Partea v8 - ANEXA 8 - Instructiuni din 2009 pentru aplicarea în sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale a Regulamentului Consiliului nr. 1408/71/CEE privind aplicarea regimurilor de securitate socială lucrătorilor salariaţi, lucrătorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplasează în interiorul Comunităţii, adoptat la 14 iunie 1971 şi a Regulamentului Consiliului nr. 574/72/CEE care stabileşte modalităţile de aplicare a Regulamentului Consiliului nr. 1408/71/CEE privind aplicarea regimurilor de securitate socială lucrătorilor salariaţi, lucrătorilor independenţi şi membrilor familiilor lor care se deplasează în interiorul Comunităţii, adoptat la 21 martie 1972
M.Of. 355 bis
În vigoareCOMISIA ADMINISTRATIVĂ PENTRU SECURITATEA SOCIALĂ A LUCRĂTORILOR MIGRANŢI | E203 |
Ţara | Număr de identificare(2)(13) | Instituţia în cauză (dacă este cazul, organismul de legătură) |
1) ......................... | ||
2) ......................... | ||
3) ......................... | ||
4) ......................... | ||
5) ......................... |
1 Instituţia căreia îi este adresat formularul (după caz, instituţia în cauză sau organismul de legătură) |
1.1 Denumire: .................................. |
1.2 Adresa(3): ................................... |
A. Informaţii privind asiguratul decedat(3a) |
2. |
2.1 Nume de familie(4): .................................. |
2.2 Nume la naştere(4): .................................. |
2.3 Prenume(5): ............................................. |
2.4 Nume purtate anterior (6): ........................ |
2.5 Sex(7): .................... |
2.6 Numele şi prenumele tatălui(8): ................. |
2.7 Numele şi prenumele mamei la naştere(8): ....................... |
2.8 Starea civilă: |
|_| necăsătorit |
|_| divorţat(9) |
începând cu data de (10) .............. |
|_| separat |
începând cu data de(10) .............. |
|_| căsătorit începând cu data de(10) .............. |
|_| recăsătorit(9) |
Începând cu data de(10) .............. |
|_| văduv |
Începând cu data de(10) .............. |
|_| care convieţuieşte cu o altă persoană începând cu data de(11) ............... |
|_| Partenerii locuiau împreună la momentul decesului? (60) |
3 Cetăţenie (12)(13): .......................... |
4 Date despre naştere................................ |
4.1 Data naşterii(14): ................................... |
4.2 Locul naşterii(15): .................................. |
4.3 Provincia/judeţul/regiunea(16): ................ |
4.4 Ţara(17): ............................................... |
5 Ultima adresă a asiguratului decedat(3)(18) ................. |
6. |
6.1 Număr de asigurare la instituţia de înregistrare: ..................... |
6.2 Numărul de referinţă al dosarului la instituţia care instrumentează cererea: ................. |
7 La data decesului asiguratul |
|_| încă desfăşoară activităţi profesionale(18a) |_| nu mai desfăşoară activitate profesională(18a) |
8. |
8.1 Data şi locul decesului: ...................... |
8.2 Decesul(19) |_| este prezumat |_| nu este prezumat |
a fi survenit ca urmare a unui accident de muncă(20) sau a unei boli profesionale |
8.3 Decesul(21) |_| este prezumat |_| nu este prezumat |
|_| a fi cauzat de o persoană terţă |
|_| a fi cauzat de reclamant(60) |
8.4 Decesul(22) |_| este prezumat |_| nu este prezumat |
a fi survenit ca urmare a unui accident rutier (asigurare auto obligatorie) (22) |
8.5 În caz de dispariţie: |
|_| data ultimelor informaţii(22): ....................................... |
|_| data decesului prezumată oficial(23)(24): ....................... |
9. |
9.1 La data căsătoriei asiguratul(25) |_| era |_| nu era |
titular al unei pensii din sistemul |_| salariaţilor |_| lucrătorilor independenţi |
|_| funcţionarilor publici (25a) |
9.2 La data decesului asiguratul |_| era |_| nu era |
titular al unei pensii din sistemul |_| salariaţilor |_| lucrătorilor independenţi |
|_| funcţionarilor publici(25a) |_| toate persoanele cu reşedinţa în acel stat |
9.3 La momentul decesului asiguratul (salariat) |_| era |_| nu era |
asigurat conform legislaţiei pentru asigurarea de urmaş(26) |
În caz afirmativ, a se indica |
9.4 - Tipul pensiei: ............................... |
9.5 - Numărul pensiei: .......................... |
9.6 - Instituţia responsabilă cu plata pensiei: ............................. |
9.7 - Data de la care pensia a fost datorată: ............................. |
9.8 - Eventual data de încetare a dreptului la pensie: ................. |
9.9 Prestaţia menţionată la punctul 9.4 rezultă din(26): |
|_| perioade de asigurare realizate de solicitant: a se vedea E205 |
|_| perioade de asigurare realizate de (fostul) soţ: a se vedea E205 |
10 Asiguratul decedat |_| solicitase |_| nu solicitase |
amânarea calculării unei pensii de bătrâneţe la care ar fi avut dreptul. |
(În caz afirmativ, a se preciza ţara: ......................) |
10.1 |_| Asiguratul decedat |_| Soţul |
|_| solicitase |_| obţinuse |
|_| rambursare de contribuţii |
|_| transfer de contribuţii |
|_| cuantum forfetar al asigurării persoanei decedate |
B. Informaţii privind solicitanţii(29) |
