Capitolul v - Organizaţiile furnizoare de educaţie care şcolarizează în baza unui curriculum al altui stat - Legea 198/2023 a învăţământului preuniversitar
M.Of. 613
În vigoare Versiune de la: 1 Septembrie 2025 până la: 18 Decembrie 2025
CAPITOLUL V:Organizaţiile furnizoare de educaţie care şcolarizează în baza unui curriculum al altui stat
Art. 246
(1)Organizaţiile furnizoare de educaţie care şcolarizează în baza unui curriculum al altui stat sau acreditat internaţional pot organiza şi desfăşura, pe teritoriul României, activităţi de învăţământ preuniversitar, în următoarele situaţii:
a)pe bază de protocol/acord bilateral, încheiat între autorităţile şi/sau instituţiile similare din România şi cele din statul al cărui sistem educaţional este/urmează a fi adoptat;
b)dacă dispun de acreditare în sistemul educaţional respectiv, fiind parte a acestuia.
(2)Organizaţiile prevăzute la alin. (1) se supun unei proceduri de avizare de către ARACIIP, în vederea funcţionării şi înscrierii în Registrul special al unităţilor de învăţământ preuniversitar care funcţionează în baza unui curriculum al altui stat sau acreditat internaţional. Procedura de evaluare şi avizare este elaborată de ARACIIP şi se aprobă prin ordin al ministrului educaţiei.
(3)Organizaţiile înscrise în Registrul special al unităţilor de învăţământ preuniversitar care funcţionează după un curriculum străin au obligaţia de a solicita ARACIIP, din 5 în 5 ani, parcurgerea procedurii de avizare în vederea menţinerii avizului de înscriere în registrul menţionat la alin. (2). În caz contrar, unitatea respectivă se consideră desfiinţată, iar continuarea activităţii este interzisă pe teritoriul României.
(4)În cazul în care organizaţiile furnizoare de educaţie, care desfăşoară pe teritoriul României activităţi de învăţământ corespunzătoare unui sistem educaţional din altă ţară, nu îndeplinesc condiţiile prevăzute la alin. (1), au obligaţia de a se supune procesului de evaluare şi acreditare în sistemul educaţional românesc.
(5)Pe teritoriul României este interzisă desfăşurarea de activităţi de învăţământ altfel decât în condiţiile prezentei legi.