Art. 16. - Listele mijloacelor fixe propuse pentru scoaterea din funcţiune trebuie să fie însoţite, după caz, de următoarele documente justificative: - Instructiunile 167/2009 privind scoaterea din funcţiune, valorificarea şi casarea bunurilor în unităţile Ministerului Administraţiei şi Internelor

M.Of. 597

În vigoare
Versiune de la: 30 Octombrie 2023
Art. 16
(1)Listele mijloacelor fixe propuse pentru scoaterea din funcţiune trebuie să fie însoţite, după caz, de următoarele documente justificative:
a)raportul tehnic justificativ din care să rezulte explicit motivele pentru care mijloacele fixe sunt propuse pentru scoaterea din funcţiune (pierderea caracteristicilor tehnice sau performanţelor, starea fizică a acestora, defecţiuni majore, dacă mai sunt în stare de funcţionare sau nu, plus dotare, devenite atipice etc.), întocmit de şeful compartimentului de resortul căruia sunt mijloacele fixe în cauză, verificat de şeful formaţiunii logistice /similar şi semnat de conducătorul unităţii;
b)documentul legal de evidenţă a exploatării, respectiv cartea tehnică, livretul, carnetul, fişa de evidenţă a funcţionării sau alt asemenea document, pentru mijloacele fixe a căror durată normală de utilizare este stabilită prin norme;
c)devizul estimativ de reparaţii întocmit de organe de specialitate din unitate. În situaţia când unităţile nu dispun de specialişti, unităţile Ministerului Administraţiei şi Internelor specializate în reparaţii asigură consultanţă de specialitate la cererea expresă a beneficiarului sau se apelează la operatori economici specializaţi;
d)documentul emis de autoritatea competentă din care să rezulte că mijloacele fixe respective nu se încadrează în parametrii de siguranţă;

e)raportul justificativ prin care se solicita Direcţiei logistice eliberarea autorizaţiei de desfiinţare a construcţiilor. Raportul justificativ se înaintează pe cale ierarhică şi trebuie să fie însoţit de fişa cu datele tehnice ale construcţiei, fotografii ale obiectivului, copia documentului de aprobare a investiţiei al cărei amplasament impune demolarea ori avizul tehnic de desfiinţare emis de Serviciul controlul calităţii în construcţii din cadrul Direcţiei logistice pentru construcţiile existente ce prezintă pericol evident de pierdere a stabilităţii, risc în exploatare sau risc seismic;
f)procesul-verbal de cercetare administrativă, pentru mijloace fixe degradate datorită exploatării /manipulării /păstrării necorespunzătoare, precum şi pentru cele avariate sau distruse, indiferent de cauză; în situaţia când la data întocmirii procesului-verbal de scoatere din funcţiune cercetarea administrativă nu este încheiată, se anexează actul de constatare tehnică, din care să rezulte natura şi cauza degradării mijlocului fix;
g)actul de constatare tehnică sau fişa utilajului, pentru instalaţii, utilaje sau alte mijloace fixe de acest gen, din care să rezulte natura şi cauza uzurii;
h)carnetele de serviciu şi foile matricole, certificatele sanitar-veterinare, foile de observaţii şi tratament, buletinul de analiză, referatele instructorilor sau conductorilor calificaţi în probleme de dresaj, pentru animalele de serviciu;
i)în cazul mijloacelor fixe care au fost scoase din înzestrare prin hotărâre a Consiliului de Supraveghere a înzestrării al Ministerului Administraţiei şi Internelor, la raportul justificativ se anexează copia acestui document.
(2)Documentele justificative menţionate la lit. a) - i) se asigură prin grija compartimentelor prevăzute la art. 13 alin. (1) şi însoţesc, ca anexe, listele mijloacelor fixe propuse pentru scoatere din funcţiune, urmând ca după aprobarea acestora să fie returnate unităţilor.