11 |_| Văduvă |_| văduv |_| alţi solicitanţi cu excepţia copiilor(27)(28) |
11.1 Nume de familie(4)(61) ........................... |
11.2 Prenume.............................................. |
Nume purtate anterior.................................. |
Locul naşterii (15).......................................... |
11.3 Data naşterii: ....................................... |
Cetăţenie (2)(12)(13): ........................................ |
11.4 Adresa(3)(30).......................................... |
11.5 Detalii bancare sau adresa pentru plata directă ............................... |
Numele beneficiarului aşa cum este înregistrat la bancă ........................... |
Denumirea băncii ......................................... |
Adresa băncii .............................................. |
Cod de identificare bancară (BIC/SWIFT)........................... |
Cont bancar internaţional (IBAN)......................................... |
11.6 Cod fiscal(31).......... |
Cod fiscal al districtului |
Număr asigurare(2)(32) |
11.7 Data căsătoriei cu asiguratul decedat ......................... |
11.8 Solicitantul locuieşte la aceeaşi adresă cu soţul sau partenerul? |
|_| da |_| nu |
De la: ................... De la ................. |
11.9 Soţii au sau au avut un copil împreună (copil natural sau adoptat)(33)? |
|_| da |_| nu |
11.10 Eventual, data |_| separării în fapt(34) |_| divorţului |
11.11 Eventual, data recăsătoriei ................................. |
11.12 Numele de familie şi prenumele celuilalt soţ (35) ......................... |
11.13 Văduva sau văduvul trăieşte ca soţ/soţie cu o altă persoană(11)? |
|_| da |_| nu |_| nu avem cunoştinţă |
11.14 Grad de rudenie sau stare civilă (pentru solicitanţi, alţii decât văduva sau văduvul): ............... |
12 |
Persoana menţionată la căsuţa 11 |
12.1a desfăşoară |_| nu desfăşoară o activitate profesională |
12.1b |_| este angajat în |_| nu este angajat într-o activitate care face parte din regimul special pentru funcţionari publici(35a) |
12.2 |_| este lucrător independent |_| nu este lucrător independent |
12.3 |_| declară că nu are niciun venit(36) |
12.4 Eventual precizaţi cuantumul venitului anual (37) ................. în .................. |
12.5 Persoana indicată la căsuţa 11 |
12.6 |_| era |_| nu era în întreţinerea asiguratului decedat(38) |
12.7 |_| este în |_| nu este în |
|_| incapacitate de muncă permanentă |
|_| incapacitate de muncă temporară, în special de peste 3 luni(39) |
12.8 |_| are nevoie(40) |_| nu are nevoie de asistenţă permanentă din partea unei persoane terţe (41) |
12.9 Persoana menţionată la căsuţa 11 |_| A solicitat următoarele prestaţii - |_| Beneficiază de următoarele prestaţii |
Prestaţie pentru cheltuieli suplimentare datorate unei boli permanente |_| - |_| |
Prestaţie de asistenţă |_| - |_| |
Alocaţii de studii pentru văduve şi văduvi |_| - |_| |
Alocaţie de studii pentru acoperirea cheltuielilor necesare îngrijirii copilului, având în vedere munca sau studiile |_| - |_| |
12.10 Persoana menţionată la rubrica 11 |
|_| beneficiază de o pensie de la ................. până la ................ |
|_| nu beneficiază de pensie |_| poate solicita o pensie (de urmaş) |
12.11 Tipul prestaţiei(42): .......................... |
12.12 Numărul pensiei: ............................ |
12.13 Cuantum la data cererii: .................. |
12.14 Denumirea instituţiei: ....................... |
12.15 Persoana menţionată la rubrica 11(43) |
|_| are dreptul la o pensie de urmaş în cadrul asigurării pentru accidente de muncă şi boli profesionale din partea instituţiei următoare? |
Denumirea instituţiei: ................................. |
Numărul pensiei: ....................................... |
12.16 Văduvul/văduva: (44) |_| nu creşte un copil |_| creşte un copil |
Pentru care ea/el primeşte alocaţii familiale sau o pensie de orfan |_| da |_| nu |
12.17 Instituţia responsabilă pentru plata acestora ........................ |
12.18 Data prezumată a naşterii, dacă persoana menţionată la rubrica 11 este însărcinată |
12.19 Persoana menţionată la rubrica 11 are dreptul la prestaţii în natură în cadrul asigurării de boală conform legislaţiei aplicate de către instituţia care instrumentează cererea |
|_| da |_| nu |_| nu s-a stabilit încă |
13. |
13.1 Alte resurse ale văduvei/văduvului(45) |
|_| nici una |
Natura: ................................ |
Cuantum(46): ................. în ...................... |
13.2 Altele |
Natura: ................................ |
Cuantum(46): ................. în ...................... |
14 Informaţii suplimentare necesare aplicării regulilor de non-cumul |
14.1 Dacă prestaţiile de aceeaşi natură sunt acordate de instituţia sau de instituţiile în cauză, pensia calculată de instituţia care instrumentează cererea poate fi redusă |
|_| da |_| nu |_| nu s-a stabilit încă |
14.2 Pensia calculată de către instituţia care instrumentează cererea poate fi redusă |
|_| da |_| nu |_| nu s-a stabilit încă |
- datorită luării în considerare a uneia sau mai multor prestaţii menţionate la punctul 12 |
12.............. 12................ 12................... 12................... |
