Art. 36. - Art. 36: Externalizarea - Legea 1/2020 privind pensiile ocupaţionale
M.Of. 10
În vigoare Versiune de la: 17 Iulie 2025 până la: 15 Ianuarie 2026
Art. 36: Externalizarea
(1)Administratorul poate externaliza, parţial sau în totalitate, activităţile prevăzute la art. 34 alin. (1) lit. h)-o) unor prestatori de servicii care să opereze în numele său.
(2)Administratorul nu poate delega răspunderea şi rămâne pe deplin responsabil de respectarea obligaţiilor care îi revin în temeiul prezentei legi atunci când externalizează activităţi conform alin. (1).
(1)Administratorul poate externaliza, parţial sau în totalitate, activităţile prevăzute la art. 34 alin. (1) lit. h)-o) unor prestatori de servicii care să opereze în numele său.
(2)Administratorul nu poate delega răspunderea şi rămâne pe deplin responsabil de respectarea obligaţiilor care îi revin în temeiul prezentei legi atunci când externalizează activităţi conform alin. (1).(3)Externalizarea se realizează în aşa fel încât să se evite oricare dintre următoarele consecinţe:
a)diminuarea calităţii sistemului de guvernanţă al administratorului;
b)creşterea nejustificată a riscului operaţional;
c)subminarea capacităţii A.S.F. de a supraveghea respectarea de către administrator a obligaţiilor sale;
d)prestarea de servicii către participanţi şi moştenitorii acestora, definiţi conform prevederilor Codului civil, în mod defectuos, cu încălcarea prevederilor legale şi contractuale.
(4)Administratorul asigură funcţionarea corespunzătoare a activităţilor externalizate prin procesul de selecţie a unui prestator de servicii şi prin monitorizarea continuă a activităţilor acestuia.
(5)Externalizarea activităţilor prevăzute la alin. (1) se realizează în baza unui contract încheiat între administrator şi prestatorul de servicii.
(6)Administratorul este obligat să notifice A.S.F. intenţia de a efectua operaţiunile prevăzute la alin. (1), înainte de a încheia contractul prevăzut la alin. (5).