Secţiunea 2 - Piaţa geografică relevantă - Instructiuni din 2011 privind modul de aplicare a regulilor de concurenţă acordurilor de acces din sectorul de comunicaţii electronice - cadrul general, pieţe relevante şi principii

M.Of. 197

În vigoare
Versiune de la: 22 Martie 2011
SECŢIUNEA 2:Piaţa geografică relevantă
36.Piaţa geografică relevantă este definită în pct. II.9 din Instrucţiunile privind definirea pieţei relevante, puse în aplicare prin Ordinul preşedintelui Consiliului Concurenţei nr. 388/2010, ca "zona în care întreprinderile în cauză sunt implicate în cererea şi oferta de produse sau servicii, în care condiţiile de concurenţă sunt suficient de omogene şi care poate fi delimitată de zonele geografice învecinate, deoarece condiţiile de concurenţă diferă în mod apreciabil în respectivele zone".
37.Cu privire la piaţa furnizării serviciilor de comunicaţii electronice şi a accesului, piaţa relevantă geografică va fi zona în care condiţiile obiective de concurenţă care se aplică furnizorilor de servicii sunt similare şi în care concurenţii sunt în măsură să îşi ofere serviciile. Prin urmare, va fi necesar să se examineze posibilitatea de acces al acestor furnizori de servicii şi al utilizatorilor finali în orice parte a acestei zone, în condiţii similare şi viabile din punct de vedere economic. Este necesar sa fie evaluate condiţiile de reglementare, cum ar fi termenii licenţelor şi orice drepturi speciale sau exclusive deţinute de către furnizorii locali ai accesului.