- datorită unui alt venit decât cel reprezentat de prestaţiile menţionate la punctul 12 |
|_| venitul ca urmare a unei activităţi salariale/independente |
|_| alt venit .................... (47) |
14.3 Instituţia în cauză este rugată să precizeze valoarea pensiei care provine dintr-o asigurare voluntară (punctul 6.7 al formularului E210) |
|_| da |_| nu |
14.4 Prestaţia datorată de instituţia care instrumentează cererea provine (integral sau parţial) dintr-o asigurare voluntară |
|_| da |_| nu |
15. Copii(13)(48)(49) | ||||
15.1 Nume(4) | Prenume | Cetăţenie | Locul şi data naşterii, căsătoriei sau decesului(50) | Legătură de rudenie (ex: copil propriu, copil adoptat, copil vitreg)(51) |
1....................... | ||||
2....................... | ||||
3....................... | ||||
4....................... | ||||
5....................... | ||||
15.2 Este competentă în ceea ce priveşte acordarea prestaţiilor conform articolului 78 al Regulamentului (CEE) nr. 1408/71: | ||||
|_| instituţia care instrumentează cererea | ||||
|_| instituţia menţionată mai jos ......................... | ||||
15.3 Instituţia care instrumentează cererea | ||||
|_| pentru copiii menţionaţi la rândurile nr. ........... ale rubricii 15.1, acordă prestaţii | ||||
până la ............................. inclusiv. | ||||
Cuantumul pensiei de orfan şi alocaţiilor familiale pentru fiecare copil .................. (52) | ||||
|_| nu acordă prestaţii pentru copiii menţionaţi la rândurile nr. .......... ale rubricii 15.1 (53) | ||||
|_| nu a luat încă nici o hotărâre cu privire la dreptul la prestaţii | ||||
15.4 Adresa(3)(54): ............................. | ||||
15.5 Observaţii (55)(56)(57)(57a): .......................... | ||||
C. Informaţii diverse |
16 |_| Data depunerii prezentei cereri ....................... |
|_| data de la care pensia poate fi plătită în statul în care se află instituţia care instrumentează cererea: .............. |
Solicitantul a cerut ca plata să se efectueze(58) |
|_| direct în statul de domiciliu de domiciliu |
|_| către un reprezentant din statul de origine |
Informaţii suplimentare pentru instituţiile finlandeze |
|_| solicitantul doreşte ca decizia să-i fie notificată |
|_| în finlandeză |
|_| în suedeză |
17 Instituţia care instrumentează cererea |
|_| plăteşte |
|_| nu plăteşte |
prestaţii cu titlul provizoriu conform articolului 45 (1) al Regulamentului (CEE) nr. 574/72. |
17.1 În caz contrar, instituţiile în cauză sunt rugate să verifice dacă este posibil să se plătească prestaţiile cu titlu provizoriu conform articolului 45(2) al Regulamentului (CEE) nr. 574/72. |
18 |_| este cazul |_| nu este cazul |
să se procedeze la reţineri din prestaţii în vederea compensării, conform articolului 111 al Regulamentului (CEE) nr. 574/72. |
18.1 Eventualele arierate de pensie |
|_| pot |_| nu pot |
fi plătite direct beneficiarului. |
19.1 Formulare anexate |_| E205 |_| E207(59) |_| E213 |
19.2 Vă rugăm să ne transmiteţi |_| E205 |_| E210 |_| E213 |_| Decizie |_| Arierate |
Observaţii: ................................ |
20 Instituţia care instrumentează cererea |
20.1 Denumirea: ................................... |
20.2 Adresa(3): ...................................... |
20.3 Ştampila ................ 20.4 Data .................... |
20.5 Semnătura ...................... |
Adresa(3): ....................................... |
Adresa(3): ....................................... |
Adresa(3): ....................................... |
Adresa(3): ....................................... |
1 - Dacă solicitantul este unicul părinte urmaş, a se preciza dacă lucrătorul decedat are ca urmaş(i) |
|_| soţul |_| da |_| nu |
|_| copiii |_| da |_| nu |
2 - Dacă solicitantul este fratele sau sora lucrătorului decedat, a se preciza dacă acesta din urmă are ca urmaş(i) |
|_| soţul D da |_| nu |
|_| copiii |_| da |_| nu |
|_| părinţii |_| da |_| nu |
1 |_| Copilul menţionat la rândul nr. ........... al rubricii 15.1 |
|_| desfăşoară o activitate profesională |_| nu desfăşoară o activitate profesională |
1.1 În caz afirmativ, vă rugăm să precizaţi: |
Natura activităţii profesionale (salariată sau independentă) ............... |
Cuantumul veniturilor pe(1) |_| săptămână |_| lună |_| an .................... |
2 |_| Copilul menţionat la rândul nr. ........... al rubricii 15.1 |
|_| are alte venituri |_| nu are alte venituri |
2.1 În caz afirmativ, vă rugăm să precizaţi: |
Natura celorlalte venituri: |
|_| Prestaţii de securitate socială |
Cuantum pe |_| săptămână |_| lună |_| an ............... |
|_| Alte venituri(2) |
Cuantum pe |_| săptămână |_| lună |_| an ............... |
3 Pentru copilul menţionat la rândul nr. ........... al rubricii 15.1, persoana următoare: |
(Nume, Prenume) .......................... |
(adresa) ......................................... |
are dreptul la prestaţii sau alocaţii familiale ca urmare a desfăşurării unei activităţi profesionale sau comerciale (articol 79(3) al Regulamentului (CEE) nr. 1408/71) |
Cuantum: ............................... |
De la data de ......................... |
3.1 Aceste prestaţii sau alocaţii familiale sunt datorate de instituţiile următoare: |
