Art. 39. - Art. 39: Atribuţiile administratorului procedurii pe durata executării planului de rambursare - Legea 151/2015 privind procedura insolvenţei persoanelor fizice
M.Of. 464
În vigoare Versiune de la: 31 Iulie 2017
Art. 39: Atribuţiile administratorului procedurii pe durata executării planului de rambursare
(1)Pe durata executării planului de rambursare, administratorul procedurii îndeplineşte următoarele atribuţii:
1.monitorizează următoarele acte realizate de debitor:
a)plăţile către creditori, conform planului de rambursare;
b)plata creanţelor curente;
c)cheltuielile pentru asigurarea unui nivel de trai rezonabil, cum ar fi: cheltuieli legate de întreţinerea debitorului şi a familiei sale, chiria pentru locuinţa familiei, dacă este cazul;
d)orice schimbare a locului de muncă;
e)măsurile pentru recuperarea creanţelor al căror titular este debitorul;
f)înstrăinarea unor bunuri neurmăribile;
g)situaţia financiară a debitorului, pe baza rapoartelor trimestriale depuse de acesta, pe care o reevaluează din perspectiva necesităţii modificării planului de rambursare;
2.aprobă, în prealabil, următoarele:
a)încheierea de acte de dispoziţie privitoare la bunuri urmăribile;
b)încheierea altor contracte care pot afecta situaţia patrimonială a debitorului, cu excepţia contractelor de împrumut;
3.avizează, prealabil sesizării comisiei de insolvenţă, contractarea de noi împrumuturi, în condiţiile prezentei legi;
4.întocmeşte rapoartele bianuale privind executarea planului de rambursare, pe baza informaţiilor furnizate trimestrial de către debitor, precum şi a verificărilor proprii, rapoarte pe care le depune la comisia de insolvenţă şi le comunică creditorilor şi asigură accesul creditorilor, spre consultarea dosarului;
5.sesizează comisia de insolvenţă în legătură cu orice modificare a situaţiei financiare a debitorului, care ar necesita modificarea planului de rambursare sau care ar împiedica executarea planului de rambursare; în acest scop verifică, cel puţin bianual, registrele publice relevante;
6.întocmeşte raportul final, în termen de 30 de zile de la finalizarea planului, prin care confirmă executarea planului de rambursare, raport pe care îl comunică creditorilor, ce îl pot contesta în termen de 7 zile de la comunicare; în termen de 15 zile de la rămânerea definitivă a raportului sesizează comisia de insolvenţă în vederea închiderii procedurii.
(2)Împotriva măsurilor administratorilor adoptate în aplicarea prezentei proceduri poate fi formulată plângere la comisia de insolvenţă, în termen de 7 zile de la luarea la cunoştinţă, dar nu mai târziu de 30 de zile de la adoptarea măsurii. Decizia comisiei de insolvenţă de soluţionare a plângerii se comunică contestatorului şi se publică în Buletinul procedurilor de insolvenţă, putând fi contestată la instanţa competentă, în termen de 7 zile de la comunicare.
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »