Art. 62. - La articolul 1, alineatul (5 2 ) se modifică şi va avea următorul cuprins: - Legea 141/2025 privind unele măsuri fiscal-bugetare

M.Of. 699

În vigoare
Versiune de la: 20 Noiembrie 2025
Art. LXII
Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2009 privind organizarea şi exploatarea jocurilor de noroc, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 439 din 26 iunie 2009, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2010, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
1.La articolul 1, alineatul (52) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(52) Operatorilor economici care deţin licenţă clasa a II-a le este interzisă prestarea oricăror activităţi conexe în domeniul jocurilor de noroc, conform prezentei ordonanţe de urgenţă, în legătură cu orice operator care oferă pe un domeniu de internet sau subdomenii ale acestuia conţinut integral sau parţial în limba română şi/sau acceptă operaţiuni de depunere şi retragere fonduri băneşti în RON sau alte monede, inclusiv criptoactive, şi/sau care permite accesarea domeniului de internet sau a platformei de joc de către participanţii la joc de pe teritoriul României şi/sau participanţii la joc cetăţeni români care nu au rezidenţă fiscală într-un alt stat, fără a deţine licenţa clasa I şi autorizaţii valabile emise de O.N.J.N."
2.La articolul 1, după alineatul (52) se introduc opt noi alineate, alin. (53)-(510), cu următorul cuprins:
"(53) Operatorilor economici care deţin licenţa clasa a II-a le este interzisă prestarea oricăror servicii către entităţile/domeniile de internet înscrise pe «lista neagră» publicată de O.N.J.N., entităţi/domenii de internet care nu restricţionează accesul la jocurile de noroc pentru participanţii la joc care accesează platforma de joc de pe teritoriul României şi/sau participanţii la joc cetăţeni români care nu au rezidenţă fiscală într-un alt stat.
(54) Operatorilor economici care deţin licenţă clasa a II-a le este interzisă prestarea oricăror servicii către entităţile/domeniile de internet care oferă jocuri de noroc la distanţă, care pot fi accesate de pe IP-uri din România, fără ca respectivele entităţi să deţină licenţă clasa I şi autorizaţii valabile emise de O.N.J.N.
(55) Operatorii economici care deţin licenţă clasa a II-a pentru producţia şi distribuţia de software specializat în domeniul jocurilor de noroc, licenţă clasa a II-a pentru management şi facilităţi de găzduire pe platforma de jocuri sau licenţă clasa a II-a pentru procesarea plăţilor au obligaţia de a implementa soluţii tehnice care permit determinarea locaţiei reale a participanţilor la joc în sistemul informatic propriu, independent de informaţiile oferite prin integrarea cu platforma de joc.
(56) Operatorii economici prevăzuţi la alin. (55) au obligaţia de a întocmi un raport disponibil la cererea O.N.J.N., care să cuprindă:
a) lista statelor de pe teritoriul cărora sistemul informatic propriu este accesat de participanţii la joc; şi
b) datele de identificare ale entităţilor care oferă acces la joc participanţilor la joc de pe teritoriul României şi/sau participanţilor la joc cetăţeni români care nu au rezidenţă fiscală într-un alt stat în baza contractului de joc de noroc.
(57) Ori de câte ori constată că entităţile care nu deţin licenţă clasa I permit accesul la jocurile de noroc pentru participanţii la joc care accesează platforma de joc de pe teritoriul României şi/sau participanţii la joc cetăţeni români care nu au rezidenţă fiscală într-un alt stat, operatorii economici prevăzuţi la alin. (55) trebuie să blocheze accesul participanţilor la joc la sistemul informatic şi să solicite imediat entităţii care nu deţine licenţa clasa I să remedieze situaţia creată.
(58) Operatorii economici prevăzuţi la alin. (55) au obligaţia de a comunica către O.N.J.N. lunar, până la data de 10 inclusiv a lunii în curs pentru luna anterioară, o situaţie centralizată care va cuprinde:
a) numărul participanţilor la joc pentru care accesul la jocurile de noroc a fost blocat, conform alin. (57);
b) domeniile de internet, platformele şi aplicaţiile de jocuri de noroc prin intermediul cărora a fost accesat sistemul informatic de către participanţii la joc prevăzuţi la lit. a).