(denumirea) .................................... |
(adresa) .......................................... |
(denumirea) .................................... |
(adresa) .......................................... |
4 Copilul menţionat la rândul nr. ............ al rubricii 15.1 este inapt de muncă. Un formular E404 este ataşat. |
1 Identitatea terţei persoane |
1.1 Nume: ............................... |
Prenume: ................................. |
1.2 Adresa (strada, numărul, codul poştal, localitatea, ţara): ................................. |
2. Informaţii furnizate de instituţia care instrumentează cererea |
2.1 |_| Am constatat că persoana mai sus menţionată este persoana care îl ajută efectiv pe solicitant să realizeze activităţile obişnuite ale vieţii cotidiene (igienă personală, hrană, locomoţie etc.) |
2.2 |_| Ajutorul efectiv oferit solicitantului de persoana mai sus menţionată nu a fost constatat |
3 Nevoia de asistenţă a fost cauzată de acţiunea unei terţe persoane responsabile? |
|_| da |_| nu |
4 Solicitantul beneficiază de o alocaţie pentru asistenţă oferită de o terţă persoană sau de o prestaţie similară? |
|_| da |_| nu |
4.1 Denumirea şi adresa instituţiei debitoare ......................... |
4.2 Cuantum lunar .................... |
Descendenţii desemnaţi la rubrica 15.1 se încadrează în situaţiile următoare: |
1 Urmează studii: a se preciza, pentru fiecare copil, dacă este vorba de studii liceale, intermediare sau superioare sau dacă sunt generale sau de specializare: ............. |
2 Urmează o formare profesională: a se preciza, pentru fiecare copil, nivelul studiilor şcolare (liceal, intermediar sau superior) necesar pentru a se putea înscrie la cursul în discuţie şi - eventual - venitul lunar câştigat: ................. |
3 Desfăşoară o activitate profesională: a se preciza venitul lunar câştigat: .............. |
4 Inapt de muncă: a se preciza, pentru fiecare copil, dacă prestaţiile de securitate socială primite se datorează incapacităţii de muncă a acestuia, natura incapacităţii şi - eventual - cuantumul lunar al prestaţiilor: .................. |
1 A se completa dacă solicitantul nu era căsătorit cu asiguratul la data decesului: |
1.1 Solicitantul fusese căsătorit anterior cu asiguratul decedat? |
|_| da |_| nu |
1.2 Solicitantul are/a avut copii cu asiguratul decedat? |
|_| da |_| nu |
2. A se completa în cazul în care văduva sau văduvul trăieşte ca soţ şi soţie cu altă persoană |
2.1 Solicitantul fusese căsătorit anterior cu partenerul cu care convieţuieşte? |
|_| da |_| nu |
2.2 Solicitantul are/a avut copii cu partenerul cu care convieţuieşte? |
|_| da |_| nu |
1 Solicitantul trăieşte cu un copil în vârstă de până la 21 de ani pentru care a solicitat sau beneficiază de pensie sau de altă prestaţie? |
|_| nu |_| da |
2 Solicitantul are copii cu asiguratul decedat? |
|_| nu |_| da |
A se completa dacă solicitantul era căsătorit cu asiguratul la data decesului |
3.1 Solicitantul trăia cu asiguratul la data decesului? |
|_| nu |_| da |
3.2 Dacă răspunsul la 3.1 este "nu", urmaşul era în întreţinerea asiguratului decedat? |
|_| nu |_| da |
4 La data decesului, solicitantul trăia cu un copil în vârstă de până la 18 ani care era în grija acestuia sau a asiguratului decedat? |
|_| nu |_| da |
Numele copilului ........................... |
Numărul personal suedez/Data naşterii ...................... |
A se completa dacă solicitantul era căsătorit cu asiguratul decedat, dar nu locuia cu acesta |
5 După ce nu a mai locuit cu soţul/soţia sa, înaintea decesului acestuia/acesteia, solicitantul a trăit cu o persoană cu care fusese căsătorit anterior sau cu care are sau a avut un copil? |
|_| nu |_| da |
A se completa dacă solicitantul nu era căsătorit cu asiguratul la data decesului |
6 Solicitantul fusese căsătorit anterior cu asiguratul decedat? |
|_| nu |_| da |
7 Solicitantul are sau a avut copii cu asiguratul decedat? |
|_| nu |_| da |
8 Solicitantul aştepta un copil de la asigurat la data decesului acestuia? |
|_| nu |_| da data preconizată a naşterii (an, lună, zi) ................... |
9 Vă rugăm răspundeţi la întrebarea numărul 4. |
A se completa de femeile născute în 1944 sau înainte în vederea stabilirii dreptului acestora la pensia de văduv sau la alte prestaţii de văduvă în conformitate cu legislaţia anterioară |
10 Solicitanta a fost căsătorită cu asiguratul decedat oricând înainte de la data de 31 decembrie 1989? |
|_| nu |_| da |
11 Solicitanta avea copii cu asiguratul decedat înainte sau la data de 31 decembrie 1989? |
|_| nu |_| da |
12 Solicitanta trăia cu asiguratul decedat la data de 31 decembrie 1989? |
|_| nu |_| da |
13 Care era starea civilă a solicitantei la data de 31 decembrie 1989? |
|_| necăsătorită |_| căsătorită |_| văduvă |_| divorţată |
14 Care era starea civilă a asiguratului decedat la data de 31 decembrie 1989? |
|_| necăsătorit |_| căsătorit |_| văduv |_| divorţat |
A se completa dacă, la data decesului, solicitanta avea mai puţin de 50 ani şi avea mai puţin de 5 ani de căsătorie sau de viaţă comună cu asiguratul decedat |
15 Solicitanta trăieşte cu un copil mai mic de 16 ani care se află în grija acesteia? |
|_| nu |_| da |
