Art. 40. - Art. 40 - Legea 196/2016 privind venitul minim de incluziune

M.Of. 882

În vigoare
Versiune de la: 30 Iunie 2023
Arată norme de aplicare
Art. 40
(1)În situaţia în care se produc modificări în componenţa familiei şi/sau a veniturilor beneficiarilor de venit minim de incluziune, titularul dreptului are obligaţia de a depune la primărie, în termen de cel mult 10 zile lucrătoare de la data la care a intervenit modificarea, o declaraţie pe propria răspundere privind modificările intervenite, însoţită de documentele doveditoare, după caz.
(2)După verificarea, conform prevederilor art. 33, a datelor şi informaţiilor înscrise în declaraţia şi documentele prevăzute la alin. (1), în situaţia în care se constată necesitatea stabilirii unui nou cuantum al venitului minim de incluziune, primarul emite o dispoziţie de menţinere sau de încetare a dreptului, după caz.
(3)Modelul dispoziţiei de menţinere sau de încetare a dreptului, precum şi cel al declaraţiei pe propria răspundere, prevăzute la alin. (1), se stabilesc prin normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei legi.
(4)Agenţia teritorială pentru plăţi şi inspecţie socială verifică datele şi informaţiile privind componenţa familiei şi veniturile înscrise în declaraţia şi documentele prevăzute la alin. (1), precum şi în dispoziţia primarului de menţinere sau de încetare a dreptului, existente în SNIAS.
(5)La finalizarea verificării prevăzute la alin. (4) directorul executiv al agenţiei teritoriale, în baza dispoziţiei primarului prevăzute la alin. (2), emite decizia de menţinere a plăţii sau de încetare a acesteia în care se menţionează dispoziţia primarului. În cazul menţinerii plăţii decizia conţine şi cuantumul venitului minim de incluziune, defalcat pe componente.
(6)Modelul deciziei prevăzute la alin. (5) se aprobă prin normele metodologice de aplicare a prevederilor prezentei legi.
(7)Decizia prevăzută la alin. (5) se comunică titularului dreptului în termen de 10 zile de la data emiterii.