Art. 9. - Art. 9 - Legea 197/2012 privind asigurarea calităţii în domeniul serviciilor sociale
M.Of. 754
În vigoare Versiune de la: 17 Decembrie 2024
Arată norme de aplicare
Art. 9
(1)Persoanele juridice prevăzute la art. 37 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, se acreditează ca furnizori de servicii sociale, dacă întrunesc următoarele condiţii:
a)sunt înfiinţate în condiţiile legii;
b)au atribuţii stabilite de lege pentru înfiinţarea, acordarea şi finanţarea serviciilor sociale definite la art. 27 din Legea nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
c)durata de funcţionare, conform actului de înfiinţare, permite dezvoltarea serviciilor sociale pe care intenţionează să le înfiinţeze;
d)membrii structurilor de conducere şi persoanele desemnate să se ocupe de administrarea serviciilor sociale nu figurează în cazierul judiciar şi în Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor;
e)planul de dezvoltare a serviciilor sociale este întocmit cu respectarea principiilor calităţii în domeniul serviciilor sociale, prevăzute la art. 3 alin. (2), şi în concordanţă cu politica naţională şi sectorială în domeniul asistenţei sociale;
f)au depus situaţia financiară anuală, până la nivelul anului premergător solicitării acreditării, dacă este cazul;
g)au realizat rapoarte anuale de activitate, dacă este cazul, iar acestea sunt disponibile pe pagina de internet a furnizorului de servicii sociale;
h)dispun de manual de proceduri interne, aprobat de organele de conducere.
(2)Manualul de proceduri, prevăzut la alin. (1) lit. h), include cel puţin următoarele proceduri:
a)procedura de prevenire a corupţiei, fraudelor şi spălării banilor;
b)procedura privind asigurarea managementului resurselor umane, de respectare a normativelor minime de personal şi de selecţie a acestuia;
c)proceduri financiar-contabile şi de achiziţie a bunurilor, lucrărilor şi serviciilor;
d)procedura de evaluare şi prevenire a riscurilor;
e)procedura de prevenire a abuzului şi exploatării de orice fel;
f)proceduri privind respectarea principiului egalităţii de şanse dintre femei şi bărbaţi şi a principiului nediscriminării.
(3)În cazul operatorilor economici cu scop lucrativ, activitatea de acordare de servicii sociale, identificată prin codul CAEN şi/sau codul serviciului social din Nomenclatorul serviciilor sociale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare, este precizată/înscrisă în obiectul de activitate ca activitate principală.
Art. 9
(1)Persoanele juridice prevăzute la art. 37 din Legea asistenţei sociale nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare, se acreditează ca furnizori de servicii sociale, dacă întrunesc următoarele condiţii:
a)sunt înfiinţate în condiţiile legii;
b)au atribuţii stabilite de lege pentru înfiinţarea, acordarea şi finanţarea serviciilor sociale definite la art. 27 din Legea nr. 292/2011, cu modificările şi completările ulterioare;
c)durata de funcţionare, conform actului de înfiinţare, permite dezvoltarea serviciilor sociale pe care intenţionează să le înfiinţeze;
d)membrii structurilor de conducere şi persoanele desemnate să se ocupe de administrarea serviciilor sociale nu figurează în cazierul judiciar şi în Registrul naţional automatizat cu privire la persoanele care au comis infracţiuni sexuale, de exploatare a unor persoane sau asupra minorilor;
e)planul de dezvoltare a serviciilor sociale este întocmit cu respectarea principiilor calităţii în domeniul serviciilor sociale, prevăzute la art. 3 alin. (2), şi în concordanţă cu politica naţională şi sectorială în domeniul asistenţei sociale;
f)au depus situaţia financiară anuală, până la nivelul anului premergător solicitării acreditării, dacă este cazul;
g)au realizat rapoarte anuale de activitate, dacă este cazul, iar acestea sunt disponibile pe pagina de internet a furnizorului de servicii sociale;
h)dispun de manual de proceduri interne, aprobat de organele de conducere.
(2)Manualul de proceduri, prevăzut la alin. (1) lit. h), include cel puţin următoarele proceduri:
a)procedura de prevenire a corupţiei, fraudelor şi spălării banilor;
b)procedura privind asigurarea managementului resurselor umane, de respectare a normativelor minime de personal şi de selecţie a acestuia;
c)proceduri financiar-contabile şi de achiziţie a bunurilor, lucrărilor şi serviciilor;
d)procedura de evaluare şi prevenire a riscurilor;
e)procedura de prevenire a abuzului şi exploatării de orice fel;
f)proceduri privind respectarea principiului egalităţii de şanse dintre femei şi bărbaţi şi a principiului nediscriminării.
(3)În cazul operatorilor economici cu scop lucrativ, activitatea de acordare de servicii sociale, identificată prin codul CAEN şi/sau codul serviciului social din Nomenclatorul serviciilor sociale, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 867/2015 pentru aprobarea Nomenclatorului serviciilor sociale, precum şi a regulamentelor-cadru de organizare şi funcţionare a serviciilor sociale, cu modificările şi completările ulterioare, este precizată/înscrisă în obiectul de activitate ca activitate principală.Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (10)
Influenţat de numărul de obiecte din listă: (10)
- Ordinul 1335/2020 privind aprobarea Standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale cu cazare, organizate ca centre rezidenţiale de îngrijire şi asistenţă pentru copiii victime ale traficului de persoane
- Ordinul 81/2019 privind aprobarea standardelor minime de calitate pentru serviciile sociale organizate ca centre maternale
- Ordinul 82/2019 privind aprobarea standardelor specifice minime de calitate obligatorii pentru serviciile sociale destinate persoanelor adulte cu dizabilităţi
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (7)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (7)
- Sentinta nr. RJ 235ge4783/2022 din 25-mar-2022, Tribunalul Satu Mare, actiune in raspundere contractuala (Civil)
- Decizie nr. 101/2021 din 25-mai-2021, Curtea de Apel Galati, contestatie act administrativ fiscal (Contencios administrativ si fiscal)
- Decizie nr. 278/2019 din 16-apr-2019, Tribunalul Arad, modificari acte constitutive persoane juridice (Civil)