Secţiunea 0 - În analizarea pieţelor relevante este necesar să se aibă în vedere dezvoltarea pieţei pe termen scurt. - Instructiuni din 2011 privind modul de aplicare a regulilor de concurenţă acordurilor de acces din sectorul de comunicaţii electronice - cadrul general, pieţe relevante şi principii

M.Of. 197

În vigoare
Versiune de la: 22 Martie 2011
SECŢIUNEA 0:
22.În cursul investigării cazurilor potrivit prevederilor cap. I, definirea pieţei relevante se efectuează potrivit Instrucţiunilor privind definirea pieţei relevante, emise de către Consiliul Concurenţei.
23.Există 3 surse principale de presiune concurenţială asupra întreprinderilor: substituibilitatea din punctul de vedere al cererii, substituibilitatea din punctul de vedere al ofertei şi concurenţa potenţială, prima constituind cea mai rapidă şi mai eficientă forţă de disciplinare a furnizorilor unui serviciu sau al unui produs dat. Substituibilitatea din punctul de vedere al cererii este - prin urmare - principalul instrument folosit pentru definirea pieţei relevante a produsului, în scopul identificării restricţiilor asupra concurenţei în sensul prevederilor art. 5 alin. (1) şi al prevederilor art. 6 din lege.
24.Substituibilitatea din punctul de vedere al ofertei poate fi folosită, în cazul în care circumstanţele o justifică, ca un element suplimentar pentru definirea pieţei relevante. În practică, aceasta nu poate fi distinsă, în mod clar, de concurenţa potenţială. Substituibilitatea din punctul de vedere al ofertei şi concurenţa potenţială sunt folosite pentru a determina dacă o întreprindere are poziţie dominantă, dacă restricţionarea concurenţei este semnificativă în sensul prevederilor art. 5 din lege sau dacă concurenţa a fost eliminată.
25.În analizarea pieţelor relevante este necesar să se aibă în vedere dezvoltarea pieţei pe termen scurt.
Următoarele secţiuni stabilesc principii de bază cu relevanţă în sectorul comunicaţiilor electronice.