Art. 12. - Art. 12: Decizia de retragere a autorizării de administrare - Legea 1/2020 privind pensiile ocupaţionale

M.Of. 10

În vigoare
Versiune de la: 17 Iulie 2025 până la: 15 Ianuarie 2026
Art. 12: Decizia de retragere a autorizării de administrare
(1)A.S.F. poate retrage, prin decizie, scrisă şi motivată, autorizarea de administrare a administratorului în una dintre următoarele situaţii:
a)administratorul nu a început operaţiunile pentru care a fost autorizat, în termen de 2 ani de la primirea autorizaţiei sau nu şia exercitat mai mult de 2 ani activitatea de administrare;
b)acţionarii au decis lichidarea sau divizarea administratorului;
c)acţionarii au decis fuziunea administratorului absorbit;
d)administratorul se află în incapacitate de plată;
e)administratorul nu mai îndeplineşte condiţiile de funcţionare;
f)administratorul nu asigură apărarea corespunzătoare a intereselor participanţilor şi ale moştenitorilor acestora, definiţi conform prevederilor Codului civil;
g)administratorul nu a stabilit provizioane tehnice suficiente privind întreaga activitate sau nu are suficiente active pentru a acoperi provizioanele tehnice.
(2)Decizia de retragere a autorizării de administrare, scrisă şi motivată, se comunică în termen de 10 zile lucrătoare de la adoptarea acesteia şi poate fi atacată la instanţa judecătorească competentă, în conformitate cu prevederile Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
(3)Contestaţia adresată instanţei de contencios administrativ competente nu suspendă, pe timpul soluţionării acesteia, decizia prevăzută la alin. (2).
(4)În termen de 10 zile calendaristice de la data expirării perioadei de contestare sau, după caz, de la data rămânerii definitive a hotărârii judecătoreşti prin care s-a soluţionat contestaţia, A.S.F. publică anunţul privind retragerea autorizării de administrare în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a, şi pe pagina de internet a A.S.F.