Art. 19. - Instructiuni din 2024 de organizare şi funcţionare a comisiilor de atestare a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări în domeniul stocării geologice a dioxidului de carbon şi de expertizare, precum şi procedura de atestare a acestei competenţe

M.Of. 1063

În vigoare
Versiune de la: 23 Octombrie 2024
Art. 19
(1)Examinarea candidatului persoană fizică constă în testarea scrisă privind prevederile legale specifice domeniului pentru care solicită atestarea, precum şi într-un interviu de specialitate, având la bază raportul de activitate şi recomandările prezentate, lucrările publicate şi legislaţia specifică domeniului pentru care solicită atestarea.
(2)Examinarea candidatului persoană juridică constă într-un interviu de specialitate, susţinut de reprezentantul legal/reprezentantul împuternicit, având la bază istoricul persoanei juridice, memoriul de activitate şi recomandările prezentate.
(3)În cazul unor situaţii speciale bine fundamentate, şedinţele comisiei de atestare se pot desfăşura şi în sistem online, prin intermediul unor aplicaţii de comunicare specifice.
(4)Programarea şedinţelor de atestare online, precum şi stabilirea ordinii de zi a şedinţelor se vor face de membrul titular cu atribuţii de secretar al comisiei de atestare, cu cel puţin 10 zile înainte de data desfăşurării şedinţei.
(5)Dosarele de activitate şi calificare profesională ale solicitanţilor se pot analiza în cadrul unei şedinţe de atestare desfăşurate în sistem online.
(6)Ordinea de zi a şedinţei de atestare desfăşurate online, precum şi dosarele de activitate şi calificare profesională ale solicitanţilor, în format digital, sunt transmise membrilor comisiei de atestare de către secretariatul comisiei de atestare, cu cel puţin 3 zile înainte de data şedinţei, urmând să le fie transmis şi Referatul membrului desemnat pentru analiza documentaţiei cu o zi înainte de şedinţă.
(7)În ziua şedinţei desfăşurate online membrii comisiei de atestare participă la şedinţa de atestare utilizând aplicaţia web stabilită în prealabil de membrul titular cu atribuţii de secretar al comisiei de atestare, în baza invitaţiilor trimise prin poşta electronică.
(8)În cazul şedinţelor online, după analiza dosarelor profesionale, membrii comisiei transmit calificative "admis" sau "respins" prin intermediul aplicaţiei web utilizate pentru desfăşurarea şedinţei, iar acestea sunt consemnate de membrul titular cu atribuţii de secretar al comisiei de atestare în procesul-verbal de şedinţă. Pentru calificativele "respins" acordate de membrii comisiei, aceştia transmit online motivele care au stat la baza acestor decizii, pentru a fi consemnate în procesul-verbal de şedinţă.
(9)Modul în care se vor organiza şi desfăşura şedinţele de atestare online sau cele cu un număr restrâns de participanţi, respectiv prezenţa obligatorie a preşedintelui sau a vicepreşedintelui şi a cel puţin jumătate plus unu din numărul membrilor comisiei, se va stabili de către membrul titular cu atribuţii de secretar al comisiei de atestare, cu aprobarea preşedintelui/vicepreşedintelui comisiei.
(10)Suportul tehnic pentru desfăşurarea şedinţelor de avizare în sistem online este asigurat de compartimentul IT din cadrul autorităţii competente şi de reglementare.