Numele copilului .......................... |
Numărul personal suedez/Data naşterii ................... |
16 La data decesului, acest copil trăia în permanenţă cu solicitanta sau în reşedinţa comună al solicitantei şi al asiguratului decedat? |
|_| nu |_| da |
17 Dacă copilul nu este al solicitantei, a se ataşa o copie a hotărârii judecătoreşti sau a unui alt document care îi încredinţează copilul |
A se completa de femeile născute în 1945 sau după, în scopul stabilirii pensiei de văduvă/a dreptului la alte prestaţii de văduvă în conformitate cu legislaţia anterioară |
18 Vă rugăm răspundeţi la întrebările 11-15 |
19 La data de 31 decembrie 1989, solicitanta trăia cu un copil mai mic de 16 ani care se afla în întreţinerea acesteia? |
|_| nu |_| da |
Numele copilului .......................... |
Numărul personal suedez/Data naşterii ................... |
20 Acest copil trăia în permanenţă cu solicitanta sau în domiciliu comun al solicitantei şi al asiguratului decedat la data de 31 decembrie 1989? |
|_| nu |_| da |
A se completa dacă solicitanta era căsătorită cu asiguratul decedat la data de 31 decembrie 1989 |
21 Solicitanta trăia despărţită de soţul ei la data de 31 decembrie 1989? |
|_| nu |_| da |
22 După ce a încetat să trăiască cu soţul ei, dar înaintea decesului acestuia, solicitanta a trăit cu un alt bărbat cu care fusese căsătorită sau cu care are sau a avut un copil? |
|_| nu |_| da |
23 La data de 31 decembrie 1989, solicitanta trăia cu un copil mai mic de 16 ani care se afla în grija ei? |
|_| nu |_| da |
Numele copilului .......................... |
Numărul personal suedez/Data naşterii ................... |
24 Acest copil trăia în permanenţă cu solicitanta sau în reşedinţa comună a solicitantei şi a asiguratului la data de 31 decembrie 1989? |
|_| nu |_| da |
A se completa dacă, la data decesului, solicitanta avea mai puţin de 50 ani şi/sau nu avea cel puţin 5 ani de căsătorie sau de viaţă comună cu asiguratul decedat |
Vă rugăm răspundeţi la întrebările 16-18 |
Informaţii despre persoana decedată: |
1. Numărul personal lituanian de identificare ...................... |
2. Numărul de serie şi numărul certificatului lituanian de asigurare socială de stat ............. |
3. Persoana decedată îşi satisfăcea stagiul militar în Lituania sau fosta U.R.S.S.: |
|_| da |_| nu |
dacă "da", a se indica dacă a servit ca recrut |_| da sau ca voluntar |_| nu |
4. Timpul pentru îngrijiri medicale în spital/îngrijiri la domiciliu în Lituania (a se completa, dacă îngrijirile medicale au fost acordate înainte de 01 Ianuarie 1995): |
4.1 pentru mame - timpul de îngrijire sau de asistenţă medicală acordat unui copil cu dizabilităţi cu vârsta sub 16 ani? |
|_| da |_| nu |
4.2 pentru membrii familiei - perioada de îngrijire a membrului de familie cu dizabilităţi |
|_| da |_| nu |
5. Persoana decedată era: |
5.1 deţinut politic? |
|_| da |_| nu |
5.2 deportat? |
|_| da |_| nu |
5.3 luptător în forţele de rezistenţă? |
|_| da |_| nu |
5.4. deportat sau obligat la muncă forţată dincolo de graniţa fostei U.R.S.S.? |
|_| da |_| nu |
5.5 prizonier în ghetouri, lagăre de concentrare şi alte locuri de detenţie obligatorie în timpul celui de-al II-lea Război Mondial? |
|_| da |_| nu |
6. A se completa dacă există urmaşi ai defunctului care beneficiază/beneficiau de pensie pentru văduvă/orfan: | |||
Nume | Prenume | Numărul de identificare personal lituanian sau în lipsa acestuia, data naşterii | Instituţia responsabilă pentru plata pensiei |
Informaţii despre solicitant |
7. Numărul lituanian de identificare personală: ...................... |
8. Numărul de serie şi numărul certificatului lituanian de asigurare socială de stat: ............. |
9. Pensiile solicitantului: .......................... |
9.1 Pensiile de asigurări sociale: |
Tipul pensiei: | Data cererii: | Data acordării | Data suspendării | Instituţia responsabilă pentru plata pensiilor |
9.1.1 de bătrâneţe | ||||
9.1.2 de invaliditate | ||||
9.1.3 de văduv/văduvă | ||||
9.1.4 de orfan | ||||
9.1.5 de urmaş (pentru cei care au decedat înainte de 31 decembrie 1994) |
În cazul 9.1.4 şi 9.1.5 ar trebui specificat: |
|_| pentru tatăl (mama) decedată: |
Data decesului: .................... |
|_| pentru altă persoană decedată |
Data decesului: .................... |
9.2. Pensiile de stat ale solicitantului |
Tipul pensiei: | Data cererii: | Data acordării | Data suspendării | Instituţia responsabilă pentru plata pensiei |
9.2.1 de bătrâneţe | ||||
9.2.2 de văduvă/văduv | ||||
9.2.3 de orfan |
9.3. Solicitantul a fost expertizat ca invalid (a nu se completa pentru tutore)? |
|_| da |_| nu |
Dacă "da", a se indica: |
Data apariţiei invalidităţii: .......................... |
Invaliditatea a fost preconizată până la: ....................... |
Pe termen nelimitat: ............... |_| |
Punctele 11 şi 12 vor fi completate numai de solicitanţii unor pensii de văduv/văduvă |
11. Solicitantul creşte copiii defunctului (copii adoptaţi) cu vârste sub 18 ani (sau dacă sunt studenţi la zi cu vârsta sub 19 ani) şi/sau oferă îngrijiri medicale copiilor persoanei decedate (copii adoptaţi) - persoane cu dizabilităţi din grupul I, care au devenit invalizi la o vârstă sub 18 ani? |
