită de către ofertant, aceasta declară pe propria răspundere, pe platforma de licitaţii electronice, că, în cazul în care ofertantul pe care îl reprezintă este declarat adjudecatar, aceasta depune împuternicirea, în original sau în formă autentică, la organul de executare, la momentul semnării procesului-verbal de adjudecare, prevederile art. 18 aplicându-se în mod corespunzător.
(7) Pentru confirmarea plăţii taxei de participare la licitaţie, platforma de licitaţii electronice verifică automat, după caz:
a) creditarea contului indicat pe platformă pentru virarea acesteia, în cazul care plata taxei de participare la licitaţie se realizează prin modalităţile de plată prevăzute la art. 163 alin. (11) lit. d);
b) autorizarea plăţii, în cazul în care plata taxei de participare la licitaţie se realizează prin modalităţile de plată prevăzute la art. 163 alin. (11) lit. e);
c) blocarea sumelor aferente taxei de participare la licitaţie în contul bancar al ofertantului, prin intermediul cardului bancar.
(8) Preţul de pornire a licitaţiei este preţul de evaluare pentru prima licitaţie, urmând ca acesta să fie diminuat pentru următoarele licitaţii în funcţie de procentul stabilit prin ordin al preşedintelui A.N.A.F.
(9) Adjudecarea se face în favoarea participantului care a oferit cel mai mare preţ, dar nu mai puţin decât preţul de pornire. În cazul prezentării unui singur ofertant la licitaţie, acesta se declară adjudecatar dacă oferă cel puţin preţul de pornire a licitaţiei.
(10) Taxa de participare la licitaţie, preţul integral sau, după caz, avansul prevăzut la art. 253 alin. (1) se plăteşte în lei în contul indicat pe platforma de licitaţii electronice, prin modalităţile prevăzute la art. 163 alin. (11) lit. d) şi e).
(11) La finalizarea licitaţiei se întocmeşte un proces-verbal privind desfăşurarea şi rezultatul licitaţiei, care se semnează cu semnătura electronică extinsă a Ministerului Finanţelor, bazată pe un certificat calificat, care se comunică participanţilor la licitaţie în contul special creat de către aceştia pe platforma de licitaţii electronice.
(12) În termen de cel mult 5 zile de la data întocmirii procesului-verbal de licitaţie, se restituie taxa de participare sau se deblochează suma indisponibilizată în contul bancar participanţilor care au depus oferte de cumpărare şi care nu au fost declaraţi adjudecatari, iar, în cazul adjudecării, taxa se reţine în contul preţului. Taxa de participare nu se restituie ofertantului care a refuzat încheierea procesului-verbal de adjudecare, precum şi adjudecatarului care nu a plătit preţul. Taxa de participare care nu se restituie se face venit la bugetul de stat, cu excepţia cazului în care executarea silită este organizată de organul fiscal local, caz în care taxa de participare se face venit la bugetul local.
(13) Valorificarea bunurilor prin platforma de licitaţii electronice se realizează pentru bunuri mobile de valoare semnificativă şi bunuri imobile. Bunurile mobile de valoare semnificativă se stabilesc în funcţie de valoarea de evaluare a acestora.
(14) Pasul de licitare al preţului este cuprins între 515% din preţul de pornire a licitaţiei.
(15) Procedura de aplicare a prezentului articol se aprobă astfel:
a) prin ordin al preşedintelui A.N.A.F., în cazul creanţelor fiscale administrate de organul fiscal central;
b) prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, cu avizul Ministerului Finanţelor, în cazul creanţelor fiscale administrate de organul fiscal local.
(16) Prevederile prezentului articol se aplică şi pentru valorificarea bunurilor intrate, potrivit legii, în proprietatea privată a statului."
22.La articolul 251, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 251
(1) Vânzarea la licitaţie potrivit art. 250 a bunurilor sechestrate este organizată de o comisie condusă de un preşedinte."
23.La articolul 336 alineatul (2), litera t) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"t) cu amendă de la 2.000 lei la 10.000 lei în cazul săvârşirii faptei prevăzute la alin. (1) lit. z1);"
24.La articolul 336 alineatul (2), după litera t) se introduce o nouă literă, lit. t1), cu următorul cuprins:
"t1) cu amendă de la 1.000 lei la 5.000 lei în cazul săvârşirii faptei prevăzute la alin. (1) lit. z2);"
25.La articolul 336, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alin. (21), cu următorul cuprins:
"(21) În cazul nerespectării de către autorităţile administraţiei publice locale, în calitatea acestora de organ fiscal local, a prevederilor art. 60 alin. (4), art. 68 alin. (2) şi art. 69 alin. (11), după constatarea contravenţiei prevăzute la art. 336 alin. (1) lit. z1), Ministerul Finanţelor, prin structura de specialitate, solicită în scris direcţiilor generale regionale ale finanţelor publice în a căror rază teritorială se află unităţile/subdiviziunile administrativ-teritoriale respective sistarea alimentării atât cu cote defalcate din impozitul pe venit, cât şi cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrare, cu excepţia plăţilor pentru achitarea drepturilor salariale şi a contribuţiilor aferente, inclusiv a drepturilor cuvenite asistenţilor personali ai persoanelor cu handicap grav, precum şi a indemnizaţiilor lunare ale persoanelor cu handicap grav şi a plăţilor privind finanţarea sistemului de protecţie socială, după caz, atunci când nu pot fi asigurate din venituri proprii. Alocarea şi utilizarea cotelor defalcate din impozitul pe venit şi a sumelor defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, care au fost sistate în condiţiile altor acte normative, se menţin. Alimentarea cu cote defalcate din impozitul pe venit şi sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale se reia la data respectării obligaţiilor ce le revin autorităţilor administraţiei publice locale."