Art. 10. - Legea 155/2023 privind mobilitatea urbană durabilă

M.Of. 486

În vigoare
Versiune de la: 31 Mai 2023
Art. 10
Principalele direcţii de acţiune care se vor avea în vedere la elaborarea PMUD sunt următoarele:
a)creşterea siguranţei tuturor participanţilor la trafic, în special a celor vulnerabili;
b)promovarea mijloacelor de transport alternative şi integrarea lor cu transportul public pentru reducerea poluării mediului;
c)redistribuirea spaţiului străzii prin împărţirea echitabilă a acestuia între transportul individual motorizat, transportul public şi transportul nemotorizat;
d)mobilitatea cu emisii zero în transportul rutier;
e)încurajarea mobilităţii active pentru îmbunătăţirea stării de sănătate a cetăţenilor;
f)asigurarea accesului facil şi nediscriminatoriu la infrastructura şi serviciile de transport, mai ales pentru persoanele cu venituri reduse sau persoanele cu nevoi speciale;
g)asigurarea unor condiţii de călătorie de calitate ridicată pentru pasageri, inclusiv a unui program predictibil la orele de vârf şi a prioritizării transportului public, inclusiv în intersecţii;
h)asigurarea unei reţele de trasee accesibile, sigure, directe, coezive, atractive şi confortabile pentru pietoni şi persoanele care se deplasează cu bicicleta către staţii de cale ferată, noduri intermodale şi staţii de transport public, precum şi către dotările şi echipamentele publice din teritoriu;
i)dezvoltarea zonelor pietonale;
j)dezvoltarea infrastructurii, dotărilor şi serviciilor pentru mersul cu bicicleta;
k)coordonarea conectivităţii la nivel urban şi metropolitan;
l)dezvoltarea nodurilor intermodale şi optimizarea conexiunii acestora în teritoriu;
m)promovarea transportului logistic ecologic;
n)minimizarea efectului de segregare şi a impactului asupra ţesutului urban şi periurban a coridoarelor de cale ferată;
o)creşterea numărului de utilizatori pentru modurile de transport prietenoase cu mediul în detrimentul celor poluante, prin reducerea spaţiilor de parcare/staţionare destinate acestora;
p)utilizarea tehnologiei şi a sistemelor de transport inteligente în gestionarea mobilităţii urbane;
q)culegerea anuală de date statistice relevante despre obiceiurile de deplasare ale locuitorilor care să sprijine serviciile de planificare în luarea unor decizii;
r)prioritizarea transportului public la nivelul infrastructurii rutiere prin introducerea sau alocarea de benzi dedicate transportului public de călători, în vederea reducerii timpilor de deplasare;
s)mobilitatea ca serviciu, care, printr-un canal digital comun, permite utilizatorilor să planifice, să rezerve şi să plătească pentru mai multe tipuri de servicii de mobilitate;
t)alte măsuri relevante.