Dacă "da", a se menţiona copii (copii adoptaţi) |
|_| da |_| nu |
Nume | Prenume | Numărul de identificare personal lituanian, sau în lipsa acestuia, data naşterii | Grupul de invaliditate |
Un certificat de atestare a studiilor trebuie anexat în cazul copiilor mai sus amintiţi (copii adoptaţi), studenţi la zi cu vârste sub 19 ani. |
12. Solicitantul este mama/tatăl |_| tutore |_| mamă vitregă/tată vitreg |_| |
copilului pe care ea/el l-a crescut. |
13. Sunteţi student la zi (a se completa numai de solicitanţii cu vârste între 18-24)? |
|_| da |_| nu |
Dacă "da", trebuie anexat certificatul eliberat de instituţia universitară. |
Prenumele şi numele copilului | Ziua, luna şi anul naşterii copilului | Prenumele şi numele tatălui | Prenumele şi numele mamei | Perioada de îngrijire a copilului, de la-până la | Perioada în care copilul este/a fost în custodia unei terţe persoane sau a unei instituţii (a se indica unde şi de când - până când) | Numărul de naştere al copilului(1) |
(1)A se indica numai dacă se optează pentru pensia de orfan. | ||||||
Dacă decesul se prezumă a fi cauzat de un accident de muncă, trebuie furnizate şi următoarele informaţii: |
- despre înregistrarea accidentului de muncă, |
- despre investigaţia realizată de inspectoratul de muncă sau poliţie şi eventual hotărârea judecătorească |
Accidentul de muncă a fost singura cauză a decesului? |
|_| da |_| nu |
Activitatea în timpul căreia a survenit decesul: |
|_| În timpul desfăşurării activităţilor profesionale (zilnice) |
|_| În timpul activităţilor care au o legătură directă cu profesia lucrătorului |
|_| În timpul deplasării către sau de la locul de muncă |
|_| În timpul deplasării către sau de la bufet, cantină sau alt loc similar |
A se preciza locul accidentului de muncă: |
|_| locul de muncă |
|_| teritoriul angajatorului |
|_| în afara teritoriului angajatorului |
Dacă decesul se prezumă a fi cauzat de o boală profesională, trebuie furnizate şi următoarele informaţii: |
- confirmarea de la departamentul de medicină de muncă sau o altă instituţie asemănătoare, împreună cu data diagnosticului şi/sau data originii bolii profesionale, |
- confirmarea legăturii între deces şi boala profesională, ex: dacă boala a fost singura cauză a decesului. |
1. Informaţii privind asiguratul decedat |
Nume (pct. 2.1): ..................................... |
Prenume (pct. 2.3): ................................. |
Data naşterii (pct. 4.1): ............................ |
2. Dacă asiguratul decedat era cetăţean elveţian, a se indica locul de origine: ................ |
şi data obţinerii cetăţeniei elveţiene: ..................... |
3. Informaţii privind reşedinţa asiguratului decedat pe teritoriul Elveţiei: | |||
Locul: | de la (lună/an) | la (lună/an) | Categoria permisului de reşedinţă |
Vă rugăm ataşaţi copiile certificatelor de reşedinţă sau permiselor de reşedinţă. | |||
4. A se completa dacă asiguratul decedat a fost căsătorit/căsătorită: | |||
Prima Căsătorie | A doua căsătorie | A treia căsătorie | |
4.1. Căsătorie încheiată în: | |||
4.2. Desfăcută prin divorţ în: | |||
4.3. Informaţii referitoare la soţ, fostul soţ sau soţul decedat | |||
Nume şi prenume: | |||
Nume la naştere: | |||
Data naşterii: | |||
Data decesului: | |||
5. Informaţii privind reşedinţa pe teritoriul Elveţiei al soţului, al oricăruia dintre foştii soţi sau al soţului decedat în timpul căsătoriei: | ||||
Nume şi prenume: | Locul de reşedinţă: | de la (lună/an): | la (lună/an): | Categoria permisului de reşedinţă |
Vă rugăm ataşaţi copii ale certificatelor de reşedinţă ale permiselor de reşedinţă. | ||||
6. Solicitantul (văduvul/văduva) a fost căsătorit de mai multe ori? | |||
|_| da |_| nu | |||
Dacă "da", a se indica durata căsătoriei/căsătoriilor: | |||
Prima Căsătorie | A doua căsătorie | A treia căsătorie | |
6.1 Căsătorie încheiată în: | |||
6.2 Desfăcută prin divorţ în: | |||
6.3 Data decesului soţului: | |||
7. A se completa pentru copii aparţinând unor părinţi separaţi sau divorţaţi: | ||||||
Nume: | Prenume: | Data naşterii: | Custodie: | |||
.......... | ............ | ................ | |_| tatăl | |_| mama | |_| comună | |_| altă persoană |
.......... | ............ | ................ | |_| tatăl | |_| mama | |_| comună | |_| altă persoană |
.......... | ............ | ................ | |_| tatăl | |_| mama | |_| comună | |_| altă persoană |
.......... | ............ | ................ | |_| tatăl | |_| mama | |_| comună | |_| altă persoană |
.......... | ............ | ................ | |_| tatăl | |_| mama | |_| comună | |_| altă persoană |
8. A se completa pentru solicitanţii (văduv/văduvă) care, la data decesului soţului, nu aveau copii, nici copii adoptivi. | |||
Au locuit la acelaşi domiciliu împreună cu unul sau mai mulţi copii ai soţului, la data decesului acestuia/acesteia? | |||
|_| da |_| nu | |||
Dacă "da": | Nume: | Prenume: | Data naşterii: |
1. Date personale despre |
1.1 Nume: ............................................ |
1.2 Nume la naştere: ............................. |
1.3 Prenume: ........................................ |
