Art. 14. - Legea 155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă

M.Of. 486

În vigoare
Versiune de la: 31 Mai 2023
Art. 14
DOT are la bază următoarele principii:
a)asigurarea mobilităţii de bază pentru toţi locuitorii prin asigurarea de trasee accesibilizate;
b)proiectarea unor spaţii publice dinamice, cu mobilier stradal integrat în peisaj, elemente de semnalizare/iluminare corespunzătoare, elemente de peisagistică şi faţă de active ale clădirilor;
c)proiectarea străzilor astfel încât să fie asigurată deplasarea în condiţii de siguranţă a utilizatorilor de biciclete, prin realizarea de amenajări rutiere specifice, precum benzi, piste, drumuri şi altele asemenea, destinate circulaţiei bicicletelor, ori prin reducerea limitelor de viteză stabilite pentru autovehicule pe anumite sectoare de drum, precum şi asigurarea unei reţele cicliste complete, cu elemente de umbrire adecvate, suprafeţe netede şi parcare securizată;
d)îmbunătăţirea accesului la bunuri, servicii şi transport public printr-o reţea densă de rute pietonale şi rute pentru biciclete care să creeze conexiuni scurte, variate şi directe;
e)reducerea dependenţei de autovehicule personale prin transport public accesibil, rapid, predictibil, sigur şi cu frecvenţă şi capacitate adecvată;
f)stimularea utilizării transportului public, a mersului pe jos şi cu bicicleta prin introducerea unor taxe de parcare şi reducerea volumului de parcări pentru autovehicule;
g)concentrarea dezvoltării urbane în jurul staţiilor de transport public de mare capacitate pentru a asigura accesul tuturor rezidenţilor şi angajaţilor la transport public de calitate;
h)reducerea necesarului de deplasare şi activarea spaţiilor publice pe tot parcursul zilei prin promovarea unui mix de utilizări rezidenţiale şi nerezidenţiale;
i)reutilizarea terenurilor urbane existente pentru a încuraja locuirea în apropierea locurilor de muncă, a şcolilor, a serviciilor şi a altor destinaţii, în scopul reducerii timpilor de deplasare şi a emisiilor.