(59) Pe baza informaţiilor cuprinse în situaţia centralizată prevăzută la alin. (58), Comitetul de supraveghere poate dispune, în funcţie de consecinţele produse, includerea domeniilor de internet, a platformelor şi a aplicaţiilor de jocuri de noroc neautorizate în «lista neagră» în cazul în care constată încălcări ale dispoziţiilor prezentului articol şi vor fi scoase din «lista neagră» doar prin decizia Comitetului de supraveghere al O.N.J.N, în condiţiile stabilite prin ordin al preşedintelui O.N.J.N, prevăzut în art. 15 alin. (4) lit. c).
(510) Decizia Comitetului de supraveghere al O.N.J.N. este comunicată furnizorilor de reţele şi servicii de comunicaţii electronice şi furnizorilor de servicii de comunicaţii electronice, definiţi la art. 4 alin. (1) pct. 8, respectiv pct. 94 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 111/2011 privind comunicaţiile electronice, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 140/2012, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi furnizorilor de servicii de publicitate. "
3.După articolul 7 se introduce un nou articol, art. 71, cu următorul cuprins:
"Art. 71
(1) Accesarea în scopul participării la joc a oricărei platforme de jocuri de noroc la distanţă, în spaţii publice sau care sunt accesibile publicului, cum ar fi bar, internet cafe, cafenea, hoteluri şi altele asimilate acestora, se realizează nemijlocit de către persoana care este înregistrată pe platforma în cauză, în propriul cont de joc, exclusiv de pe un dispozitiv care îi aparţine respectivei persoane.
(2) Punerea la dispoziţia clienţilor sau oricărei alte persoane, în orice spaţiu public sau care este accesibil publicului, de dispozitive pentru accesarea internetului, se poate face doar cu restricţionarea accesului la orice platformă de jocuri de noroc la distanţă, aşa cum apar acestea în evidenţa O.N.J.N. cu privire la licenţele acordate sau în «lista neagră», prin implementarea de măsuri tehnice specifice, cu caracter permanent. Aceste restricţii trebuie actualizate, în funcţie de informaţiile publice comunicate pe site-ul O.N.J.N., şi trebuie să nu permită din punct de vedere tehnic dezactivarea de către utilizatori.
(3) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) si (2) organizatorii de jocuri de noroc licenţiaţi în România, exclusiv pentru terminalele autonome de pariere, amplasate în locaţii specializate pentru desfăşurarea jocurilor de noroc, aşa cum sunt acestea prevăzute în normele metodologice de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă."
4.La articolul 9, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alin. (2) şi (3), cu următorul cuprins:
"(2) Prin participare frauduloasă la jocuri de noroc la distanţă se înţelege participarea unei persoane la jocuri de noroc la distanţă realizată prin intermediul unor echipamente sau dispozitive aflate în spaţii publice sau care sunt accesibile publicului, care nu aparţin persoanei care este înregistrată pe platformă şi realizează accesul la contul de joc.
(3) Prin facilitarea frauduloasă a participării la jocuri de noroc la distanţă se înţelege punerea la dispoziţia clienţilor sau a publicului, în spaţii publice sau care sunt accesibile publicului, a unuia sau a mai multor dispozitive pentru accesarea internetului, dispozitive care nu au implementate şi activate restricţii de accesare a platformelor de jocuri de noroc la distanţă, aşa cum apar acestea în evidenţa O.N.J.N. cu privire la licenţele acordate sau în «lista neagră»."
5.La articolul 10, alineatul (51) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(51) Veniturile din contribuţiile organizatorilor jocurilor de noroc licenţiaţi încasate de către O.N.J.N. se virează în procent de 85% către bugetul de stat, din conturile de venituri bugetare în care acestea au fost încasate, în termen de 5 zile lucrătoare ale lunii următoare încasării, iar procentul de 15% rămas din totalul sumelor încasate este utilizat pentru activitatea finanţată din venituri proprii. Veniturile încasate din aceste contribuţii se utilizează pentru finanţarea cheltuielilor curente şi de capital ale activităţii prevăzute la alin. (4), respectiv pentru prevenirea dependenţei de jocuri de noroc, pentru activităţile şi programele de protecţie a minorilor sau a altor grupuri vulnerabile, din punct de vedere social şi economic, împotriva jocurilor de noroc, prevenirea şi tratamentul dependenţei de jocuri de noroc, pentru reclamă şi publicitate privind prevenirea dependenţei de jocuri de noroc şi promovarea jocului responsabil, realizarea infrastructurii IT - hardware şi software, care va cuprinde baza de date realizată la nivel naţional în scopul combaterii şi prevenţiei adicţiei de jocuri de noroc referitoare la persoanele autoexcluse şi indezirabile, o linie de comunicare de tip telverde, precum şi pentru realizarea sistemelor informatice şi a proceselor de digitalizare necesare activităţii de autorizare, monitorizare, supraveghere şi control ale O.N.J.N."
