Capitolul i - Dispoziţii generale - Instructiuni din 2022 de elaborare a planului de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici, precum şi modalitatea de comunicare a datelor solicitate de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici cu privire la perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici
M.Of. 306
În vigoare Versiune de la: 30 Martie 2022
CAPITOLUL I:Dispoziţii generale
Art. 1
Prezentele instrucţiuni de elaborare a planului de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici, precum şi modalitatea de comunicare a datelor solicitate de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici cu privire la perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici, denumite în continuare instrucţiuni, reglementează modalitatea de elaborare a planului de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici şi comunicare a datelor cu privire la perfecţionarea profesională a funcţionarilor publici solicitate de Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, denumită în continuare Agenţia, de către autorităţile şi instituţiile publice în care sunt stabilite funcţiile publice prevăzute la art. 385 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, cu excepţia celor care beneficiază de statute speciale în condiţiile legii.
Art. 2
Colectarea internă a datelor cu privire la planul de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici se realizează de către funcţionarii publici desemnaţi în condiţiile prevăzute la art. 15 alin. (1) şi (3) din Hotărârea Guvernului nr. 1.066/2008 pentru aprobarea normelor privind formarea profesională a funcţionarilor publici.
Art. 3
(1)Transmiterea către Agenţie a datelor cu privire la planul de perfecţionare profesională a funcţionarilor publici se realizează de către funcţionarii publici prevăzuţi la art. 2, prin completarea formatului standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin.
(2)Completarea şi transmiterea datelor cuprinse în formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin se realizează în format online, în condiţiile prezentelor instrucţiuni, în aplicaţia informatică administrată de Agenţie.
(3)Pe pagina de internet a Agenţiei, www.anfp.gov.ro, la secţiunea "Despre noi", subsecţiunea "Legislaţie", este postat formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin, care este pus la dispoziţia autorităţilor şi instituţiilor publice, în format online, prin intermediul portalului de management al funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici, sub formă de link.
(4)Responsabilii cu gestiunea portalului de management al funcţiilor publice şi al funcţionarilor publici din cadrul fiecărei autorităţi sau instituţii publice transmit funcţionarilor publici prevăzuţi la art. 2, pe adresa de e-mail a acestora, linkul prevăzut la alin. (3).
Art. 4
(1)Ordonatorii terţiari de credite completează datele cuprinse în formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin, cu privire la aparatul propriu.
(2)Ordonatorii secundari de credite centralizează datele cuprinse în formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin transmise de către ordonatorii terţiari de credite din subordine cu datele cuprinse în formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin, cu privire la aparatul propriu, într-un singur document.
(3)Ordonatorii principali de credite centralizează datele cuprinse în formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin transmise de către ordonatorii secundari şi terţiari de credite cu datele cuprinse în formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin, cu privire la aparatul propriu, într-un singur document.
Art. 5
(1)Formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin conţine un număr prestabilit de tabele, prevăzute la art. 6-15.
(2)Formatul standard prevăzut în anexa nr. 1 la ordin cuprinde, în format online, îndrumări metodologice privind modul de completare şi transmitere a acestora.