Art. 27. - Art. 27: Funcţia de audit intern - Legea 1/2020 privind pensiile ocupaţionale

M.Of. 10

În vigoare
Versiune de la: 17 Iulie 2025 până la: 15 Ianuarie 2026
Art. 27: Funcţia de audit intern
(1)Administratorul are obligaţia de a constitui o structură de audit intern, a cărei activitate se realizează conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 75/1999 privind activitatea de audit financiar, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(2)Auditul intern trebuie să acopere toate activităţile de administrare a fondurilor.
(3)Administratorul notifică A.S.F. persoana care conduce structura responsabilă cu activităţile de audit intern.
(4)Obiectivele auditului intern sunt:
a)asigurarea că politicile şi procedurile administratorului sunt respectate în cadrul tuturor activităţilor şi structurilor;
b)revizuirea politicilor, procedurilor, proceselor şi mecanismelor de control, astfel încât acestea să fie suficiente şi adecvate activităţii desfăşurate.
(5)În vederea îndeplinirii obiectivelor, activitatea de audit intern include următoarele:
a)evaluarea eficienţei şi a gradului de adecvare a activităţii de control intern, de administrare a riscurilor şi a investiţiilor;
b)analizarea relevanţei şi integrităţii datelor furnizate de sistemele informatice;
c)evaluarea acurateţei şi credibilităţii înregistrărilor contabile şi situaţiilor financiare;
d)evaluarea modului în care se asigură protejarea elementelor patrimoniale bilanţiere şi extrabilanţiere şi identificarea metodelor de prevenire a fraudelor şi a pierderilor de orice fel.
(6)Este interzisă externalizarea activităţii de audit intern de către administrator.
(7)Fiecare misiune de audit intern face obiectul unui raport de audit intern care este prezentat consiliului de administraţie/consiliului de supraveghere.
(8)Raportul prevăzut la alin. (7) trebuie să cuprindă următoarele elemente:
a)perioada supusă auditării interne;
b)lista activităţilor desfăşurate de către structura de audit intern aferente perioadei auditate;
c)descrierea principalelor activităţi desfăşurate;
d)persoanele responsabile pentru efectuarea respectivelor activităţi;
e)deficienţele identificate şi recomandările structurii de audit intern pentru remedierea acestora;
f)situaţia privind planul de măsuri pentru soluţionarea deficienţelor identificate, separat pentru deficienţele curente şi cele identificate prin rapoartele de audit intern anterioare, în cazul în care acestea din urmă nu au fost soluţionate corespunzător.
(9)Persoana care conduce structura de audit intern are obligaţia de a întocmi un raport semestrial privind misiunile de audit intern desfăşurate, care se transmite A.S.F. în conformitate cu reglementările acesteia.
(10)Auditorii interni au acces la orice date sau înregistrări, precum şi la documente şi informaţii relevante necesare îndeplinirii atribuţiilor care le revin.
(11)În îndeplinirea atribuţiilor care îi revin, persoana care conduce structura de audit intern urmăreşte modul de implementare a recomandărilor formulate în raportul de audit intern.