Art. 53. - Art. 5 3 - Legea 16/2017 privind detaşarea salariaţilor în cadrul prestării de servicii transnaţionale
M.Of. 196
În vigoare Versiune de la: 12 Mai 2022
Art. 53
(1)În înţelesul prezentei legi, conducătorii auto angajaţi de întreprinderile menţionate la art. 3, care aplică măsurile cu caracter transnaţional de la art. 5 alin. (1) lit. a) sau alin. (2) lit. a), nu sunt consideraţi salariaţi detaşaţi pe teritoriul României, respectiv de pe teritoriul României, atunci când:
a)efectuează operaţiuni de transport rutier bilateral de mărfuri;
b)efectuează, pe lângă efectuarea unei operaţiuni de transport rutier bilateral, o activitate de încărcare şi/sau descărcare în statele membre sau în ţările terţe pe care le tranzitează, cu condiţia ca acesta să nu încarce mărfuri şi să le descarce în acelaşi stat membru;
c)efectuează maximum două activităţi suplimentare de încărcare şi/sau descărcare în statele membre sau în ţările terţe pe care le tranzitează, cu condiţia de a nu încărca sau descărca mărfuri în acelaşi stat membru, atunci când operaţiunea de transport rutier bilateral începută în statul membru de stabilire, în cursul căreia nu a fost efectuată nicio activitate suplimentară, este urmată de o operaţiune de transport rutier bilateral către statul membru de stabilire;
d)efectuează operaţiuni de transport rutier bilateral de persoane;
e)în cadrul transportului rutier bilateral de persoane efectuează o îmbarcare de persoane şi/sau o debarcare de persoane în statele membre sau în ţările terţe pe care le traversează, cu condiţia ca acesta să nu ofere servicii de transport de persoane între două puncte din statul membru traversat. Aceleaşi dispoziţii se aplică şi călătoriei de întoarcere;
f)tranzitează teritoriul unui stat membru, fără a încărca sau a descărca mărfuri ori fără a îmbarca sau a debarca persoane;
g)efectuează segmentul rutier iniţial sau final al unei operaţiuni de transport combinat, astfel cum este definită la art. 2 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 88/1999 privind stabilirea unor reguli pentru transportul combinat de mărfuri, aprobată cu modificări prin Legea nr. 401/2002, în cazul în care segmentul rutier, luat separat, reprezintă o operaţiune de transport bilateral de mărfuri.
(2)Excepţiile pentru activităţile suplimentare prevăzute la alin. (1) lit. b), c) şi e) se aplică numai până la data de la care tahografele inteligente ce respectă cerinţa de a înregistra trecerile frontierei şi activităţile suplimentare, menţionate la art. 8 alin. (1) primul paragraf din Regulamentul (UE) nr. 165/2014, trebuie să fie montate în vehiculele înmatriculate pentru prima dată într-un stat membru, în temeiul art. 8 alin. (1) al patrulea paragraf din regulamentul respectiv.
(3)Începând cu data menţionată la alin. (2) exceptările pentru activităţile suplimentare prevăzute la alin. (1) lit. b), c) şi e) se aplică doar conducătorilor auto care utilizează vehicule echipate cu tahografe inteligente, potrivit prevederilor art. 8, 9 şi 10 din Regulamentul UE nr. 165/2014.