Art. 1022. - Art. 102 2 : Soluţionarea plângerilor - Legea 123/2012 energiei electrice şi a gazelor naturale

M.Of. 485

În vigoare
Versiune de la: 7 Noiembrie 2025
Art. 1022: Soluţionarea plângerilor
(1)Plângerile adresate ANRE se soluţionează în conformitate cu prevederile prezentei legi şi ale regulamentelor/procedurilor ANRE, prin derogare de la prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 27/2002, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 233/2002, cu modificările ulterioare.
(2)Înainte de a adresa o plângere către ANRE, dacă aceasta priveşte activitatea unui prestator de servicii/de activităţi, reclamantul trebuie în prealabil să se adreseze spre soluţionare prestatorului de serviciu/activităţii de a cărei prestaţie este nemulţumit.
(3)Nu fac obiectul soluţionării plângerile al căror obiect depăşeşte 36 de luni de la data săvârşirii.
(4)Plângerile deduse spre soluţionare instanţelor judecătoreşti sau unor entităţi juridice pe cale extrajudiciară nu mai pot fi adresate spre soluţionare şi ANRE.
(5)Pe perioada soluţionării plângerilor de către ANRE, efectele acţiunilor titularilor de licenţe/autorizaţii/atestate în domeniul energiei împotriva reclamanţilor sunt suspendate, în condiţiile stabilite de ANRE, cu excepţia celor care prin neaplicarea lor ar conduce la producerea unui prejudiciu iremediabil.