6.La articolul 10, după alineatul (61) se introduce un nou alineat, alin. (62), cu următorul cuprins:
"(62) Pentru jocurile de noroc tip slot-machine, contribuţia anuală prevăzută la alin. (4) se plăteşte după cum urmează:
a) pentru primul an de autorizare a fiecărui mijloc de joc, în termen de 10 zile de la data aprobării documentaţiei privind autorizarea exploatării acestuia;
b) pentru anii următori de autorizare a aceluiaşi mijloc de joc tip slot-machine până la data de 25 ianuarie a fiecărui an calendaristic, indiferent de data acordării licenţei organizatorului. "
7.La articolul 15 alineatul (2), după litera f) se introduce o nouă literă, lit. f1), cu următorul cuprins:
"f1) mijloacele de joc tip slot-machines, precum şi terminalele de tip VLT sunt dotate cu dispozitiv GPS stand alone, care să asigure trasabilitatea în timp real a mijlocului de joc, de la momentul producerii, achiziţiei intracomunitare sau a importului şi până la momentul casării, exportului sau livrării intracomunitare;"
8.La articolul 17, alineatul (11) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(11) Comitetul de supraveghere al O.N.J.N. instituie o «listă neagră» a site-urilor de jocuri de noroc neautorizate în România. «Lista neagră» conţine site-urile de jocuri care desfăşoară ori au desfăşurat activităţi de jocuri de noroc neautorizate, precum şi o listă care conţine persoanele fizice sau juridice care au desfăşurat sau desfăşoară activităţi în domeniul jocurilor de noroc, fără licenţă în România. O.N.J.N. va pune la dispoziţia publicului o metodă prin care pot fi semnalate cazuri de site-uri/locaţii/persoane care oferă posibilitatea participării la jocuri de noroc, în România, fără să deţină licenţa de funcţionare şi autorizaţiile valabile, emise de O.N.J.N."
9.La articolul 17, după alineatul (11) se introduce un nou alineat, alin. (111), cu următorul cuprins:
"(111) Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc va publica pe site-ul propriu şi va actualiza, lunar sau ori de câte ori este necesar, listele, indicându-se data ultimei actualizări. Aprobarea pentru introducerea şi eliminarea din «lista neagră» se va face cu respectarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, a normelor de aplicare a acesteia şi a ordinului preşedintelui O.N.J.N."
10.După articolul 17 se introduce un nou articol, art. 171, cu următorul cuprins:
"Art. 171
(1) Oficiul Naţional pentru Jocuri de Noroc are calitatea de autoritate relevantă pentru domeniul jocurilor de noroc în sensul art. 4 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 50/2024 privind stabilirea unor măsuri pentru aplicarea Regulamentului (UE) 2022/2.065 al Parlamentului European şi al Consiliului din 19 octombrie 2022 privind o piaţă unică pentru serviciile digitale şi de modificare a Directivei 2000/31/CE (Regulamentul privind serviciile digitale), precum şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 365/2002 privind comerţul electronic.
(2) O.N.J.N. poate emite, în temeiul dispoziţiilor art. 7 alin. (1) din Legea nr. 50/2024, ordine de a acţiona împotriva conţinutului ilegal furnizat de orice operator de jocuri de noroc online care operează fără licenţă, în afara limitelor licenţei sau cu încălcarea prezentei ordonanţe de urgenţă, indiferent de modalitatea prin care conţinutul este furnizat, respectiv platformă, aplicaţie sau orice altă interfaţă online.
(3) Ordinele de a acţiona se transmit direct platformelor online, inclusiv motoarelor de căutare şi reţelelor sociale.
(4) Ordinele de a acţiona ale O.N.J.N. au caracter executoriu de drept şi trebuie implementate de platformele vizate în cel mult 5 ore de la comunicarea acestora prin orice mijloace de comunicare electronice sau electrice recunoscute de Regulamentul (UE) 2022/2.065.
(5) Ordinul emis de O.N.J.N. va cuprinde:
a) indicarea jocului, activităţii sau a serviciului vizat şi orice informaţie suplimentară necesară, cum ar fi unul sau mai multe URL-uri, care să permită furnizorului de servicii intermediare să identifice şi să localizeze conţinutul ilegal în cauză;
b) temeiul legal aplicabil;
c) motivele în fapt şi în drept pentru care conţinutul online este considerat ilegal,
d) termenul de conformare şi calea de atac;
e) informaţiile de identificare ale O.N.J.N.;
f) domeniul de aplicare teritorial al ordinului.
