Art. 26. - Art. 26: Separarea funcţiilor - Legea 1/2020 privind pensiile ocupaţionale

M.Of. 10

În vigoare
Versiune de la: 17 Iulie 2025 până la: 15 Ianuarie 2026
Art. 26: Separarea funcţiilor
(1)Administratorul trebuie să separe funcţiile de decizie de funcţiile de execuţie şi de funcţiile-cheie.
(2)Administratorul constituie structuri responsabile cu activităţile de audit intern, control intern, administrare a riscurilor, analiza oportunităţilor investiţionale şi plasarea activelor în conformitate cu strategia stabilită de consiliul de administraţie/consiliul de supraveghere şi dispune, atunci când este cazul, de funcţie actuarială.
(3)Persoana care deţine o funcţie-cheie raportează eventualele constatări şi face recomandări structurii de conducere a administratorului potrivit competenţei acesteia, care stabileşte ce acţiuni trebuie întreprinse.
(4)Fără a aduce atingere dreptului de a nu se autoincrimina, persoana care deţine o funcţie-cheie informează A.S.F. dacă structura de conducere a administratorului nu ia în timp util şi în mod adecvat măsurile corective în următoarele cazuri:
a)atunci când persoana care deţine o funcţie-cheie a sesizat un risc substanţial ca administratorul să nu respecte o cerinţă legală importantă şi a informat structura de conducere a administratorului cu privire la acest risc şi în cazul în care acest lucru ar putea avea un impact semnificativ asupra intereselor participanţilor; ori
b)atunci când persoana care deţine o funcţie-cheie a sesizat o încălcare a legislaţiei aplicabile administratorului şi activităţilor sale în cadrul acestei funcţii-cheie şi a informat structura de conducere a administratorului cu privire la aceasta.
(5)Aplicarea prevederilor alin. (4) nu constituie motiv pentru sancţionarea persoanei care deţine o funcţie-cheie de către administrator.