1.4 Data naşterii: ................................... |
1.5 Numărul NIP: ................................. |
2. Informaţii privind văduva/văduvul care solicită pensie de urmaş din Polonia |
2.1 Exista o comunitate conjugală până la data morţii soţului? |
|_| da |_| nu |
Dacă nu a existat o comunitate conjugală sau soţii erau divorţaţi sau separaţi, vă rugăm precizaţi: |
2.2 Dreptul de a primi o pensie alimentară fusese deja stabilit? |
|_| da |_| nu |
În caz afirmativ, vă rugăm anexaţi hotărârea judecătorească (decizie sau înţelegere) sau orice document oficial, reprezentând baza acordării pensiei alimentare. |
2.3 Vă rugăm precizaţi PESEL sau numărul NKP: ................... |
3. Informaţii privind părinţii care solicită o pensie de urmaş din Polonia |
3.5 Asiguratul decedat contribuia direct la întreţinerea solicitantului înaintea decesului? |
|_| da |_| nu |
3.6 În caz afirmativ, vă rugăm furnizaţi detalii: ............................... |
3.7 Solicitantul a crescut un copil al asiguratului decedat până la vârsta de 16 ani sau, în condiţiile în care copilul urmase cursurile unei şcoli, până la vârsta de 18 ani? |
|_| da |_| nu |
3.8 Solicitantul avea în îngrijire un copil care se află în incapacitate de muncă totală şi în imposibilitatea de a se autoîntreţine sau este în incapacitate totală de muncă şi are dreptul de a primi o pensie de urmaş? |
|_| da |_| nu |
În caz afirmativ vă rugăm precizaţi prenumele şi numele copilului: ...................... |
Vă rugăm precizaţi PESEL sau numărul NKP: ...................... |
4. Informaţii privind copii care solicită o pensie de urmaş în Polonia: | |||||
4.1 | |||||
Nume şi prenume: | Data naşterii: | Numărul PESEL: | Relaţii familiale(1) | Numele şcolii | Copilul se află în incapacitate de muncă şi de autoîntreţinere sau este în incapacitate totală de muncă? |
4.3 În cazul copiilor crescuţi şi întreţinuţi până la vârsta de 18 ani, nepoţilor, fratelui/fraţilor, sorei/surorilor sau altui copil, incluzând copii proveniţi din familii adoptive, vă rugăm indicaţi următoarele: | |||||
data exactă a încredinţării acestora pentru a fi crescuţi şi întreţinuţi: ................... | |||||
Părinţii copiilor sunt în viaţă? | |||||
|_| da |_| nu | |||||
În caz afirmativ, vă rugăm răspundeţi la următoarele întrebări: | |||||
Sunt capabili să întreţină un copil? | |||||
|_| da |_| nu | |||||
Defunctul sau soţul acestuia/acesteia era tutorele al copilului, numit prin hotărâre judecătorească? | |||||
|_| da |_| nu | |||||
Copilul este îndreptăţit să primească o pensie ca urmare a decesului părinţilor? | |||||
|_| da |_| nu | |||||
5 Pentru a stabili cuantumul pensiei în cadrul sistemului general de asigurări sociale, solicitantul cere ca următoarele să fie acceptate ca bază de evaluare a prestaţiei defunctului: |
|_| Baza medie de evaluare a contribuţiei pentru asigurări sociale sau de bătrâneţe şi asigurare pentru invaliditate în conformitate legislaţia poloneză, pe durata a 10 ani calendaristici consecutivi, selectaţi din ultimii 20 de ani calendaristici, care precedă anul în care solicitarea a fost înregistrată, ex: de la ...... până la ......(2) |
|_| Baza medie de evaluare a contribuţiei pentru asigurări sociale sau de bătrâneţe şi asigurare pentru invaliditate în conformitate legislaţia poloneză, pe durata a 20 ani calendaristici anteriori anului de înregistrare a solicitării, selectaţi din întreaga perioadă de asigurare(2) |
|_| Baza medie de evaluare a contribuţiei pentru asigurări sociale sau de bătrâneţe şi asigurare pentru invaliditate în conformitate legislaţia poloneză, pe durata a 10 ani calendaristici consecutivi, care precedă anul în care defunctul a început să fie, pentru prima dată, asigurat în străinătate, dacă defunctul nu a fost asigurat în Polonia timp de 20 de ani calendaristici, care precedă anul în care solicitarea a fost înregistrată. |
|_| Baza de evaluare a contribuţiilor în conformitate cu legislaţia poloneză din perioada în care defunctul era subiectul unei asigurări. |
|_| Baza de evaluare pentru pensia de bătrâneţe sau pensia de invaliditate a decedatului. |
6. Pentru a stabili cuantumul pensiei de urmaş în cadrul sistemului general de asigurări sociale pentru agricultori, vă rugăm răspundeţi la următoarele întrebări: |
6.1 Solicitantul adult (sau soţul său/soţia sa) este proprietar (co-proprietar) sau administrator al unei ferme? |
|_| da |_| nu |
6.2 În caz afirmativ, vă rugăm precizaţi suprafaţa fermei (în hectare): ............... |
7. Pentru a instrumenta solicitarea unei pensii de urmaş din Poliţie, vă rugăm completaţi pct. 2-4 şi indicaţi următoarele: |
7.1 |_| Numele unităţii unde ofiţerul defunct/dispărut îşi desfăşura activitatea sau unde a fost trecut în rezervă, categoria activităţii şi data trecerii în rezervă .... |
Referitor la decesul ofiţerului, există/exista o cerere înregistrată în scopul acordării şi plăţii unor indemnizaţii compensatorii pentru acoperirea unor accidente sau boli aflate în conexiune directă cu activitatea desfăşurată? |
|_| da |_| nu |
Referitor la decesul ofiţerului, a fost intentat vreun proces penal legat de activitatea acestuia? |