(6) Contestaţiile împotriva ordinelor O.N.J.N. se formulează în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
(7) O.N.J.N. transmite Autorităţii Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii şi Autorităţii Europene pentru Protecţia Datelor un raport anual privind ordinele emise, respectarea termenelor şi măsurile corective implementate.
(8) Raportul poate include date privind sancţiunile, plângerile, contestaţiile şi cooperarea cu platformele.
(9) Autoritatea Naţională pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii şi O.N.J.N. încheie acord de colaborare prin care se asigură schimbul de date şi/sau informaţii rezultate pentru şi din aplicarea prezentelor dispoziţii legale."
11.La articolul 21 alineatul (3), după litera c) se introduc două noi litere, lit. d) şi e), cu următorul cuprins:
"d) să nu încheie niciun fel de contract având ca obiect principal sau secundar facilitarea accesului la platforme de jocuri de noroc la distanţă, aşa cum apar acestea în evidenţa O.N.J.N. cu privire la licenţele acordate sau în «lista neagră» din locaţii fizice, publice sau destinate publicului, aflate pe teritoriul României. Interdicţia se aplică şi acordării de orice recompense materiale sau financiare unor persoane fizice care facilitează pentru alte persoane fizice participarea la joc pe platforme de jocuri de noroc la distanţă, aşa cum apar acestea în evidenţa O.N.J.N. cu privire la licenţele acordate sau în "lista neagră» în locaţii fizice, publice sau destinate publicului, aflate pe teritoriul României;
e) să afişeze, pe fiecare mijloc de joc de tip slot-machine sau terminal VLT, un cod QR emis de O.N.J.N., care permite accesul public la informaţii privind licenţa de organizare, autorizaţia de exploatare, datele de identificare ale aparatului şi locaţia de funcţionare, codul fiind integrat în registrul public al mijloacelor de joc fixe. "
12.La articolul 22, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(6) Constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei participarea persoanelor fizice de pe teritoriul României la activităţi de jocuri de noroc la distanţă, aşa cum sunt definite la art. 10 alin. (1) lit. h)-n), care nu sunt autorizate de O.N.J.N., precum şi participarea frauduloasă la jocuri de noroc la distanţă, activitate definită la art. 9 alin. (2)."
13.La articolul 25, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"e) organizează sau exploatează jocuri de noroc frauduloase sau facilitează în mod fraudulos participarea la jocuri de noroc la distanţă, aşa cum aceste activităţi sunt prevăzute la art. 9 alin. (3)."
14.La articolul 25, după litera k) se introduc şase noi litere, lit. l)-q), cu următorul cuprins:
"l) încheie contracte având ca obiect principal sau secundar facilitarea din locaţii fizice, publice, aflate pe teritoriul României, a accesului la platforme de jocuri de noroc la distanţă sau acordă recompense materiale sau financiare unor persoane fizice care facilitează în locaţii fizice, publice, aflate pe teritoriul României, accesul la platforme de jocuri de noroc la distanţă de către alte persoane fizice;
m) prestarea oricăror activităţi conexe în domeniul jocurilor de noroc, conform prezentei ordonanţe de urgenţă, în legătură cu orice operator care oferă pe un domeniu de internet sau subdomenii ale acestuia conţinut integral sau parţial în limba română şi/sau acceptă operaţiuni de depunere şi retragere fonduri băneşti în RON sau alte monede, inclusiv criptoactive, şi/sau care permite accesarea domeniului de internet sau a platformei de joc de către participanţii la joc de pe teritoriul României şi/sau participanţii la joc cetăţeni români care nu au rezidenţă fiscală într-un alt stat, fără a deţine licenţa clasa I şi autorizaţii valabile emise de O.N.J.N, de către operatorii economici care deţin licenţă clasa a II-a;
n) prestarea oricăror servicii către entităţile/domeniile de internet înscrise pe lista neagră publicată de ONJN, entităţi/domenii de internet care nu restricţionează accesul la jocurile de noroc pentru participanţii la joc care accesează platforma de joc de pe teritoriul României şi/sau participanţii la joc cetăţeni români care nu au rezidenţă fiscală într-un alt stat, de către operatorii economici care deţin licenţă clasa a II-a;
o) prestarea oricăror servicii către entităţile/domeniile de internet care oferă jocuri de noroc la distanţă, care pot fi accesate de pe IP-uri din România, fără ca respectivele entităţi să deţină licenţă clasa I şi autorizaţii valabil emise de ONJN, de către operatorii economici care deţin licenţă clasa a II-a;
p) falsifică, modifică sau reproduce în mod neautorizat codul QR aplicat pe mijloace de jocuri de noroc, în scopul de a induce în eroare autorităţile competente sau publicul;
q) fapta administratorului societăţii comerciale de a permite amplasarea şi/sau exploatarea în orice spaţiu în care are acces publicul a unuia sau mai multor mijloace de joc fără cod QR sau cu cod QR falsificat. "
15.La articolul 25, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alin. (2) şi (3), cu următorul cuprins:
"(2) În cazul infracţiunilor prevăzute la alin. (1) lit. e) şi l), banii, valorile sau orice alte bunuri primite sau produse ca urmare a săvârşirii infracţiunilor sunt confiscate în condiţiile legii.
