Art. 761. - Art. 76 1 - Instructiunile 167/2009 privind scoaterea din funcţiune, valorificarea şi casarea bunurilor în unităţile Ministerului Administraţiei şi Internelor

M.Of. 597

În vigoare
Versiune de la: 30 Octombrie 2023
Art. 761
(1)În scopul eliminării cheltuielilor în valută determinate de transportul în ţară, pentru bunurile aflate în dotarea birourilor ataşaţilor de afaceri interne care nu mai sunt necesare şi au durata normală de utilizare/durata de utilizare îndeplinită, se procedează la scoaterea din funcţiune/declasarea şi casarea acestora la posturi, în baza propunerilor formulate de către ataşaţii de afaceri interne.
(2)Prevederile alin. (1) se aplică şi bunurilor aflate în dotarea birourilor ataşaţilor de afaceri interne care nu mai sunt necesare şi nu au durata normală de utilizare/durata de utilizare îndeplinită, în situaţia în care valoarea justă a acestora, astfel cum este prevăzută în Regulile şi politicile contabile în cadrul Ministerului Afacerilor Interne, aprobate prin Ordinul ministrului afacerilor interne nr. 126/2016, cu modificările şi completările ulterioare, este mai mică decât costurile de aducere în ţară.
(3)În vederea scoaterii din funcţiune/declasării şi casării bunurilor, ataşatul de afaceri interne întocmeşte o notă de fundamentare, din care să rezulte explicit situaţia bunurilor care pot face obiectul scoaterii din funcţiune/al declasării şi casării, care, în cazul prevăzut la alin. (2), va fi însoţită de oferte de preţ pentru transportul bunurilor în ţară.
(4)Pentru întocmirea notei de fundamentare, ataşatul de afaceri interne solicită unităţii în a cărei evidenţă se află bunurile datele referitoare la valoarea justă a acestora, precum şi la durata normală de utilizare/durata de utilizare, respectiv la cea îndeplinită efectiv.
(5)Nota de fundamentare prevăzută la alin. (3) se verifică de către unitatea în a cărei evidenţă se află bunurile, se avizează de către Direcţia generală afaceri europene, Schengen şi relaţii internaţionale, Direcţia generală financiară, Direcţia generală juridică şi de către Direcţia generală logistică sau Direcţia generală pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, după caz, şi se supune aprobării ordonatorului principal de credite.
(6)Direcţia generală logistică sau Direcţia generală pentru comunicaţii şi tehnologia informaţiei, după caz, poate dispune ca bunurile cuprinse în Nota de fundamentare întocmită de către ataşatul de afaceri interne să nu fie supuse procedurii de scoatere din funcţiune/declasare şi casare, caz în care este obligată să facă precizări, în scris, privind modul de utilizare în continuare a acestora.
(7)După aprobarea notei de fundamentare, bunurile care fac obiectul acesteia se predau, în starea în care se află, spre distrugere/procesare/reciclare, către operatori economici specializaţi în colectarea de bunuri uzate, cu respectarea reglementărilor referitoare la protecţia mediului din statul respectiv.
(8)Documentul/Documentele care atestă predarea bunurilor prevăzute la alin. (7) către un operator economic specializat în colectarea de bunuri uzate se transmite/transmit, tradus(e) în limba română, unităţii în a cărei evidenţă se află bunurile.
(9)În baza notei de fundamentare şi a documentelor prevăzute la alin. (8), primite de la ataşatul de afaceri interne, unitatea în a cărei evidenţă se află bunurile întocmeşte un proces-verbal de scoatere din funcţiune şi casare a mijloacelor fixe/de declasare şi casare a unor bunuri materiale, pe baza căruia bunurile se scot din evidenţa contabilă.