|_| Decesul sau dispariţia ofiţerului s-a produs în timpul exercitării activităţii profesionale în afara teritoriului polonez? |
|_| da |_| nu |
7.2 Pentru a instrumenta cererea pentru o pensie de poliţist, solicitantul declară că: |
|_| primeşte |_| nu primeşte |
O pensie poloneză, pensie de magistrat eliberat din funcţie, pensie de urmaş după un magistrat eliberat din funcţie, prestaţie de pre-pensie sau o prestaţie în bani plătită din Fondul pentru Şomaj. Dacă acesta/aceasta "primeşte", vă rugăm specificaţi numărul prestaţiei, data de la care această prestaţie este plătită şi numele instituţiei plătitoare: ............... |
8. Pentru a instrumenta cererea unei pensii militare de urmaş, solicitantul ar trebui să precizeze următoarele: |
|_| Numele unităţii militare unde militarul de carieră defunct/dispărut îşi desfăşura activitatea sau unde a fost trecut în rezervă şi data trecerii în rezervă: ...... |
|_| În condiţiile în care decesul militarului trecut în rezervă a survenit: |
a) ca rezultat al unui accident apărut în timpul serviciului militar activ sau datorită unei boli aflată în strânsă legătură cu anumite condiţii sau particularităţi ale serviciului militar: |
|_| da |_| nu |
b) ca rezultat al leziunilor sau bolilor survenite în timpul serviciului militar activ |
|_| da |_| nu |
|_| Decesul sau dispariţia ofiţerului a survenit în timpul exercitării serviciului militar în afara teritoriului Poloniei? |
|_| da |_| nu |
În cazul solicitării unei pensii militare de urmaş acordată unui urmaş al soldatului profesionist dispărut, vă rugăm anexaţi un document care să ateste dispariţia acestuia |
Data .................... Semnătura solicitantului ................... |
1. Soţul/soţia defunctului studiază în Belgia în sau după anul celei de-a 20-a aniversări? |
|_| da |_| nu |
Dacă răspunsul este afirmativ, a se preciza perioada studiilor: de la .................. până la ............ |
2. A se completa de către persoanele care au fost căsătorite mai mult decât o singură dată: |
Prima căsătorie: încheiat: ................. data separării (*) ................. |
dizolvat, data divorţului ............. data decesului soţului/soţiei .................. |
soţia/soţul Nume, prenume ................................ |
data naşterii: .............. cetăţenie: ........................ |
A doua căsătorie: încheiat: ............... data separării (*) ................. |
dizolvat, data divorţului ............. data decesului soţului/soţiei .................. |
soţia/soţul Nume, prenume ................................ |
data naşterii: .............. cetăţenie: ........................ |
A treia căsătorie: încheiat: .............. data separării (*) ................... |
dizolvat, data divorţului ............. data decesului soţului/soţiei .................. |
soţia/soţul Nume, prenume ................................ |
data naşterii: .............. cetăţenie: ........................ |
3. A se completa de către persoanele care în momentul de faţă sunt văduve sau divorţate: |
Prima căsătorie: fostul soţ/soţie sau soţul/soţia decedată a fost salariat în Belgia? |
|_| da |_| nu |
Dacă "da", în cadrul cărui sistem? |
|_| lucrător independent |_| salariat |_| autorităţi publice |
A doua căsătorie: fostul soţ/soţie sau soţul/soţia decedată a fost salariat în Belgia? |
|_| da |_| nu |
Dacă "da", în cadrul cărui sistem? |
|_| lucrător independent |_| salariat |_| autorităţi publice |
A treia căsătorie: fostul soţ/soţie sau soţul/soţia decedată a fost salariat în Belgia? |
|_| da |_| nu |
Dacă "da", în cadrul cărui sistem? |
|_| lucrător independent |_| salariat |_| autorităţi publice |
(*) Data separării reprezintă data de la care soţii nu mai locuiesc oficial la aceeaşi adresă |
1. Nume (paragraful 11.1): ................................................ |
2. Prenume (paragraful 11.2): ............................................ |
3. Numărul de identitate finlandez (dacă este cunoscut): ................ |
4. Numărul asigurării la instituţia de instrumentare: ......................... |
5. Activitatea soţului supravieţuitor: ............................................... |
5.1. Dacă soţul supravieţuitor a lucrat în ţara unde se află instituţia de instrumentare, a se anexa formularul E205. |
5.3. Vă rugăm precizaţi ţările unde soţul supravieţuitor şi-a desfăşurat activitatea: |
6. Dacă solicitantul este fostul soţ, vă rugăm anexaţi copia înţelegerii pentru întreţinere. |
7. Categoria pensiei proprii de activitate a supravieţuitorului: |
8. Cuantumul pensiei proprii de activitate a supravieţuitorului la data decesului asiguratului: |
sau |
9. A se estima cuantumul pensiei proprii de activitate a supravieţuitorului la data decesului asiguratului, dacă solicitantul era încă în activitate: |
10. Categoria pensiei proprii de urmaş acordată pe criteriul reşedinţei: |
11. Cuantumul pensiei proprii de urmaş acordată pe criteriul reşedinţei la data decesului asiguratului: |
12. Categoria pensiei de activitate a defunctului la data decesului: |
13. Cuantumul pensiei de activitate a defunctului la data decesului: |
sau |
14. A se estima cuantumul pensiei de activitate a defunctului la data decesului, dacă acesta era încă în activitate: |