(3) În cazul infracţiunii prevăzute la alin. (1) lit. m), Comitetul de supraveghere al O.N.J.N. dispune revocarea licenţei clasa a II-a pentru activităţi conexe. "
16.La articolul 261, alineatul (7) se abrogă.
17.La articolul 29 alineatul (1), litera c) se modifică după cum urmează:
"c) poliţă de asigurare de garanţie emisă de o societate de asigurare cu sediul într-un stat membru al Uniunii Europene, un stat semnatar al Acordului privind Spaţiul Economic European ori un stat din Confederaţia Elveţiană, în condiţiile prevăzute de art. 211 lit. b) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare"
18.La anexă, la punctul 1 subpunctul II, litera B se modifică şi va avea următorul cuprins:
"B. Pentru pariuri mutuale - tradiţionale: 25% din veniturile din jocuri de noroc, realizate la nivelul organizatorului, astfel cum sunt definite la art. 11 din ordonanţa de urgenţă, dar nu mai puţin de: 144.000 euro"
19.La anexă, la punctul 1 subpunctul II, litera C se modifică şi va avea următorul cuprins:
"C. Pentru pariuri în cotă fixă - tradiţionale: 25% din veniturile din jocuri de noroc, realizate la nivelul organizatorului, astfel cum sunt definite la art. 11 din ordonanţa de urgenţă, dar nu mai puţin de: 240.000 euro"
20.La anexă, la punctul 1 subpunctul II, litera D se modifică şi va avea următorul cuprins:
"D. Pentru pariuri în contrapartidă - tradiţionale: 25% din veniturile din jocuri de noroc, realizate la nivelul organizatorului, astfel cum sunt definite la art. 11 din ordonanţa de urgenţă, dar nu mai puţin de: 240.000 euro"
21.La anexă, la punctul 1 subpunctul II litera G, punctul (i) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"G. Pentru fiecare mijloc de joc tip slot-machine:
(i)slot-machine clasa A: 6.000 euro"
22.La anexă, la punctul 1 subpunctul II, litera J se modifică şi va avea următorul cuprins:
"J. Pentru jocurile de noroc la distanţă clasa 1: 30% din veniturile din jocuri de noroc, realizate la nivelul organizatorului, astfel cum sunt definite la art. 11 din ordonanţa de urgenţă, dar nu mai puţin de: 480.000 euro"
23.La anexă, la punctul 1 subpunctul II, litera K se modifică şi va avea următorul cuprins:
"K. Pentru jocurile de noroc la distanţă clasa a 3-a: 30% din veniturile din jocuri de noroc, realizate la nivelul organizatorului, astfel cum sunt definite la art. 11 din ordonanţa de urgenţă, dar nu mai puţin de: 480.000 euro"
24.La anexă, la punctul 3, litera C se modifică şi va avea următorul cuprins:
"C. Taxa de viciu pentru jocurile de noroc caracteristice slot-machine prevăzute la art. 10 alin. (1) lit. e) pct. (i) şi pentru videoloterie (VLT): 1.000 euro/post autorizat/an, care se achită de organizator lunar, după cum urmează:"
25.La anexă, la punctul 3, după litera D se introduce o nouă litera, lit. E, cu următorul cuprins:
"E. Pentru jocurile de tip loto, cu excepţia videoloteriei: 8% aplicată asupra venitului din jocuri de noroc ale operatorului licenţiat. Taxa se virează în totalitate la bugetul de stat până la data de 25 inclusiv a lunii următoare pentru luna anterioară, realizate la nivelul organizatorului."