Art. 118. - Procesul de internaţionalizare trebuie să abordeze comprehensiv următoarele componente ale ecosistemului academic: - Legea 199/2023 a învăţământului superior
M.Of. 614
În vigoare Versiune de la: 1 August 2025
Art. 118
(1)Procesul de internaţionalizare trebuie să abordeze comprehensiv următoarele componente ale ecosistemului academic:
a)curriculum prin pedagogii şi rezultate ale învăţării;
b)resurse umane: personal didactic, administrativ, studenţi, studenţi-doctoranzi şi cursanţi;
c)infrastructură dedicată şi servicii-suport;
d)cercetare, inovare şi antreprenoriat.
(2)Instituţiile de învăţământ superior, în cadrul procesului de internaţionalizare, asigură:
a)condiţiile şi susţinerea studenţilor şi a personalului universitar în vederea realizării de mobilităţi internaţionale, utilizând resursele disponibile din fonduri ale programelor internaţionale, naţionale sau din fonduri proprii, conform ţintelor stabilite prin cadrul strategic privind internaţionalizarea sistemului de învăţământ superior. Mobilităţile pot fi de scurtă sau de lungă durată, organizate în format fizic, virtual sau mixt;
b)servicii-suport pentru studenţii, profesorii şi cercetătorii internaţionali, cel puţin într-o limbă de circulaţie internaţională şi acces la infrastructura disponibilă;
c)informaţii referitoare la: programele de cercetare, inovare şi antreprenoriat pe care instituţia le desfăşoară; infrastructura de cercetare şi tehnologică existentă; posibilităţile de participare în programe şi proiecte cu finanţare naţională sau internaţională;
d)includerea în cadrul website-urilor proprii a informaţiilor de interes general despre oferta educaţională, activităţile de cercetare, inovare şi antreprenoriat, cel puţin într-o limbă de circulaţie internaţională;
e)actualizarea permanentă a informaţiilor din portalul studyinromania.gov.ro.
(3)Instituţiile de învăţământ superior raportează în platformele naţionale mobilităţile internaţionale fizice, virtuale, mixte, precum şi colaborările în programe integrate sau comune, în scopul monitorizării şi evaluării, cât şi pentru facilitarea politicilor bazate pe evidenţe.