Art. 49. - Legea 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor
M.Of. 393
În vigoare Versiune de la: 2 Decembrie 2025
Art. 49
(1)Pentru soluţionarea contestaţiei pe cale judiciară, persoana care se consideră vătămată se poate adresa instanţei de judecată competente, potrivit prevederilor prezentei legi.
(2)Competenţa de soluţionare a contestaţiilor privind procedurile de atribuire prevăzute la art. 68 din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, de art. 82 din Legea nr. 99/2016 sau de art. 50 din Legea nr. 100/2016 aparţine tribunalului în a cărui arie de competenţă teritorială se află sediul autorităţii contractante, secţia de contencios administrativ şi fiscal, prin complete specializate în achiziţii publice. Contestaţia este soluţionată de urgenţă şi cu precădere, într-un termen ce nu va depăşi 45 de zile de la data sesizării legale a instanţei.
(6)Autoritatea contractantă are obligaţia să încheie contractul cu ofertantul declarat câştigător ulterior pronunţării unei soluţii de menţinere a rezultatului procedurii de atribuire de către instanţă, chiar dacă respectiva hotărâre a fost atacată cu recurs şi cauza nu a fost soluţionată în mod definitiv şi, în orice caz, numai după expirarea termenului legal de aşteptare prevăzut la art. 59 alin. (1). Hotărârea primei instanţe este executorie şi nu se poate dispune suspendarea punerii în executare a acesteia.
(8)Prevederile privind termenele de contestare sunt aplicabile în mod corespunzător.
(1)Pentru soluţionarea contestaţiei pe cale judiciară, persoana care se consideră vătămată se poate adresa instanţei de judecată competente, potrivit prevederilor prezentei legi.
(2)Competenţa de soluţionare a contestaţiilor privind procedurile de atribuire prevăzute la art. 68 din Legea nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, de art. 82 din Legea nr. 99/2016 sau de art. 50 din Legea nr. 100/2016 aparţine tribunalului în a cărui arie de competenţă teritorială se află sediul autorităţii contractante, secţia de contencios administrativ şi fiscal, prin complete specializate în achiziţii publice. Contestaţia este soluţionată de urgenţă şi cu precădere, într-un termen ce nu va depăşi 45 de zile de la data sesizării legale a instanţei.(3)În cazuri bine justificate şi pentru prevenirea unei pagube iminente, instanţa, până la soluţionarea fondului cauzei, poate dispune la cererea părţii interesate, prin încheiere motivată, cu citarea părţilor, suspendarea procedurii de atribuire.
(4)Încheierea prevăzută la alin. (3) poate fi atacată cu recurs, în mod separat, în termen de 5 zile de la comunicare.
(5)[textul din Art. 49, alin. (5) din capitolul VI, sectiunea 1 a fost abrogat la 04-iun-2018 de Art. IV, punctul 28. din Ordonanta urgenta 45/2018]
(6)Autoritatea contractantă are obligaţia să încheie contractul cu ofertantul declarat câştigător ulterior pronunţării unei soluţii de menţinere a rezultatului procedurii de atribuire de către instanţă, chiar dacă respectiva hotărâre a fost atacată cu recurs şi cauza nu a fost soluţionată în mod definitiv şi, în orice caz, numai după expirarea termenului legal de aşteptare prevăzut la art. 59 alin. (1). Hotărârea primei instanţe este executorie şi nu se poate dispune suspendarea punerii în executare a acesteia.(7)Contractul încheiat cu nerespectarea prevederilor alin. (6) este lovit de nulitate absolută.
(8)Prevederile privind termenele de contestare sunt aplicabile în mod corespunzător.Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Repertoar numărul de obiecte din listă: (2)
Repertoar numărul de obiecte din listă: (2)
- Avand in vedere faptul ca suspendarea este prevazuta expres doar la nivelul legislatiei privind remediile si caile de atac in materie de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii, este posibila decizia de suspendare voluntara a procedurii de atribuire dispusa de autoritatea contractanta in scopul adoptarii unor masuri corective?
- Avand in vedere faptul ca suspendarea este prevazuta expres doar la nivelul legislatiei privind remediile si caile de atac in materie de atribuire a contractelor de achizitie publica, a contractelor sectoriale si a contractelor de concesiune de lucrari si concesiune de servicii, este posibila decizia de suspendare voluntara a procedurii de atribuire dispusa de autoritatea contractanta in scopul adoptarii unor masuri corective?
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (804)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (804)
- Decizie nr. RJ 3ge6d6g62/2025 din 13-oct-2025, Curtea de Apel Iasi, suspendare executare act administrativ (Contencios administrativ si fiscal)
- Sentinta nr. RJ 62d34264e/2025 din 19-mai-2025, Tribunalul Bucuresti, litigiu privind achizitiile publice (Contencios administrativ si fiscal)
- Sentinta nr. RJ 863583477/2024 din 29-aug-2024, Curtea de Apel Bucuresti, conflict de competenta (Contencios administrativ si fiscal)
Comentarii, monografii, reviste şi webinarii numărul de obiecte din listă: (4)
Monografii numărul de obiecte din listă: (1)
Articole numărul de obiecte din listă: (3)
- Întâlnirea preşedinţilor secţiilor specializate ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi curţilor de apel dedicate unificării practicii judiciare în domeniul contencios administrativ şi fiscal (25-26 noiembrie 2021, online)
- Întâlnirea preşedinţilor secţiilor specializate (foste comerciale) ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie şi curţilor de apel, dedicată dezbaterii problemelor de practică neunitară în materia litigiilor cu profesionişti şi insolvenţei, Bucureşti, 24-25 octombrie 2022
- Contestaţia formulată pe cale judiciară în contextul noului cadru normativ instituit de Legea nr. 101/2016