Art. 32. - Activitatea de perfectionare a personalului didactic este coordonata de Ministerul invatamantului si se realizeaza in: - Legea 128/1997 privind Statutul personalului didactic
M.Of. 158
Ieşit din vigoare Versiune de la: 1 Ianuarie 2011
Art. 32
(1)Perfectionarea pregatirii personalului didactic se realizeaza prin forme si programe, in raport cu exigentele invatamantului, cu evolutia diferitelor discipline de studiu, cicluri de invatamant si profiluri, precum si in functie de necesitatile si de interesele de perfectionare a diferitelor categorii de cadre didactice.
(2)Activitatea de perfectionare a personalului didactic este coordonata de Ministerul invatamantului si se realizeaza in:
a)institutii de invatamant superior, prin facultati, departamente si catedre, pentru perfectionarea pregatirii de specialitate a profesorilor;
b)institutii de invatamant superior, prin departamentele sau catedrele de pregatire a personalului didactic, pentru perfectionarea pregatirii metodice si psihopedagogice a profesorilor;
c)colegii pedagogice si licee pedagogice, pentru perfectionarea de specialitate, metodica si psihopedagogica a personalului didactic din invatamantul prescolar si primar;
d)unitati de invatamant de profil, pentru maistri-instructori;
e)case ale corpului didactic, pentru formarea continua a personalului didactic si a personalului didactic auxiliar;
f)centre, institute si alte forme institutionalizate, pentru pregatirea si perfectionarea personalului de conducere, de indrumare si de control;
g)Palatul National al Copiilor, pentru perfectionarea personalului didactic din palate si cluburi ale copiilor, precum si tabere scolare.
(3)Inspectoratele scolare si casele corpului didactic, impreuna cu institutiile si unitatile prevazute la alin. (2), asigura organizarea si realizarea perfectionarii personalului didactic, potrivit metodologiei Ministerului invatamantului.
(4)Principalele forme de organizare a perfectionarii personalului didactic din invatamantul preuniversitar sunt:
a)activitati metodico-stiintifice si psihopedagogice, realizate la nivelul unitatii de invatamant sau pe grupe de unitati (comisii metodice, catedre si cercuri pedagogice);
b)sesiuni metodico-stiintifice de comunicari, simpozioane si schimburi de experienta pe probleme de specialitate si psihopedagogice;
c)stagii periodice de informare stiintifica de specialitate si in domeniul stiintelor educatiei;
d)forme de perfectionare prin corespondenta (invatamant la distanta);
e)cursuri fara frecventa, organizate de institutii de invatamant superior, combinate cu consultatii periodice, potrivit optiunilor participantilor;
f)cursuri organizate de societati stiintifice si de alte organizatii profesionale ale personalului didactic;
g)cursuri de perfectionare a pregatirii de specialitate, metodice si psihopedagogice sau pentru obtinerea definitivarii in invatamant ori a gradelor didactice, in conformitate cu prevederile legii;
h)cursuri de pregatire si de perfectionare pentru personalul de conducere, de indrumare si de control, potrivit unor programe specifice;
i)burse de perfectionare si stagii de studiu si de documentare, realizate in tara si in strainatate;
j)cursuri postuniversitare;
k)doctorat.
(5)Programele de perfectionare cuprind:
a)informare stiintifica de specialitate;
b)informare pedagogica, psihologica si sociologica;
c)informare metodica;
d)informare in domeniul legislatiei generale si scolare;
e)activitati practice in domeniul specialitatii.
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »