Art. 8. - O modificare va fi considerată nesubstanţială în conformitate cu prevederile art. 164 alin. (4) din anexa la H.G. 395/2016 şi ale art. 158 alin. (4) din anexa la H.G. 394/2016 în cazul în care au loc modificări legislative sau au fost emise de către autorităţile locale acte administrative care au ca obiect instituirea, modificarea sau renunţarea la anumite taxe/impozite locale, al căror efect se reflectă în creşterea/diminuarea costurilor pe baza cărora s-a fundamentat preţul contractului, urmând ca preţul contractului să fie ajustat, chiar dacă în contract/acordul-cadru nu există clauze de revizuire în acest sens. În acest sens, autoritatea/entitatea contractantă va verifica cel puţin următoarele: - Instructiunile 1/2021 privind modificarea contractului de achiziţie publică/contractului de achiziţie sectorială/acordului-cadru

M.Of. 56

În vigoare
Versiune de la: 19 Ianuarie 2021
Art. 8
(1)O modificare va fi considerată nesubstanţială în conformitate cu prevederile art. 164 alin. (4) din anexa la H.G. 395/2016 şi ale art. 158 alin. (4) din anexa la H.G. 394/2016 în cazul în care au loc modificări legislative sau au fost emise de către autorităţile locale acte administrative care au ca obiect instituirea, modificarea sau renunţarea la anumite taxe/impozite locale, al căror efect se reflectă în creşterea/diminuarea costurilor pe baza cărora s-a fundamentat preţul contractului, urmând ca preţul contractului să fie ajustat, chiar dacă în contract/acordul-cadru nu există clauze de revizuire în acest sens. În acest sens, autoritatea/entitatea contractantă va verifica cel puţin următoarele:
a)publicarea actului normativ privind modificarea legislativă, respectiv emiterea actului administrativ, a avut loc după data de clarificare;
b)în cazul în care contractul include o formulă de ajustare a preţului, iar această formulă include un indice care reflectă evoluţia costurilor respective, se va lua în considerare doar ajustarea prin aplicarea formulei;
c)contractul nu are prevederi explicite contrare în această privinţă; existenţa unui preţ ferm sau a unui preţ forfetar nu este în sine o prevedere contrară unei asemenea ajustări;
d)actul normativ/actul administrativ nu extinde în mod considerabil obiectul contractului, dar are efect asupra costurilor pe baza cărora s-a fundamentat preţul contractului;
e)ajustarea se limitează la strictul necesar pentru a acoperi creşterea/diminuarea costurilor pe baza cărora s-a fundamentat preţul contractului ca efect al actului normativ/actului administrativ, după intrarea în vigoare a acestuia;
f)dacă ajustarea ar fi fost aplicată tuturor ofertelor admisibile, identitatea ofertantului câştigător nu ar fi fost modificată sau ar fi atras şi alţi participanţi la procedura de atribuire.
(2)Creşterea salariului de bază minim brut pe ţară, garantat în plată, sau, după caz, a salariului de bază minim brut pentru un anumit domeniu de activitate economică aplicabil (denumit în continuare salariul minim) este un caz particular al prevederilor alin. (1) (a se vedea exemplul din anexa nr. 3 la prezenta instrucţiune) şi trebuie luate în considerare şi următoarele:
a)creşterea salariului minim poate influenţa atât costurile directe cu personalul din cadrul contractului, cât şi costurile de materiale, utilaje, transport sau costuri indirecte ale contractantului, generate exclusiv de executarea contractului, în raport cu componenta salarială din aceste costuri;
b)creşterea salariului minim poate influenţa costurile subcontractanţilor; preţul contractului nu va fi însă ajustat dacă acordul de subcontractare prevede că subcontractantul suportă asemenea modificări de costuri;
c)sarcina probei este a contractantului.